در گفتگو با فردا مطرح شد؛

فرق دولت رئیسی با دولت روحانی

کد خبر: 1181624

دولت با استفاده از ظرفیت های داخلی و به کارگیری این ظرفیت ها توانست به بسیاری از مشکلات غلبه پیدا کند و بهبود شاخص های اقتصادی از هم اکنون دارند آثار خود را نشان می دهند.

فرق دولت رئیسی با دولت روحانی

گروه سیاسی فردا:‌ حسن روحانی در حالی دولت را تحویل سیدابراهیم رئیسی داد که با انتقادهای فراوانی مواجه بود. منتقدان او بر این باور بودند که روحانی نگاه به داخل نداشت و تنها منتظر غربی‌ها برای احیای برجام ماند، به همین دلیل خیلی از فرصت ها از دست رفت و بلاتکلیفی در بسیاری از حوزه ها آسیب های زیادی را به کشور و مردم زد. حال با گذشت یک سال این سئوال پیش می آید که دولت سیدابراهیم رئیسی چقدر توانسته وضعیت را نسبت به دولت حسن روحانی اصلاح کند.

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره تفاوت عملکرد دولت سیدابراهیم رئیسی با دولت حسن روحانی گفت:‌ دولت سیزدهم کارهای زیادی ظرف مدت کوتاه انجام داد. بخش قابل توجهی از بدهی های دولت قبل را پرداخت کرد. نظام مالیاتی را تغییر داد و جلوی فرار مالیاتی را گرفت، از این طریق درآمد دولت افزایش یافت.

وی افزود: بالغ بر 2000 بنگاه های اقتصادی و تولیدی که تعطیل شده بودند، با کمک دولت دوباره شروع به کار کردند. فعالیت های جهادی قابل توجهی ظرف 15 ماه گذشته انجام شد، از جمله آنها پروژه آبرسانی به همدان، چهارمحال و بختیاری و خوزستان بود. همچنین دولت سیزدهم مناسبات ایران با کشورهای منطقه و جهان را بهبود داد و امروز میزان همکاری تجاری ایران با همسایگان مثبت شد.

این فعال سیاسی اظهار کرد: حضور و تأثیرگذاری ایران در معادلات بین المللی و منطقه ای نسبت به گذشته قابل مقایسه نیست چون تحول چشمگیری در این حوزه رخ داده است. در کنار همه این اتفاقات،‌افزایش حقوق کارگران، کارمندان و بازنشستگان را شاهد بودیم. همچنین افزایش یارانه نقدی کمک زیادی به اقشار مستضعف کرد.

وی افزود: فعالیت های علمی، ماهواره ای و هوافضا و تقویت مواضع دفاعی ایران در برابر دشمن نشانه تغییر رویکرد این دولت در مقایسه با دولت گذشته است. در دولت آقای روحانی شاهد برخورد انفعالی با مسائل جهان بودیم اما امروز دولت برخوردی فعال در حوزه سیاست خارجی دارد.

این عضو حزب موتلفه عملکرد دولت سیدابراهیم رئیسی در امدادرسانی به مصدومان و آسیب دیدگان حوادث غیرمترقبه همچون سیل را قابل دفاع خواند و اظهار کرد: دولت در همه صحنه ها حضور فعال داشت حال آنکه دولت قبلی به هیچ وجه چنین رویکردی را دنبال نمی کرد.

وی افزود: دولت سیزدهم ذخایر ارزی و طلا کشور را تقویت کرد،‌ البته قدری زمان لازم است تا ارزش پول ملی احیا شود. کاهش ارزش پول ملی در دولت قبل آثار تورمی زیادی را به مردم تحمیل کرد که اصلاح آن زمان بر است. از طرفی در تأمین ذخایر استراتژیک کشور در حوزه امنیت غذایی گام های مهمی برداشته شد. حال آنکه دولت آقای روحانی این ذخایر را در وضعیت قرمز تحویل دولت آقای رئیسی داد.

ترقی با اشاره به چالش های غرب در تأمین مواد غذایی و انرژی تأکید کرد: کشور با همت، تلاش و مدیریت دولت سیزدهم در بهترین شرایط تأمین منابع غذایی و انرژی قرار دارد. در مجموع دولت با استفاده از ظرفیت های داخلی و به کارگیری این ظرفیت ها توانست به بسیاری از مشکلات غلبه پیدا کند و بهبود شاخص های اقتصادی از هم اکنون دارند آثار خود را نشان می دهند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها