یک حرف بس است/2 تفاوت داعش با آشوبگران داخلی

کد خبر: 1182243

اگر در برخورد قاطع و پشیمان‌کننده با آشوبگران مماشات نمی‌شد و اگر برخی از شخصیت‌های سیاسی که خودباختگی و کم‌دانی، محترمانه‌ترین احتمال درباره آنهاست به تلویح و تصریح از آشوبگران حمایت نمی‌کردند و اگر حمله‌ به جان و مال و ناموس مردم را «‌اعتراض‌»! نمی‌نامیدند، به احتمال بسیار زیاد تروریست‌های‌حمله‌کننده به زائران حرم شاهچراغ علیه‌السلام در میان آشوبگران‌اخیر دستگیر شده بودند و فرصت جنایت دیروز از آن جرثومه‌های فساد گرفته شده بود.

 یک حرف بس است/2 تفاوت داعش با آشوبگران داخلی

روزنامه کیهان در مطلبی تحت عنوان «این گفت و شنود نیست؛یک حرف بس است!» نوشت: فاجعه جانگداز حمله تروریستی به زائران حرم مطهر حضرت احمد بن موسی، شاهچراغ‌(ع)  که شهادت مظلومانه دست‌کم ۱۵ زائر و مجروح شدن بیش از ۲۰ تن از آنان را در پی داشت، حال و هوایی برای نگارش ستون طنز گفت و شنود باقی نگذاشته است. قلم از حرکت در عرصه طنز پا پس می‌کشد و به دیگر سو ، که شهادتگاه زائران پاکباخته است می‌شتابد‌. انگار سودای آن دارد که در شناسایی عاملان این قتل عام هولناک سهمی داشته باشد.

بخوانید!

۱- به یقین و بدون کمترین تردید، یکی از اصلی‌ترین انگیزه‌های عاملان این جنایت بی‌شرمانه، سینه پُر‌کینه‌ای است که از اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام در وجود نحس و پلید آنان انباشته است. حالا به هویت برملا شده برخی از عوامل آشوب‌های اخیر نیم نگاهی بیندازید! چه می‌بینید؟ اهانت‌های آشکار به مقدسات اسلامی، توئیت‌های پی‌در‌پی در اهانت به ساحت مقدس امام حسین علیه‌السلام، حمله به حسینیه‌ها، آتش‌زدن قرآن، کشیدن چادر از سر زنان محجبه، آتش‌زدن آمبولانس‌های حامل بیمار، قتل مردم کوچه و بازار با سلاح سرد و گرم و‌... حالا در پیشگاه وجدان خود - و نه حتی باورهای دینی خویش- به این سؤال پاسخ دهید؛ آیا حمله تروریستی به زائران مظلوم حرم حضرت شاهچراغ‌(ع) از کسانی با خصوصیات یاد شده، دور از انتظار است؟!

۲- ممکن است انگشت اتهام شما به سوی تروریست‌های تکفیری داعش بچرخد. حرفی نیست! این هم یک احتمال است و در کارنامه تروریست‌های تکفیری نیز نمونه‌های مشابهی دارد. ولی پرسش بعدی این است که آشوبگران اخیر کدامیک از خصوصیات پلید و کدامیک از درنده‌خویی‌های وحشیانه داعش را نداشته‌اند؟! آمریکا و اسرائیل و آل‌سعود از حامیان تابلو‌دار داعش بوده‌اند. مگر همین دولت‌های فاسد و کودک‌کش با همه توان از آشوبگران حمایت نکرده‌اند؟! بله تفاوت‌هایی هست! تروریست‌های داعش اگرچه به اسلام و قرآن اعتقادی ندارند و‌لی برای حفظ ظاهر هم که شده، قرآن آتش نمی‌زنند و بازهم برای حفظ ظاهر، چادر از سر زنان محجبه نمی‌کشند! ولی آشوبگران اخیر این دو رذالت را هم به خصوصیات رذیلانه داعش افزوده‌اند!

۳- اگر در برخورد قاطع و پشیمان‌کننده با آشوبگران مماشات نمی‌شد و اگر برخی از شخصیت‌های سیاسی که خودباختگی و کم‌دانی، محترمانه‌ترین احتمال درباره آنهاست به تلویح و تصریح از آشوبگران حمایت نمی‌کردند و اگر حمله‌ به جان و مال و ناموس مردم را «‌اعتراض‌»! نمی‌نامیدند، به احتمال بسیار زیاد تروریست‌های‌حمله‌کننده به زائران حرم شاهچراغ علیه‌السلام در میان آشوبگران‌اخیر دستگیر شده بودند و فرصت جنایت دیروز از آن جرثومه‌های فساد گرفته شده بود.

۴- و بالاخره در این خصوص، این رباعی از شیخ بهایی(ره) وصف‌الحال است؛

گفتا که مرا علم لدنی هوس است

تعلیمم کن اگر تو را دسترس است

گفتم که الف ! گفت دگر؟ گفتم هیچ !

در خانه  اگر کس  است یک حرف بس است

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها