ضربه غربگرایان به اقتصاد کشور

کد خبر: 1182729

روزنامه غربگرای حامی آشوب که برخی از همکاران آن در جریان اغتشاشات اخیر بازداشت شدند، پس از چهل روز اذعان کرد آشوب‌ها تأثیر منفی بر معیشت مردم داشت.

ضربه غربگرایان به اقتصاد کشور

روزنامه غربگرای حامی آشوب که برخی از همکاران آن در جریان اغتشاشات اخیر بازداشت شدند، پس از چهل روز اذعان کرد آشوب‌ها تأثیر منفی بر معیشت مردم داشت.

روزنامه شرق درباره «تأثیر اعتراضات ]اغتشاشات[ بر اقتصاد» نوشت: اعتراضات اخیر تأثیر مستقیم خود را بر اقتصاد نمایان کرده است، به طور معین با ادامه این اعتراضات جریان انتقال مواد اولیه به مبادی تولید با وقفه مواجه می‌شود و به سبب آن تولید داخلی کاهش می‌یابد که در نتیجه، ‌فروش نیز با کاهش محسوس روبه‌رو می‌شود.

در چنین شرایطی نااطمینانی مردم از آینده به شدت احساس می‌شود که همین امر سبب کاهش هزینه خانوارها می‌شود و در نتیجه تمایل به پس‌انداز بین آنها افزایش می‌یابد. همچنین کاهش حضور مردم در فضاهای عمومی شهری تأثیر منفی بر تقاضای آنان به کالاها و خدمات مرتبط با آن را دارد. به طور مثال با شدت‌گرفتن اعتراضات بسیاری از باشگاه‌های ورزشی تعطیل یا با کاهش مراجعه‌کننده روبه‌رو می‌شوند که به همین دلیل سبب کاهش فروش لوازم و تجهیزات مرتبط با آن می‌شود. طی اظهارنظر اخیر رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار، اعتراضات در ایران به بازار آجیل و خشکبار آسیب بسیاری وارد کرده و همچنین قطع شدن اینترنت، سبب از دست رفتن بازار صادرات شده است.

«شرق» با بیان اینکه این فضا سبب ایجاد جو روانی و ناامیدی در بخش سرمایه‌گذاری خارجی و داخلی و مردد شدن سرمایه‌گذاران می‌شود، می‌افزاید: به‌طور طبیعی اتفاقاتی از این قبیل، با گذشت زمان و ادامه‌دار شدن آن سبب فراری دادن سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی می‌شود، که اثرش نه در روزها و هفته‌ها، بلکه طی سپری شدن ماه‌ها به وضوح قابل مشاهده عینی خواهد بود.»

اعتراف روزنامه متهم به نقش‌آفرینی در اغتشاشات اخیر در حالی است که کارشناسان اقتصادی از همان آغاز ماجرا، درباره نقش مخرب آشوب‌افکنی به عنوان لبه دوم قیچی دشمنان هشدار می‌دادند و تاکید می‌کردند که دشمن با ساماندهی اغتشاشات در اثر جبران کند شدن حربه تحریم است./کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها