شکست پروژه ویران شهری با دست‌فرمان «سیا»

کد خبر: 1182979

همان گونه که قابل حدس است آژانس اطلاعات مرکزی امریکا نقش اصلی را برای ایجاد بلوا در ایران برعهده داشته و همکاری سرویس اطلاعات خارجی انگلیس و رژیم صهیونیستی (موساد) و سرویس اطلاعات خارجی سعودی‌ها نقش تکمیل کننده را داشته‌اند. جالب آنکه این سرویس‌ها با همکاری تنگاتنگ با گروه‌های تروریستی به عنوان یکی از ابزارهای خود طراحی مدنظر را به پیش می‌برند.

شکست پروژه ویران شهری با دست‌فرمان «سیا»

 ششم آبان ماه بود که وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بیانیه مشترکی به تبیین سه مقطه پیش، حین و پساآشوب‌های اخیر در کشورمان پرداخت. اما پرداختن به تنها قسمت‌هایی از این بیانیه توسط بعضی از رسانه‌ها منجر به کمتر دیده شدن تصویر کلان و مهم ارائه شده در آن گشت. «ایران» در این گزارش تلاش دارد با پرداختن به قسمت‌های کمتر دیده شده تلاش‌های سازمان‌دهی شده علیه ایران توسط دشمنان مردم ایران را به تصویر بکشد.

در قسمت‌های ابتدایی بیانیه وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه از «بسترها و زمینه‌‌های برخی نارضایتی‌های موجود در جامعه» برای سوء استفاده دشمنان گفته شده و آمده است که سرویس‌های بیگانه حتی‌‌‌المقدور پروژه‌‌‌های اطلاعاتی خود را بر سوء‌استفاده از این بسترها و زمینه‌‌‌ها استوار می‌سازند. گرچه این بیانیه به مصادیق این بسترها اشاره نکرده‌اند اما به وجود آمدن بستر مناسب در برهه‌هایی از زمان بر هیچ کس پوشیده نیست و اهمیت دادن نهادهای اطلاعاتی به این مسائل گویای جامع‌نگری در نهادهای بالادستی کشور است. با وجود این دو نهاد اطلاعاتی کشور با رصدهای دقیق و مستمر اطلاعاتی در بیش از یک سال گذشته، همچنین مستندات موجود از مقطع اغتشاشات اخیر مصادیق فراوان و استنادات غیرقابل انکاری از نقش‌‌آفرینی همه‌جانبه امریکا در طراحی، اجرا و استمرار غائله مذکور داشته‌اند. از همین رو تمرکز مبنایی بیانیه منتشر شده به صراحت خود این دو نهاد اطلاعاتی بر نقش رژیم امریکا و هم‌‌‌پیمانان این رژیم استوار است و جزئیاتی قابل تأمل را مطرح کرده است.

دستگاه جاسوسی امریکا محور توطئه

همان گونه که قابل حدس است آژانس اطلاعات مرکزی امریکا نقش اصلی را برای ایجاد بلوا در ایران برعهده داشته و همکاری سرویس اطلاعات خارجی انگلیس و رژیم صهیونیستی (موساد) و سرویس اطلاعات خارجی سعودی‌ها نقش تکمیل کننده را داشته‌اند. جالب آنکه این سرویس‌ها با همکاری تنگاتنگ با گروه‌های تروریستی به عنوان یکی از ابزارهای خود طراحی مدنظر را به پیش می‌برند.

طبق این بیانیه دستگاه‌های جاسوسی مورد اشاره تلاش داشتند تا در مقاطع مختلف بنا به بهانه‌های ایجاد شده آغاز آشوب را کلید بزنند. مقاطعی همچون سالگرد برخی وقایع سال‌‌‌های گذشته، مقطع اجرای طرح بزرگ و ملّی مردمی‌‌‌سازی یارانه‌‌ها در اوایل سال جاری و پروژه‌‌ امریکایی کشف حجاب در 21 تیرماه گذشته و... همه از مقاطعی بوده است که ناکام مانده‌اند.

 

از «سازمان‌های همدستان» تا نشست اسلو

با وجود این ناکامی‌ها سرویس‌های خارجی تلاش داشتند تا زمینه‌های آشوب را به وجود بیاورند. اقداماتی مانند تأسیس شبکه «سازمان‌های همدستان» برای نفوذ در بخش‌های اجتماعی کشور از جمله آنهاست. در پرتو این سازمان سرویس‌ها با پوشش فعالیت‌های حقوق بشری و ترویج دموکراسی سعی در جذب عناصر مستعد برای به انحراف کشاندن مطالبات مردمی، ایجاد مطالبات کاذب و تحریک عمومی تلاش داشتند که با شناسایی بخش‌هایی از این شبکه در سطوح و اصناف مختلف و ضربه به زنجیره تأمین مالی و عناصر نفوذی آنها در رسانه‌ها مورد برخورد واقع شدند.

 امریکایی‌ها در بحران سازی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز در ماه‌های اخیر تحرکات بالایی داشته است. برگزاری نشست حقوق بشری اسلو که از سوم تا پنجم خردادماه با همکاری مشترک واشنگتن و مؤسسات صهیونیستی برگزار شد نمونه این رخداد است. بر اساس گزارش نهادهای اطلاعاتی در مذاکرات پنهان مقامات سیا در حاشیه این اجلاس با یکی از زنان مزدور که از سخنرانان این نشست بود، علاوه بر موضوع زنان، به لزوم بهره‌‌‌برداری از هر حادثه‌‌‌ای از جمله حادثه متروپل آبادان برای شکل‌‌گیری اعتراضات گسترده تأکید می‌شود که این خود نشان از آن دارد که این قبیل نشست‌ها با پوشش‌های مربوط به زن و حقوق بشر تدارک دیده شده و صرفاً هدف به آشوب کشاندن کشور را پی می‌گیرد.

دوره‌‌های «آموزش مربیان جنگ‌‌های ترکیبی»

سرویس‌های جاسوسی امریکا و رژیم صهیونیستی به عنوان پیشگامان جنگ ترکیبی علیه ایران با دوره‌هایی به آموزش و جذب نیرو در این حوزه اقدام می‌کنند. مؤسسات، بنیادها، دانشگاه‌‌ها و اندیشکده‌‌‌های به اصطلاح غیردولتی پوشش‌هایی هستند که برای این اقدام به کار گرفته می‌شود. کشورهای همچون ترکیه، امارات، هلند، ارمنستان، گرجستان، مالزی، اندونزی، تایلند، جمهوری چک، آفریقای جنوبی، ایتالیا و جزیره سیشل (در اقیانوس هند) از جمله کشورهایی بوده‌اند که غالباً به دلیل عدم نیاز به ویزا برای عناصر داخلی سرویس‌ها در ایران به عنوان میزبان این دوره‌ها انتخاب شده‌اند.

وحشت ترامپ از حضور در نشست منافقین

در این گزارش با اشاره به همکاری‌های تنگاتنگ مقامات امریکایی با فرقه منافقین به ماجرای واهمه دونالد ترامپ در نشست اخیر این سازمان تروریستی نیز اشاره شده و آمده است: «برای سال جاری از رئیس جمهور سابق و قاتل سردار بزرگ جهان اسلام شهید حاج قاسم سلیمانی برای حضور در جمع کفتارهای آن گروهک دعوت شده بود که بنا به گفته اعضای گروهک منافقین، برخی حوادثِ روی داده در آستانه مراسم آنها در کشور آلبانی و احتمال وجود تهدید جدی به جان آن قاتل، حضور وی (ترامپ) در آن مراسم منتفی و اصولاً برگزاری مراسم مورد نظر آنها لغو گردید!»

 کمک 53 میلیون دلاری بدون تشریفات به جریان آشوب

در گزارش وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه در بخش مربوط به «مرحله حین آشوب‌‌‌ها» و در تشریح بخشی از حمایت‌های مادی و سری سازمان سیا آمده است: «طبق اطلاعات کاملاً موثق، سازمان CIA علاوه بر بودجه سالیانه‌‌ اختصاص داده شده برای سازمان‌‌های سابق‌الاشاره‌‌، اخیراً و پس از آغاز آشوب‌‌‌ها در ایران، بودجه کمکی معادل حدود 53 میلیون دلار دیگر، با ترک تشریفات

اداری- مالی در دو مرحله به آن سازمان‌‌‌ها اختصاص داده و توصیه کرده است که این بودجه در درجه اول برای امور به ‌‌اصطلاح رسانه‌‌‌ای و تقویت ابزارهای اینترنتی به ‌‌منظور حفظ ارتباط با آشوبگران هزینه شود!»

این اطلاعات در کنار اقدامات امریکا علیه جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌‌‌های فناوری و رسانه در ماه‌های اخیر نشان می‌دهد که این کشور سرمایه‌گذاری عظیمی در جنگ ترکیبی کنونی با تکیه بر رسانه داشته است. طبق این گزارش، بر اساس پایش توئیتر فقط در بازه زمانی 20 شهریور 1401 تا 20 مهر 1401 بیش از 50 هزار کاربر جدید فارسی زبان با هویت‌‌‌های جعلی در توئیتر ساخته شده است تا علیه جمهوری اسلامی ایران فعالیت کنند. این در حالی است که پیش از آن ماهانه حداکثر در حدود چهارهزار کاربر فارسی زبان در توئیتر ایجاد می‌‌‌شده است. همچنین، توئیتر با حداقل 10 برابر کردن ظرفیت انتشار پیام برای هر کاربر در ساعت و لغو بسیاری محدودیت‌‌‌های دیگر، نهایت سعی خود در کمک به بزرگ‌نمایی و برجسته‌‌سازی اخبار جعلی و تشدید جنگ ترکیبی علیه جامعه فارسی زبان در سراسر جهان را اعمال کرد.

 

حضور سیا در اربیل

در این گزارش همچنین اطلاعاتی جزئی از حضور اعضای تیم سیا با پوشش وزارت خارجه امریکا در 29 شهریور و همچنین 15 مهر امسال در اربیل عراق آمده است. مأموران سازمان جاسوسی امریکا با حضور در مقر گروهک تجزیه‌‌طلب موسوم به «حزب دموکرات کردستان ایران» در شهر اربیل کردستان عراق از سرکرده‌‌ آن گروهک به نام مصطفی هجری خواسته‌اند تا در اغتشاشات رخ داده در برخی شهرهای کردستان ایران، بیش از این ایفای نقش نمایند. همچنین هیأت سازمان جاسوسی امریکا به‌صورت پنهان و در هتل دیوان اربیل با سرکرده گروهک پاک به‌‌نام حسین یزدان‌‌پناه ملاقات کرده و به بررسی آخرین وضعیت گروهک پس از موشکباران مقر آن توسط دلاورمردان سپاه پاسداران پرداختند. آنها به وی قول کمک‌‌‌های بیشتر و امید دادند تا زودتر اوضاع گروهک را ترمیم کند و به صحنه‌‌ مبارزه با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگرداند.

 

شکست پروژه ویران شهری

در پایان بیانیه این دو نهاد اطلاعاتی جمع‌بندی قابل تأملی آمده است: «اذعان داریم که دشمن مزاحمت ایجاد نمود، خسارت وارد کرد، تعدادی از جوانان این مرز و بوم را به خاک و خون کشید، اما با اتقان کامل می‌‌گوییم او نتوانست به هیچ‌‌ یک از اهداف اصلیِ از پیش تعیین شده‌‌ خود دست یابد. این ارزیابی مستدل و قطعی ماست که از قضای روزگار، دشمن امریکایی و انگلیس خبیث نیز بدان اذعان دارند اما جرأت و جسارت اعتراف آشکار به آن‌‌ را ندارند.» این جمع‌بندی گویای آن است که دلارهای امریکایی و صهیونیستی و پول‌پاشی‌های فراوان نتوانسته مردم ایران را به تکمیل کننده پازل ناامن‌سازی ایران بکشاند.

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها