ورود مجلس به ماجرای کندی اینترنت و پلتفرم ها

کد خبر: 1183231

برخی اعضای کمیسیون صنایع از پاسخ های وزیر ارتباطات در خصوص مشکلات این روزهای اینترنت قانع نشدند و حالا زارع پور باید در صحن علنی مجلس پاسخگوی سوالات باشد

ورود مجلس به ماجرای کندی اینترنت و پلتفرم ها

در روزهایی که همه جا صحبت از اینترنت و مشکلات آن است، کمیسیون صنایع و معادن مجلس هم وزیر ارتباطات را برای پاسخ به سوالات نمایندگان، به بهارستان فراخواند که نتیجه‌اش، قانع نشدن تعدادی از نمایندگان از پاسخ‌های زارع پور   و ارجاع سوالات به صحن علنی بود تا آقای وزیر در مقابل 290 نماینده و دوربین زنده تلویزیونی، توضیحاتش را ارائه کند.

سوال درباره سرعت اینترنت و پلتفرم ها

آن طور که مصطفی طاهری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس به خانه ملت گفته، جلسه صبح دیروز اعضای این کمیسیون با وزیر ارتباطات برای پاسخ به دو دسته سوال بوده است: هم سوالات ملی و هم سوالات مربوط به حوزه‌های انتخابیه نمایندگان. به گفته طاهری اکثر این سوالات هم در سه حوزه مشخص بوده است:

1. شبکه ملی اطلاعات

2. سرعت اینترنت

3. پلتفرم‌ها

طاهری درباره جمع بندی این جلسه هم گفت: «تعدادی از نمایندگان از توضیحات وزیر قانع شدند اما تعدادی هم قانع نشدند و سوالات آن‌ها به صحن علنی برای بررسی بیشتر ارجاع شد».

رحیمی جهان آبادی: مسدودسازی اینترنت نارضایتی زیادی ایجاد کرده است

برخی از نمایندگان اعضای کمیسیون صنایع، درباره علت دعوت وزیر به جلسه کمیسیون توضیحاتی دادند که جلیل رحیمی جهان آبادی، یکی از آن‌ها بود. نماینده مردم تربت جام در این باره به ایلنا گفت: یک سوال من، از وزیر ارتباطات، سوال ملی و در بحث سرعت اینترنت بود که این مسئله کندی اینترنت و مسدودسازی، نارضایتی زیادی در کشور ایجاد کرده است. البته او سوالی هم درباره  آنتن‌دهی ضعیف موبایل و اینترنت در روستاهای حوزه انتخابیه خود داشته که زارع پور هم این گلایه را پذیرفته و تایید کرده است که ۴۷ روستای تربت جام، واقعا در بحث آنتن‌دهی مشکل دارند. اما رحیمی جهان آبادی یکی از اعضای کمیسیون بوده که از پاسخ‌های وزیر به سوالات مطرح شده قانع نشده و خواستار بررسی آن در صحن شده است.

عمده نگرانی ها درباره سرعت اینترنت است

رحیمی جهان آبادی در گفت‌وگو با خراسان هم در این باره گفت: عمده سوالات و نگرانی‌ها درباره سرعت اینترنت است که پاسخ‌های وزیر ارتباطات در این باره قانع‌کننده نبود. او درباره زمان حضور وزیر در صحن علنی هم این نکته را گفت که: تعیین زمان این حضور و طرح سوالات در صحن علنی، برعهده کمیسیون نیست و باید هیئت رئیسه آن را تعیین کند.

حضور معاون وزیر در جلسه کمیسیون امنیت ملی

البته یک روز قبل از حضور زارع پور در کمیسیون صنایع، معاونش لاجوردی که ریاست شرکت ارتباطات زیرساخت را برعهده دارد هم به مجلس دعوت شده بود، اما برای حضور در جلسه کمیسیون امنیت ملی. آن‌طور که ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی به خبرگزاری خانه ملت گفته، حضور لاجوردی در جلسه این کمیسیون برای بررسی وضعیت دسترسی به خدمات اینترنتی پس از تحولات امنیتی اخیر بوده و معاون وزیر هم مدعی شده است که: «نرم‌افزارهای داخلی از لحاظ فنی توانسته‌اند نیازهای بخش زیادی از جامعه را پاسخ بدهند و طبیعتا کاربران پیام‌رسان‌ها و شبکه‌اجتماعی ایرانی افزایش یافته اند و در نتیجه بخش اصلی پهنای باند کشور در اختیار نرم‌افزارهای داخلی قرار گرفته است».

پاسخ های زارع پور درباره اینترنت دار شدن روستاها

اما آن‌چه خانه ملت به عنوان توضیحات وزیر ارتباطات پس از جلسه کمیسیون صنایع منتشر کرد، صرفا مربوط به وضعیت دسترسی روستاها به اینترنت بود: «بیشتر سوالات درباره وضعیت اینترنت در روستاها بود، در ابتدای دولت سیزدهم بیش از 7 هزار روستا فاقد ارتباطات بودند یا ارتباطات آن‌ها بی‌کیفیت بود که طی یک سال گذشته مشکل ارتباطی 2200 روستا رفع شده و دسترسی آن‌ها به اینترنت و شبکه ملی اطلاعات برقرار شده است».

 زارع پور درباره برنامه‌های آتی این حوزه نیز گفت: «تا پایان شهریور سال آینده همه روستاهای بیش از 20 خانوار به شبکه پایدار پرسرعت متصل می‌شوند و پس از آن، به سراغ بهبود کیفیت اینترنت روستاهای دارای شبکه، روستاهای مقاصد گردشگری و روستاهای کمتر از 20 خانوار می‌رویم».

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها