حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با «فردا»:

مسئولان در مشورت با نخبگان روش‌های اصلاحی را در پیش بگیرند

کد خبر: 1183402

حمیدرضا ترقی گفت: پیشنهاد آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس هم بسیار مهم است و او می‌تواند در جلسه سران قوا این موضوع را بیشتر پیگیری کند.

مسئولان در مشورت با نخبگان روش‌های اصلاحی را در پیش بگیرند

 

گروه سیاست سایت فردا: آنچه امروز بیش از هر زمان مورد نیاز به نظر می‌رسد، اصلاح شیوه‌های حکمرانی در چارچوب نظام است؛ موضوعی که در صورت تحققش می‌تواند هم شیوه بهتری در اداره کشور در پیش گرفت و هم به مطالبات مردم پاسخ مناسب ارائه کرد.

حمیدرضا ترقی، فعال و تحلیلگر مسائل سیاسی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «اظهارنظر درباره اصلاح روش حکمرانی یک ضرورت است که باید با تکیه بر نظرات مقام معظم رهبری صورت بگیرد. رهبر معظم انقلاب معین‌ کرده‌اند که ساختارهای مدیریتی باید اصلاح شوند اما متأسفانه مسئولان توجه لازم را نداشتند و در طول این سال‌ها شاهد مشکلاتی بودیم که که اکنون همه را به این نتیجه رسانده که باید اصلاحاتی رخ دهد و من با اطمینان می‌گویم که اگر مسئولان در سال‌های متمادی سعی می‌کردند در چاچوب نظام و نظرات مقام معظم رهبری به تدریج اصلاحات را انجام دهند، امروز با حجم مشکلات انباشته مواجه نبودیم».

او ادامه داد: «اکنون نیاز داریم که در دانشگاه‌ها اصلاحاتی مهم انجام شود. سال‌ها دانشجویان را در جهت سیاست‌زدایی حرکت دادند در صورتی که دانشجو باید بینش سیاسی داشته باشد. رهبر انقلاب فرمودند که کرسی‌های آزاداندیشی شکل بگیرد اما آن‌طور که انتظار می‌رفت انجام نشد. همین می‌شود که از استاد تا دانشجو به راحتی فریب دشمن را می‌خورد زیرا قدرت تحلیل ندارند».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «در حوزه‌های دیگر هم نیاز به اصلاح وجود دارد. رهبر انقلاب همواره اشاره کرده‌اند که باید مبارزه با تبعیض و فساد به صورت گسترده وجود داشته باشد اما مسئولان اهمال کردند که منجر به آسیب‌رسیدن به اعتماد عمومی شد».

او اظهار کرد: «مسئولان باید با نخبگان مشورت کنند و روش‌های اصلاحی را در پیش بگیرند. دولت هم باید سعی کند از تمام ظرفیت‌ها استفاده کند، با اشرافی‌گری برخورد کند و اجاره هم ندهد که دشمنان سوءاستفاده کند. رهبر انقلاب در حوزه حکمرانی توصیه‌های مهمی مبتنی بر قرآن و نهج‌البلاغه دارند که می‌تواند چراغ راه مسئولان باشد تا در چارچوب قانون اساسی و اصول نظام اصلاحات خوبی به ثمر رسد».

ترقی در پایان درباره نقش مجلس در اصلاح روندها و شیوه‌های حکمرانی گفت: «یکی از مراکزی می‌تواند اصلاحات خوبی را رقم بزند، مجلس است. مجلس با ریل‌گذاری مناسب، دولت را در مسیر درست قرار می‌دهد و پیشنهاد آقای قالیباف به عنوان رئیس مجلس هم بسیار مهم است و او می‌تواند در جلسه سران قوا این موضوع را بیشتر پیگیری کند».

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها