خبر میرکاظمی از روند تدوین لایحه بودجه و برنامه هفتم توسعه

کد خبر: 1183755

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: تدوین لایحه بودجه و برنامه توسعه را به صورت هم‌زمان پیش می‌بریم، البته احتمالا لایحه بودجه زودتر آماده می‌شود.

خبر میرکاظمی از روند تدوین لایحه بودجه و برنامه هفتم توسعه

سید مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه درباره آخرین وضعیت تدوین برنامه هفتم توسعه گفت: سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه اخیراً ابلاغ شد، بعد از ابلاغ سیاست‌ها، قانون باید توسط سازمان برنامه و بودجه تنظیم شود و به دولت برود و پس از تصویب دولت، به مجلس برود و در آنجا مراحل تصویب‌اش انجام شود.

وی افزود: با توجه به اینکه سیاست‌های کلی با تاخیر اعلام شد، ما به اندازه کافی زمان نداریم که اول لایحه قانون برنامه توسعه هفتم تدوین شود و بعد قانون بودجه بیاید و به همین خاطر الان بر روی هردو این قوانین در سازمان ما کار می‌شود؛ حتی در سال گذشته مرحوم دکتر عادل آذر، در موسسه تحقیقاتی ما مسئولیت داشتند که روی قانون برنامه توسعه هفتم کار کنند و بخشی از کارها را هم انجام دادند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه الان به صورت هم‌زمان برنامه توسعه و قانون بودجه را پیش می‌بریم، اظهار کرد: احتمالا قانون بودجه زودتر آماده شود زیرا با توجه به اصلاح آیین‌نامه داخلی مجلس، ما باید اول آذر بودجه را به مجلس برسانیم و الان تمرکزمان را بر این گذاشتیم که بر اساس سیاست‌ها بودجه را تنظیم کنیم.

میرکاظمی با اشاره به اینکه هم دولت و هم مجلس امکان رسیدگی هم‌زمان به قانون برنامه بودجه و برنامه توسعه را ندارند، گفت: مجلس شورای اسلامی هم‌‌زمان امکان رسیدگی به این دو قانون را ندارد و ما در سازمان برنامه و بودجه هم هر چند به صورت موازی پیش می‌رویم ولی اولویت را بر قانون بودجه گذاشتیم که زودتر آن را برسانیم مگر اینکه نظر مجلس عوض شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه ادامه داد: ما برای این کار با کمیسیون برنامه و بودجه هماهنگ کردیم ولی اگر نظر اجماع مسئولان نظام بر این شد که باید برنامه توسعه مقدم باشد، این کار را انجام می‌دهیم ولی در این صورت قاعدتاً باید بودجه ۱۴۰۲ به صورت چند دوازدهم انجام شود تا برنامه توسعه تمام شود. هم‌اکنون یک تاریخ دقیق از زمان اتمام تدوین لایحه برنامه هفتم توسعه نمی‌شود گفت ولی بودجه را ما به موقع تقدیم می‌کنیم.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها