معاون رئیسی: ادعا نداریم همه مشکلات حل شده است

کد خبر: 1184921

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ادعا نداریم همه مشکلات حل شده اما حرکت دولت رو به جلو است. دلیل این اغتشاشات متوقف کردن حرکت دولت و خسارت‌زدن به کشور است.

معاون رئیسی: ادعا نداریم همه مشکلات حل شده است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: ادعا نداریم همه مشکلات حل شده اما حرکت دولت رو به جلو است. دلیل این اغتشاشات متوقف کردن حرکت دولت و خسارت‌زدن به کشور است.

سید محمد حسینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در نشستی در جمع دانشجویان دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه دانشگاه جای بیان نظر، منطق و استدلال است، اظهار داشت: سر دادن شعار آزادی، آزادی برای جلوگیری کردن از بیان و سخنان دیگران عین دیکتاتوری است. برای بیان شعار آزادی نیازی به هیاهو و فریاد نیست. وقتی شما در قبال یک مسئول سخنان‌تان را با داد بیان می‌کنید یعنی در نظام اسلامی آزادی بیان و در بین مسئولان سعه صدر وجود دارد.

وی گفت: جان بولتن اعلام کرد مخالفان و اپوزسیون را به سلاح مسلح کردند بیشتر از این باید معلوم شود چه کسانی دنبال ناامنی در کشور هستند.

حسینی افزود: ما تنها کشوری هستیم که نظام‌مان براساس رفراندوم تأسیس شده است؛ جمهوریت و اسلامیت اساس نظام ما از همان زمان بوده است.

وی گفت: کاستی‌ها بوده و هست و کسی کتمان نمی‌کند؛ رئیس‌جمهور می‌گوید حرف مخالفان باید شنیده شود و ما هم دنبال همین هستیم.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور افزود: مردم ایران‌ همواره با فرهنگ و دانش بودند و با احترام صحبت کردند؛ مسائلی که رخ داد در برخی دانشگاه‌ها زیبنده کشور نبود.

حسینی در پاسخ به سوالی درباره نبودن بستر گفت‌وگو و حواشی ایجاد شده برای برنامه زاویه گفت: در این مدت گفت‌وگویی‌هایی انجام شد، حتی نمایندگان مجلس در تلویزیون درباره درگذشت خانم مهسا امینی عنوان قتل دادند و کسی هم به آنها کاری نداشت.

وی در پاسخ به سوالی درباره آزادی پس از بیان گفت: کسی به دلیل گفت‌وگو و بیان نظراتش بازداشت نشده است ولی اگر کسی به امنیت مردم و کلانتری حمله کرد باید جوابگو باشد.

معاون رئیس‌جمهور در پاسخ به سوالی درباره بازداشت یکی از دانشجویان این دانشگاه و ادعایی مبنی بر بردن او از مقابل منزل بدون مدرک تصریح کرد: این حرف یک ادعاست که باید اثبات شود. خیلی‌ها می‌توانند ادعایی کنند مهم این است این حرف را اثبات کنید. قبله برخی غرب است که برخورد پلیس فرانسه را با جلیقه زردها و جنبش وال‌استریت دیدید.

حسینی در پاسخ به سوالی درباره تضمین برای امنیت فرد سوال‌کننده پس از این جلسه گفت: مظلوم‌نمایی نکنید؛ آزادی بیان و پس از بیان وجود دارد، یکی از اساتید شما بدترین مطالب را درباره نظام اسلامی در فضای مجازی اعلام می‌کند و کسی هم به او کاری ندارد.

 وی در پاسخ به دانشجویی که خواستار برگزاری رفراندوم درباره قانون حجاب شده بود، خاطر نشان کرد: می‌گویید 40 روز به‌خاطر قانون حجاب اجباری مردم در کف خیابان هستند، ظاهرا شعارها را نمی‌شنوید اصل نظام را مورد هجمه قرار می‌دهند.

معاون رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دولت هم و غم خود را به‌کار برده تا مانع رانت شود. در یکسال گذشته دولت به همه استان‌ها سفر کرده داشته و به 135 شهر و روستا سر زده و مشکلات را از نزدیک می‌بیند.

وی پس از یادآوری آمار مرگ و میر کشور در کرونا و کارنامه دولت در صفر شدن آمار کرونا، گفت: ادعا نداریم همه مشکلات حل شده اما حرکت دولت رو به جلو است. دلیل این اغتشاشات متوقف کردن حرکت دولت و خسارت‌زدن به کشور است.

معاون رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت را خود را با قدرت ادامه خواهد داد، اظهار داشت: طرح دولت برای گازرسانی به سیستان و بلوچستان، جاده ریلی برای خاش و سایر اقدامات متوقف نخواهد شد.

حسینی تاکید کرد: یک عده می‌خواهند با اقدامات خود برادرکشی راه بیندازند؛ برخی هستند که از گروه‌های تروریستی و کومله و... برائت می‌جویند ولی شعارهای آن‌ها را سر می‌دهند.

وی با اشاره به دیدگاه دولت در حوزه روابط خارجی گفت: ایران به‌دنبال کسب بازار کشورهای همسایه است و به همین دلیل صادرات خود به کشورهای همسایه را افزایش داده است. دولت با کمک خود دانشگاهیان اقداماتی را صورت اگر اشکالی وجود دارد باید با کمک هم اصلاح کنیم. نسل قبل از شما با رشادت‌ها شاه را بیرون کرد و‌ با صدام مقابله کرد، الان زمان شماست که بیایید کار را دست بگیرید و‌ کشور را به پیشرفت برسانید.

معاون رئیس‌جمهور با اشاره‌ به اینکه وقتی دولت روی کار آمد، پرداخت حقوق کارکنان هم با مشکل روبرو بود، افزود: در حال حاضر و پروژه‌ها در حال انجام است. 42 پروژه بزرگ صنعتی با کمک بانک‌ها در حال انجام است. برخی پروژه‌ها باید سرمایه‌گذار بیاید اما در شرایط ناامن قطعا سرمایه‌گذار نمی‌آید پس برخی به‌دنبال ایجاد مشکل در این شرایط در کشور هستند.

حسینی با بیان اینکه رئیس‌جمهور نگفت ساختار را عوض می‌کند بلکه گفت باید روندهای زائد را عوض کنیم، تاکید کرد: بازرس دولت گزارش‌های خود را درباره عملکرد مدیران اعلام می‌کند لذا برخی مدیران تغییر کردند ولی نیازی به رسانه‌ای‌شدن نبوده است.

وی ادامه داد: مطالباتی برای تغییر دبیران شوراهای عالی وجود دارد ولی اعضا را رئیس‌جمهور انتخاب نمی‌کند و آن‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب حکم دارند. البته نهادی مثل شورای‌عالی انقلاب فرهنگی به‌دنبال تحول در برخی فرایندها است. استانداران و وزرا تغییر کردند خیلی از روسای دانشگاه‌ها عوض شدند ولی قرار نیست همه تغییر کنند مضاف بر اینکه دولت با هیچ‌کس عقد اخوت نبسته است.

حسینی گفت: شبکه ملی اطلاعات در حال تقویت شدن است؛ پیشرفت این پروژه متوقف شده بود اما در این دولت دنبال تقویت آن هستیم.

وی درباره اقدامات پلیس‌نماها و امکان تکرار این اقدامات نیز گفت: در فضای فتنه‌گون و اغتشاش اتفاقاتی ممکن است رخ دهد اما باید مراقب بود. کسی نمی‌گوید مسئول امنیتی خطا نمی‌کند  ولی باید سعی کرد با کم‌ترین آسیب مدیریت شود؛ البته پلیس بدون اسلحه در میدان حاضر شده و به‌دنبال جلوگیری از آسیب به مردم و اموال‌شان و اموال عمومی است.

حسینی افزود: صدها  تجمع مقابل مجلس برگزار شده و مطالبه‌گری هم صورت گرفته و به نتیجه رسیده است لذا می‌توان بدون خشونت و اهانت و با برقراری تجمعات آرام مطالبه‌گری داشت.

وی با اشاره به دست‌داشتن کشورهایی خارجی در وقایع اخیر افزود: عربستانی که به‌دنبال آزادی زنان در کشور خود نیست چگونه است که با راه‌اندازی شبکه‌ای خبری دنبال احقاق حقوق زنان در ایران است؟ در این چند روز میدان‌دادن این رسانه‌ها به گروه‌های تجزیه‌طلب گویای هدف واقعی آن‌ها از وقایع اخیر است./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها