هفت تیر کشی اروپایی ها با تفنگ خالی

کد خبر: 1184983

همزمان با ادعای نخست وزیر انگلیس مبنی بر هدردادن فرصت دستیابی به توافق توسط تهران، ماکرون نیز با لحنی تهدیدآمیز گفت: باید شیوه مقابله با ایران را تغییر دهیم!

هفت تیر کشی اروپایی ها با تفنگ خالی

ناآرامی ها در ایران تا حد زیادی کاهش یافته و برخی  مسئولان  درباره  اصلاح برخی رویه ها سخنان جدی تری را  بیان  می کنند. با این حال اروپا که خود از آتش بیاران این معرکه در دو ماه اخیر بوده و حتی برخی دیپلمات هایش را از صحنه اعتراضات و اغتشاشات در تهران جمع کرده اند، سعی دارد با تهدید و اقدامات سیاسی و تحریمی کم اثر، این تنور را داغ و سعی کند آتش این ناآرامی ها را در کشور برافروخته سازد.  روز گذشته مقامات ارشدی از کشورهای  فرانسه، آلمان، انگلیس و آمریکا با اظهاراتی، این بازی را ادامه داده اند و به نظر می رسد ایران نیز باید در حوزه دیپلماتیک، پاسخ قوی و در حوزه های دیگر پاسخ های معنا دار و موثری به طرف اروپایی بدهد. «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه که کشورش نقش پلیس بد را در مذاکرات پیشین توافق هسته‌ای و مذاکرات اخیر رفع تحریم‌های ایران در وین برعهده داشته و عملا نگذاشته یکی از مهم ترین تنش های غرب آسیا یعنی پرونده هسته ای بسته شود، بار دیگر به تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه تهران پرداخت و در مصاحبه‌ای با شبکه سعودی و ضد ایرانی «الحدث» که به نوعی زبان عربی ایران اینترنشنال محسوب می شود، با ادعای این که تهدیدهای ایران فراتر از محدوده غرب آسیا گسترش پیدا کرده، گفت باید شیوه مقابله با تهدیدهای ایران در جهان را تغییر دهند. وی همچنین ادعا کرد: «برای مقابله با تهدیدات ایران، باید سازمان دهی‌شده عمل کنیم.» بر این اساس، رئیس جمهور فرانسه با گرفتن ژست حمایت از ایرانی‌ها در برابر تحریم‌هایی که هدف اول آن ها زندگی و معیشت مردم است، گفت: اتحادیه اروپا باید درباره تحریم‌  وسپاه پاسداران ایران تصمیم‌گیری کند. همزمان با این اظهارات عوام فریبانه ماکرون درباره معیشت مردم ایران، دیگر کشور اروپایی متحد فرانسه یعنی آلمان نیز اعلام کرد در پی اعمال بسته جدیدی از تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران است. سخنگوی دولت آلمان در این زمینه گفت: «در حال کار روی اعمال بسته جدید تحریم‌ها علیه ایران هستیم.» اظهارات وی پس از آن مطرح شده که نشریه آلمانی «اشپیگل» روز شنبه اعلام کرد یک بسته تحریمی شامل ۳۱ مورد پیشنهادی، روز دوم نوامبر (چهارشنبه) توسط برلین و هشت عضو دیگر اتحادیه اروپا با ادعای پاسخگو قرار دادن عوامل سرکوب در ایران تهیه شده است.

اظهارات ضد ایرانی نخست وزیر جدید انگلیس

در این میان «ریشی سوناک» نخست وزیر جدید انگلیس که به تازگی و در یک فرایند  پرانتقاد وارد خانه شماره10 در داونینگ استریت لندن شده نیز خواست از غافله هفت تیر کشی با اسلحه خالی علیه ایران جا نماند .وی که با دیگر شبکه ضد ایرانی عربستان یعنی العربیه مصاحبه می‌کرد، اظهار کرد: «ما نیازمند رایزنی با شرکا در خصوص ایران هستیم و اقدامات ایران باعث بی ثباتی در منطقه است.» نخست وزیر انگلیس مدعی شد که ایران پیش از این با توافق هسته‌ای موافقت نکرده است. وی در ادامه فرافکنی‌های خود گفت: «ایران در ماه مارس گذشته توافق هسته‌ای را رد کرد و فرصت دست‌یابی به توافق را هدر داد.» سوناک گفت که انگلیس اتخاذ اقدامات بیشتر علیه ایران را بررسی خواهد کرد. ضلع چهارم این مربع ضد ایرانی هم نخواست تا بی صدا باقی بماند. ند پرایس سخنگوی‌ وزارت امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری با تکرار ادعاهای قبلی‌اش درباره اتفاقات اخیر ایران، از عوامل ناآرامی ها حمایت کرد.

خراسان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها