افشاگری جان بولتون/ امریکا اپوزیسیون ایران را مسلح می‌کند

کد خبر: 1184991

مشاور سابق امنیت ملی ترامپ با اشاره به برنامه کاخ سفید برای ایجاد درگیری داخلی در ایران خبر داد /عضو پیشین اطلاعات ارتش رژیم صهیونیستی: باید به اقوام غیر فارس کمک کرد تا ایران مانند شوروی ازهم بپاشد

افشاگری جان بولتون/ امریکا اپوزیسیون ایران را مسلح می‌کند

 اطلاعات جدید پیرامون دستگیری 26تروریست تکفیری خارجی که در بیانیه دوم وزارت اطلاعات درباره عملیات تروریستی شاهچراغ منتشر شد در حالی از واقعیات پشت پرده جدید درباره نقش سازمان‌های اطلاعاتی و امنیتی امریکا در پیگیری عملیات ترور و آشوب در ایران با فراخوان عناصر عملیاتی داعش پرده برداشته که همزمان «جان بولتون»، مشاور اسبق امنیت ملی امریکا در گفت‌وگویی با رسانه فارسی زبان «بی‌بی‌سی» ابعاد گسترده‌تری از طراحی و عملیات اجرایی آشوب‌های اخیر تحت هدایت سازمان سیا را افشا کرده است. این اظهارات پس از آن بیان شد که جو بایدن رئیس جمهور امریکا اخیراً ادعا کرده بود، «ما ایران را آزاد می‌کنیم.»

«بولتون» به عنوان چهره ایران‌ستیزی که در جنگ و نزاع حد‌و‌مرز نمی‌شناسد، در این گفت‌وگو جزئیاتی را پیرامون مسلح بودن گروه‌های اغتشاشگر در ایران افشا می‌‌کند و می‌‌گوید: «اپوزیسیون ایران با سلاح‌هایی که از پایگاه‌های بسیج و... به دست می‌آورند و سلاح‌هایی که از کردستان عراق وارد ایران می‌شود، در حال مسلح شدن هستند.» این خبر که برای نخستین‌بار از سوی یک مسئول امنیتی سابق امریکا منتشر شده و به‌گفته او یک تلاش نظام‌مند نه در راستای اعتراض بلکه به‌کارگیری زور علیه حکومت ایران است، به‌وضوح نشان می‌‌دهد عملیات مسلح ساختن و آشوب‌سازی در ایران، در شرایط کنونی به اصلی‌ترین مأموریت دستگا‌ه‌های امنیتی – اطلاعاتی امریکا علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده است؛ برنامه‌ای که طراحان آن، همه ظرفیت‌های موجود خود را برای به اجرا درآوردن آن به خدمت گرفته‌اند، تا جایی که دیپلمات‌های امریکایی هم رسماً از توقف دیپلماسی درباره مذاکرات رفع تحریم‌ها سخن می‌‌گویند و با یک امید واهی به نتیجه‌بخشی عملیات اغتشاش و آشوب در خیابان‌های ایران ذیل هدف «تجزیه» و «سوریه‌سازی» ایران چشم‌دوخته‌اند.

 افشاگری بولتون، دستپاچگی مجری

نگاهی کوتاه به سابقه سیاست مقام‌های امنیتی امریکا در قبال ایران و در رأس آنها «بولتون» نشان می‌‌دهد که چرا او در این مقطع، بار دیگر خود را در معرض رسانه‌ها قرار داده و از آرزوی دیرینه‌اش علیه جمهوری اسلامی سخن می‌‌گوید. «بولتون» پیش‌تر مدعی شده بود که انقلاب ایران 40 سالگی خود را نخواهد دید. هدف او از طرح این ادعا کاملاً روشن بود؛ سقوط نظام جمهوری اسلامی در صورت لزوم با جنگ و جایگزینی آن با حامیان مالی‌اش که  گروه تروریستی منافقین را شامل می‌‌شد؛ گروهی که طبق محاسبات خود به دنبال تحریک برای راه انداختن جنگ علیه ایران بودند تا به گمانی باطل پس از جنگ وارد خرابه‌های به جای مانده در ایران شوند و غنیمت جمع کنند. «بولتون» اما به رغم همکاری تنگاتنگ «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور پیشین امریکا با او در مسیری که علیه فروپاشی نظام جمهوری اسلامی در پیش گرفته بود، شکست خورد و بهای این شکست را نیز با کنار گذاشته شدن از مسئولیت مشاور امنیت ملی امریکا پرداخت کرد. دولت «جو بایدن» که خود رسماً به شکست سیاست فشار حداکثری علیه ایران معترف شده بود، در حال گام برداشتن در همان راهی است که پیش‌تر «ترامپ» و تندروهایی همچون «بولتون» پیموده بودند. چنانکه ارزیابی‌های اطلاعاتی ثابت کرده است نهاد اطلاعاتی امریکا (سیا) در یک همکاری تنگاتنگ با سازمان‌های اطلاعاتی و جاسوسی متحدانش از جمله رژیم صهیونیستی، مأموریت جدیدی را برای راه‌اندازی یک غائله‌ سراسری در ایران با اهداف جدیدتری از جمله تجزیه ایران بزرگ از طریق سناریوهای خشونت‌بار به جریان انداخته‌اند.

مشاور اسبق امنیت ملی کاخ سفید در گفت‌وگوی اخیر خود با «بی بی سی» به طور رسمی از سازماندهی دولت امریکا برای تحقق این هدف سخن به میان آورده است. «بولتون» اغتشاشات پس از انتخابات ریاست ‌جمهوری ۱۳۸۸ را با اغتشاشات پراکنده فعلی در ایران مقایسه کرده و گفته است: «اگر به انتخابات ۱۳۸۸ نگاه کنید، می‌بینید که سرکوب‌هایی در آنجا صورت گرفت ولی هم‌اکنون سرکوب‌ها تا حد زیادی گسترده‌تر شده و شدت گرفته است، اما تفاوت این است که اپوزیسیون ایران با سلاح‌هایی که از پایگاه‌های بسیج و... به دست می‌آورند و سلاح‌هایی که از کردستان عراق وارد ایران می‌شود، در حال مسلح شدن هستند.» این مسئول سابق امریکا در حالی از مسلح شدن اغتشاشگران خبر می‌‌داد که مجری شبکه

«بی بی سی» با دستپاچگی سعی کرد روی این موضوع سرپوش بگذارد و خطاب به این مقام امریکایی بگوید: «این ادعا که معترضین مسلح هستند ادعای خود جمهوری اسلامی است و ادعای شما درست نیست‌. هیچ داده میدانی از این ادعای شما وجود ندارد و اعتراضات کاملاً مسالمت‌آمیز و فاقد وجه مسلحانه است‌.» اما بولتون با پافشاری بر موضع خودش ادامه می‌دهد که: «نه این طور نیست. تأکید می‌کنم من تصاویر و مستنداتی دارم که نیروهای کرد و بلوچ در عراق و پاکستان در حال آموزش دیدن برای اقدام در ایران هستند و امریکا و متحدانش هم باید از این تحرکات حمایت کنند.» او همچنین با توصیه به دولت امریکا که به دخالت خود در ناآرامی‌های ایران ادامه دهد و با گروه‌های مخالف خارج‌نشین فعال در شبکه‌های اجتماعی مشورت کند، افزود، «امریکا باید چیزهایی را که مخالفان بیشتر احتیاج دارند، در اختیارشان قرار دهد.» این تأکید «بولتون» بر در اختیار داشتن مستندات روند آموزش تروریست‌ها و اغتشاشگران از طرح از پیش نوشته شده امریکا خبر می‌داد و یادآور آن بود که واشنگتن تا چه اندازه همه نیروهای خود را در پیگیری اهدافش علیه جمهوری اسلامی بسیج کرده است. چه آنکه سخنان وی نه تحلیل، بلکه خبرهایی است که در گزارش های محرمانه امریکا در اختیار مقامات سابق همچون وی قرار می‌گیرد و او حالا بر این مسأله پافشاری می‌کند که دولت باید این کمک را افزایش دهد. این سخنان دقیقاً پس از آن مطرح شد که فرمانده مرزبانی فراجا از کشف چندین هزار قبضه اسلحه خبر داده است و همچنین تعداد زیادی از شهدای نیروهای حافظ امنیت نیز با سلاح گرم به شهادت رسیده‌اند.

 از تغییر نظام تا تجزیه‌سازی همچون سوریه

دولت امریکا در روند تلاش‌های موهوم خود در ایجاد و هدایت اغتشاشات اخیر در ایران، فراتر از هدف تغییر نظام جمهوری اسلامی، هدف تجزیه‌طلبی در داخل خاک ایران را جست‌وجو می‌‌کند. هرچند «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی امریکا مدعی شده، واشنگتن نمی‌تواند شکل حکومت را در کشور‌های جهان تغییر دهد و این خود اعترافی به شکست این سیاست در قبال جمهوری اسلامی بوده است، اما به نظر می‌‌رسد هدف تغییر نظام، اینک به سناریوی تجزیه و تهدید تمامیت ارضی ایران در داخل مرزهای سرزمینی آن تغییر شکل داده است؛ طرحی مشابه آنچه که تصمیم‌گیرندگان در کاخ سفید در سال‌های اخیر در قبال کشورهایی همچون لبنان، یمن و بویژه سوریه در پیش گرفتند و اینک در قبال ایران نیز در حال شبیه سازی آن هستند. امریکا برای به اجرا درآوردن این طرح از تجزیه‌طلبان کرد تحت حمایت رژیم صهیونیستی، گروهک منافقین و تروریست‌های داعش مستقر در پایگاه‌های امریکایی در شرق سوریه و کردستان عراق بهره می‌‌گیرد. طراحان این سیاست برای نیل به این هدف می‌‌کوشند با ایجاد جرقه اعتراضی در یک نقطه از کشور و سپس تسری آن به سایر نقاط، شرایط را برای ایجاد جنگ داخلی با ورود تروریست‌ها به داخل مرزهای ایران فراهم و سناریوی سوریه را در داخل کشور برای ایجاد گسست‌ها و شکاف‌های قومی و مذهبی ایجاد کنند.

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها