ابراهیم رضایی: هدف نهایی غرب تجزیه ایران است

کد خبر: 1185002

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه غربی‌ها از سیکل فشار،تحریم و مذاکره علیه ملت ایران استفاده می کند، اظهار داشت: غرب با اُردوکشی خیابانی به دنبال گرفتن امتیاز از نظام هستند ، اما با هوشیاری ملت ایران در این کار موفق نخواهند شد.

ابراهیم رضایی: هدف نهایی غرب تجزیه ایران است

ابراهیم رضایی  با بیان اینکه اغتشاشات اخیر اهداف بلند ، میان و کوتاه مدت دارد، اظهار داشت: اهداف بلند مدت غرب تجزیه ایران با پروژه سوریه سازی، اهداف میان مدت آن ها نرمالیزه کردن انقلاب و براندازی جمهوری اسلامی و هدف کوتاه مدت آنها اثرگذاری بر برخی پرونده‌های داخلی و بین المللی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اضافه کرد: یکی از اهداف کوتاه مدت اغتشاشات اخیر تاثیر بر ظرفیت کریدوری جمهوری اسلامی است. بالا بردن ریسک استفاده از کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب یکی از اهداف دشمن است چرا که بالا بودن سطح ناامنی قطعاً موجب کاهش استفاده از ظرفیت کریدوری در ایران می شود.

نماینده مردم دشتستان بوشهر با اشاره به ریشه های  وقایع اخیر در کشور بیان داشت:مورد دیگری که دشمن در پیگیری آن جدی است بالا بردن ریسک سرمایه گذاری اقتصادی در کشور است. قطعاً تولید ناامنی در کشور موجب کاهش سرمایه گذاری می شود و طرف مقابل با دیدن افزایش دیپلماسی اقتصادی دولت سیزدهم به دنبال آن است که با اعلام شرایط ویژه امنیتی در کشور اجازه و فرصت سرمایه‌گذاری در ایران را ندهد.

 رضایی یادآور شد: تجربه وقایع سال ۸۸ نشان می دهد که غربی ها از سیکل فشار،تحریم ومذاکره استفاده می کند اول با ایجاد فشار و اردوکشی خیابانی کشور را وارد فاز جدیدی از تحریم‌ها می کنند که نظام مجبور به مذاکره مجدد و دادن امتیاز گردد، اما با هوشیاری ملت ایران در این کار موفق نخواهند شد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان داشت: راهبرد جمهوری اسلامی در شرایط فعلی تلاش برای خنثی سازی تحریم‌ها از طریق ارتباط با همسایگان و تقویت دیپلماسی اقتصادی با دیگر کشورها خصوصاً حوزه شرق است.

وی افزود: لذا تلاش آمریکایی ها برای تحریم مجدد علیه نظام یک تلاش بی فایده است چراکه نظام از پیک تاثیر تحریم ها عبور کرده است و به زبان ساده دیگر تحریمی وجود ندارد که آنها علیه جمهوری اسلامی و ملت ایران اعمال نکرده باشد، بنا براین همچون گذشته از این شرایط با اقتدار عبور خواهیم کرد و دشمنان نمی توانند در اراده این  ملت برای آبادی  و ساختن ایران قوی خللی ایجاد کنند.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها