هدف «نیکلای پاتروشف» از سفر به ایران چیست؟

کد خبر: 1185121

شورای امنیت ملی روسیه از مذاکره نیکلای پاتروشف و علی شمخانی درباره تحولات منطقه، اوکراین و مداخلات امنیتی کشورهای غربی در امور داخلی دو کشور خبر داد.

هدف «نیکلای پاتروشف» از سفر به ایران چیست؟

به گزارش الجزیره، شورای امنیت ملی روسیه با انتشار بیانیه‌ای جزئیات سفر «نیکلای پاتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه به ایران را تشریح کرد.

در این بیانیه آمده است که نیکلای پاتروشف با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران دیدار و با او درباره پرونده‌های امنیتی رایزنی کرد. پاتروشف و شمخانی همچنین درباره نحوه مقابله با دخالت‌های امنیتی کشورهای غربی در امور داخلی دو کشور بحث و تبادل نظر کردند.

این بیانیه می‌افزاید پاتروشف و شمخانی درباره تحولات اوکراین، خاورمیانه و پرونده‌های مشترک گفتگو و بر اهمیت روابط تجاری خارجی در سایه تحریم‌ها علیه دو کشور تأکید کردند.

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی روسیه که به تهران سفر کرده است، صبح امروز با علی شمخانی، نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار شمخانی با اشاره به شرایط منطقه‌ای و جهانی راه برون رفت از بحران‌ها و چالش‌های موجود را گفت‌وگو و همکاری‌های منطقه‌ای و بین المللی دانست.

نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه نیز در این دیدار از شتاب گرفتن همکاریهای دو کشور در حوزه‌های مختلف ابراز خرسندی کرد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها