ابراز نگرانی آمریکا از افزایش روابط روسیه و ایران

کد خبر: 1185475

«ند پرایس» سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا با اشاره به سفر «نیکلای پاترشوف» دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه به تهران گفت: تمام دنیا باید افزایش مشارکت ایران و روسیه را «یک تهدید عمیق» بدانند.

ابراز نگرانی آمریکا از افزایش روابط روسیه و ایران

به گزارش تاس، نیکلای پاترشوف دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه هفته گذشته با سفر به تهران با مقامات ارشد این کشور از جمله آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور و علی شمخانی همتای ایرانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

ند پرایس در واکنش به این سفر گفت: واشنگتن افزایش سطح روابط ایران و روسیه را تهدیدی عمیق می‌داند.

وی به خبرنگاران اظهار داشت: تمامی این موضوع باعث نگرانی است. تمام جهان باید افزایش مشارکت ایرانی‌ها و روس‌ها را تهدیدی عمیق بدانند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تصریح کرد: ما به همراه جامعه بین‌المللی از جمله سازمان ملل متحد در حال کار برای پاسخ دادن به تهدیدهایی هستیم که توسط روسیه و ایران به طور جداگانه و از طریق همکاری دوجانبه ایجاد می‌کنند.

نیکلای پاترشوف هفته گذشته و بنا به دعوت علی شمخانی همتای ایرانی خود به تهران سفر کرد. براساس بیانیه دفتر مطبوعاتی شورای عالی امنیت ملی روسیه، این سفر برنامه‌ریزی شده در راستای مشورت‌های دوره‌ای ایران و روسیه و با مشارکت تعدادی از وزرا و روسای آژانس‌های دولتی دو کشور بوده است.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها