ترس فراگیر از ایران/ هشدار جروزالم پست به عواقب ماجراجویی

کد خبر: 1185773

رسانه‌های عبری با اشاره به قدرت روزافزون ایران نسبت به عواقب هرگونه ماجراجویی، به مقامات رژیم صهیونیستی هشدار دادند

ترس فراگیر از ایران/ هشدار جروزالم پست به عواقب ماجراجویی

 

 

گروه سیاسی/ روزنامه عبری‌زبان «جروزالم پست» در شماره دیروز خود، با اشاره به نگرانی تل‌آویو از پهپادهای ایرانی نوشت که تل‌آویو بیم پهپادهای ایرانی را دارد. این روزنامه در ادامه با تکرار ادعای استفاده از پهپادهای ایران در جنگ اوکراین نوشت: «اسرائیل از پهپادهای ایرانی در دست حزب‌الله و متحدان تهران در سوریه، عراق و یمن بویژه پس از استفاده روسیه از این پهپادها در اوکراین می‌هراسد». به گزارش فارس، جروزالم پست در ادامه مدعی شد که ایرانی‌ها از همان استراتژی جنگی که روس‌ها علیه اوکراین استفاده می‌کنند، در نبرد احتمالی با «اسرائیل» نیز استفاده خواهند کرد با این تفاوت که قطعاً شدت آن چندین برابر خواهد بود، زیرا اوکراین 27 برابر از «اسرائیل» بزرگ‌تر است.

روزانه با هزاران موشک هدف حمله قرار خواهیم گرفت

در ادامه گزارش این روزنامه صهیونیستی آمده است: «جنگ آینده در چند میدان است و این منطقه یک هدف کوچک، اساسی و متمرکز خواهد بود که روزانه با هزاران موشک، راکت و صدها پهپاد ایرانی مورد حمله قرار خواهد گرفت و در نتیجه این حملات، هر روز صدها سایت تخریب خواهد شد.» بر اساس این گزارش، ظرفیت تولید صنعت پهپاد ایران، به طور سالانه چندین هزار است. در واقعیت، حدود ۴هزار پهپاد را می‌توان به قیمت یک جت جنگنده ۳۵ F خریداری کرد. نویسنده این گزارش در ادامه تصریح کرد: «تل‌آویو باید با توسعه و تجهیز خود به ابزارهای دفاعی مؤثرتر از پدافند کنونی خود، برای رهگیری هر شی هوایی دوربرد، به این تهدید پاسخ دهد. اسرائیل می‌بایست از جنگ پهپادهای ایرانی - روسی درس بگیرد و پاسخی سریع و مؤثر برای شکست این تهدید فراهم کند.»

ترس فراگیر از ایران

پیش‌تر نیز وبگاه عبری «واللا» با اشاره به استفاده روزافزون از پهپادها در جنگ اوکراین که سیستم‌های دفاعی این کشور را به چالش کشانده، نوشته بود: «اسرائیل از نزدیک موضوع پهپادها را که بر هرگونه درگیری آینده با ایران یا متحدانش در منطقه تأثیر می‌گذارد، دنبال می‌کند.» در حالی ترس از قدرت نظامی ایران در حوزه پهپادی، رژیم صهیونیستی را نگران کرده است که فرمانده نیروی هوافضای سپاه به تازگی از دستیابی به موشک‌های بالستیک هایپرسونیک پیشرفته برای عبور از سامانه‌های دفاع هوایی پیشرفته خبر داده که قادر هستند سامانه‌های ضدموشکی دشمن را هدف قرار داده و یک جهش بزرگ نسلی در این حوزه را به رخ بکشند.

تلاش بی‌فایده اسرائیل برای قدرت‌نمایی

همین نگرانی‌ها باعث شده است روزنامه تایمز آو اسرائیل روز پنجشنبه در مقاله‌ای بگوید که بمب‌افکن‌های B52 امریکایی هنگام بازگشت از خلیج فارس، زمانی که بر فراز سرزمین‌های اشغالی در حال پرواز بودند توسط جنگنده‌های اسرائیلی اسکورت شدند تا به نمایش قدرتی در برابر ایران دست زده باشند. این ادعا با واکنش مشاور رسانه‌ای تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران روبه‌رو شد. وی در پاسخ به مقاله تهدیدآمیز این رسانه صهیونیستی تأکید کرد که در صورت وقوع هر گونه حمله به ایران، هزاران پهپاد و موشک زیرساخت‌های رژیم‌های متجاوز را هدف قرار خواهد داد.

محمد مرندی، در توئیت خود نوشت: «هیچ‌کس چنین تهدیداتی را جدی نمی‌گیرد. اگر حمله‌ای علیه ایران انجام شود، هزاران پهپاد و موشک ایرانی زیرساخت‌های کلیدی رژیم‌هایی را که میزبان نیروهای متعلق به رژیم امریکا هستند یا به نیروهای متخاصم اجازه می‌دهند از حریم هوایی آنها استفاده کنند، در هم خواهد شکست». وی در ادامه خاطرنشان کرد: «ایالات متحده و اتحادیه اروپا برای گرم نگه داشتن (خود) جنگل‌ها را خواهند سوزاند.»

رژیم جعلی؛ ضعیف‌تر از همیشه

رسانه‌های صهیونیستی در روزها و هفته‌های اخیر به صورت افراطی به مسأله قدرت نظامی ایران می‌پردازند. این مسأله البته دو وجه متفاوت دارد؛ قسمتی از این مسأله به فضاسازی رسانه‌ای و حساس شدن افکار عمومی به جنگ اوکراین بازمی‌گردد. بر اساس برساخت ایجاد شده توسط رسانه‌های غربی، این پهپادهای ایرانی هستند که در جنگ اوکراین نقش تعیین‌کننده‌ای داشته‌اند، اما از سوی دیگر آگاهان به قدرت نظامی امروز ایران در سرزمین‌های اشغالی پس از قدرت گرفتن مجدد بنیامین نتانیاهو و دست راستی‌های حامی وی در کنست نگران به خطر افتادن موجودیت این رژیم در شرایط مدیریت کسانی شده‌اند که ممکن است برای سرپوش گذاشتن بر ضعف‌های داخلی این رژیم به تنش‌های منطقه‌ای دامن بزنند.

فرجام جنگ‌های گذشته‌ای که رژیم صهیونیستی از سال 2006 تاکنون علیه مقاومت ایجاد کرده است فعالان این رژیم را در رسانه‌ها و تریبون‌های خود به این سمت سوق داده که همواره از قدرت بازدارندگی مقاومت و بخصوص جمهوری اسلامی ایران سخن بگویند. وقتی رژیم صهیونیستی در تابستان 16 سال قبل درخواست حزب‌الله مبنی بر آزادی زندانیان لبنانی را رد کرد و بلافاصله با کشته شدن 3سرباز و اسارت 2نفر دیگر از نیروهای خود مواجه شد هیچ‌گاه تصور نمی‌کرد قرار است در جنگی قدم بگذارد که 33 روز بعد با سرافکندگی و شکست از آن خارج شده و معادلات ده‌ها سال‌ بعد از آن نیز به شکل دیگری رقم بخورد. ایران و مقاومت چه از زمان جنگ 33 روزه و چه از زمان جنگ‌های 22 روزه، 8 و 5 روزه و... از هر تنش و درگیری سربلند بیرون آمده‌اند و امروز قوی‌تر از گذشته و به پشتوانه نیروی نظامی و ادوات کارآمد خود به هر ماجراجویی پاسخی درخور خواهند داد.

اکنون قدرت روزافزون کشورهای منطقه به قدری است که مقامات رژیم صهیونیستی که از بی‌ثباتی سیاسی نیز رنج می‌برند به آن واقف هستند و تلاش دارند با هشدارهای متعدد، دولت جدید در سرزمین‌های اشغالی را نسبت به آن بیشتر آگاه کنند.

روزنامه ایران

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها