در دیدار مخبر با علمای قم چه گذشت؟

کد خبر: 1186501

معاون اول رئیس جمهور در سفر به قم با علما و مراجع تقلید قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

در دیدار مخبر با علمای قم چه گذشت؟

معاون اول رئیس جمهور در سفر به قم با علما و مراجع تقلید قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور امروز سه‌شنبه 24 آبان‌ماه در سفر به قم با علما و مراجع تقلید قم دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله‌ نوری همدانی در این دیدار با قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات دولت در توجه به‌ رفع مشکلات کشور و مردم اظهار داشت: همه انسان‌ها دارای مسئولیت اجتماعی‌ هستند و مسئولیت دولت در این زمینه مضاعف است.

این مرجع‌ تقلید با اشاره به منشور حکومتی امام علی (ع) به مالک اشتر، افزود: هیچ حجابی نباید بین کارگزاران و مردم باشد و مسئولان باید حرف‌ها و درددل‌های مردم را بشنوند و همه تلاش خود را برای حل مشکلاتشان‌ به کار گیرند.

آیت‌الله‌ نوری همدانی توجه به عدالت را از مهم ترین وظایف حکومت و دولت دانست و گفت: دولت باید توجه ویژه‌ای به رفع فقر داشته باشد تا کسی نیازمند نباشد.

این مرجع عالیقدر، مردم را سرمایه اصلی جامعه معرفی کرد و افزود: مردم همواره پشتیبان اسلام و انقلاب و نظام بوده‌اند و امروز هم دولت را در اداره امور کمک خواهند کرد.

آیت‌الله‌ نوری همدانی با اشاره به نقش مهم وحدت‌ و برادری در پیشبرد امور، تاکید کرد مردم باید از مسئولان حقیقت عدالت را ببینند.

وی تأکید کرد: ما مشکلات دولت را مشکلات خود می‌دانیم و برای موفقیت دولت دعا می‌کنیم و برای کمک به دولت از آنچه در توان داریم دریغ نمی‌کنیم.

آیت‌الله‌ نوری همدانی در این دیدار، اصلاح نظام بانکی را مورد تأکید قرار داد.

در ادامه نیز، آیت‌الله علیرضا اعرافی امروز در دیدار محمد مخبر  معاون اول رئیس جمهور که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، به ۱۰ مطالبه خود از دولت اشاره کرد و گفت: اولین مسئله و مطالبه ما «نخبگان و توجه ویژه به نخبه ها از حیث زیرساخت و هم حمایت» از آنان است.

دومین مطالبه مدیرحوزه های علمیه از دولت، «توجه ویژه به آموزش و پرورش و سرمایه گذاری در این زمینه» بود و «توجه دولت بر هنر و تولیدات هنری» نیز تأکید وی بود که به عنوان سومین مطالبه خود برشمرد.

آیت الله اعرافی «توجه ویژه به پاسخگویی و ارتباط بین حوزه و نظام اسلامی» را چهارمین مطالبه خود بیان کرد و بر «بین المللی تر شدن دانشگاه با توجه به جایگاه امروز انقلاب اسلامی» به عنوان پنجمین مطالبه خود تصریح کرد.

مدیر حوزه های علمیه «حمایت بیشتر از بخش خصوصی و کاهش تصدی‌گری در مسائل اقتصادی و پذیرش رقابت واقعی» را ششمین مطالبه خود بیان کرد و در هفتمین مطالبه خود «به حل مسئله آب به صورت بنیادی با توجه به مشکل اصلی ۱۲ استان» تأکید کرد.

عضو شورای عالی حوزه های علمیه، در ادامه این دیدار «توجه به نسل جوان و سرمایه فرهنگ»، «مسئله فرهنگ در کشور» و همچنین «توجه ویژه به آسیب های اجتماعی در کشور» را از دیگر مطالبات خود از دولت برشمرد.

همچنین آیت الله جوادی آملی در این دیدار گزارش معاون اول رئیس جمهور را گزارشی نافع و امیدبخش دانست و بر تلاش و خدمت بیشتر برای رفع مشکلات قشرهای مختلف مردم تاکید کرد.

وی مردم ایران را مردمی محترم، فهمیده و فداکار دانست و تاکید کرد: مردم جایگاه مهمی دارند و باید با عزت و آبرو اداره شوند.

آیت‌الله جوادی آملی قرآن را حافظ جمهوری اسلامی دانست و با توجه به هجمه های همه جانبه دشمن، حل مشکلات جاری را مورد تاکید قرار داد.

در ادامه نیز آیت‌الله‌ جعفر سبحانی در دیدار معاون اول رئیس جمهور که در قم برگزار شد، با قدردانی از تلاش‌ها و خدمات دولت، اظهار داشت: اداره کشور همواره امری دشوار همراه با فراز و فرود بوده و حوادث، فرصتی برای آسیب‌شناسی و رفع نقاط ضعف هستند.

این مرجع تقلید با بیان اینکه حوادث و مشکلات نباید دولت را از پیگیری برنامه‌ها و تلاش‌هایش در خدمت‌رسانی به مردم باز دارد، برای دولت در پیشبرد اهدافش‌ آرزوی موفقیت کرد.

آیت الله حسینی بوشهری رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز در این دیدار با قدردانی از دکتر مخبر به خاطر حضور مستمر در صحنه های مختلف اجتماعی، گفت: این حضور باعث دلگرمی جامعه است چرا که مردم مشاهده می کنند که معاون اول رییس جمهور در کنار آنها است.

وی با اشاره به وقایع اخیر در کشور اظهار داشت: دشمنان بیش از ۴۰ سال است که در صدد آسیب رساندن به کشور هستند و پشتیبانی های آنها از این حوادث بی سابقه است اما عنایت و لطف خداوند همواره در مقاطع مختلف باعث حفظ انقلاب اسلامی شده و توطئه دشمنان ناکام بوده است.

وی بر لزوم گفتگو با مردم و آگاهی بخشی به جامعه تاکید کرد و افزود: باید دستگاه های متولی فرهنگ بیش از گذشته فعال باشند و با آگاهی بخشی به جامعه طراحی و توطئه های دشمنان را خنثی کنند.

آیت الله حسینی بوشهری تسریع در تکمیل و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات را پراهمیت خواند و گفت: باید برای کمک به کسب و کارهای مبتنی بر فضای مجازی و شبکه های اجتماعی اقدامات لازم صورت گیرد.

رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه جامعه بیش از پیش نیاز به امید آفرینی دارد، گفت: دشمنان با تمام وجود و با استفاده از تبلیغات گسترده به دنبال آن هستند که گرد یأس و ناامیدی را در جامعه پراکنده کنند که باید برای مقابله با این هدف برنامه‌ریزی لازم را انجام دهیم./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها