اتهام زنی جدید اسرائیل به ایران / حمله پهپادی به نفت‌کش صهیونیستی؟

کد خبر: 1186675

روزنامه هاآرتص به نقل از مقامات امنیتی رژیم اسرائیل، ایران را به دست داشتن در حمله پهپادی به نفت‌کش متهم کرد و نوشت که این اقدام ایران «اشتباه راهبردی» بوده است.

اتهام زنی جدید اسرائیل به ایران / حمله پهپادی به نفت‌کش صهیونیستی؟

مقام‌های نظامی رژیم صهیونیستی مدعی شدند ایران پشت حمله به نفتکش میلیاردر صهیونیست در سواحل عمان است.

به گزارش فارس، کانال ۱۳ رژیم صهیونیستی به نقل از مقام‌های نظامی ناشناس این رژیم ادعا کرد که ایران پشت حمله سه‌شنبه به نفتکش میلیاردر صهیونیست قرار دارد.

به گزارش «تایمز اسرائیل» به نقل از کانال ۱۳، آن‌ها همچنین در ادعایی بی‌اساس گفتند «هدف اصلی ضربه زدن به یک هدف مرتبط با اسرائیل نبود، بلکه اختلال در آمادگی‌ها برای جام جهانی فوتبال در قطر که در نزدیکی (عمان) قرار دارد، بوده است».

خبرگزاری «آسوشیتد پرس» چهارشنبه (۱۶ نوامبر، ۲۵ آبان) به نقل از یک مقام ادعا کرد نفتکش مرتبط با یک میلیاردر اسرائیلی با یک پهپاد حامل بمب در سواحل عمان هدف حمله قرار گرفت.

طبق این گزارش، این مقام دفاعی ناشناس مستقر در غرب آسیا گفت این حمله سه‌شنبه شب در سواحل عمان رخ داد. مقام مذکور، نفتکش مورد حمله را «Pacific Zircon» با پرچم لیبریا شناسایی کرد. این نفتکش تحت مدیریت «کشتیرانی اقیانوس آرام شرقی» Eastern Pacific Shipping شرکت مستقر در سنگاپور متعلق به ایدان اوفر میلیاردر صهیونیست، فعالیت می‌کند.

شرکت مالک نفتکش «پاسیفیک زیرکن» در خبری تکمیلی ادعا کرد این نفتکش در سواحل عمان مورد اصابت پرتابه قرار گرفته و بخش انتهایی آن بر اثر انفجار آسیب دیده اما خدمه آسیبی ندیده‌اند و هیچ آلودگی نفتی در آب وجود ندارد.

طبق اعلام MarineTraffic سایت ردیابی کشتی‌ها، این نفتکش که گفته می‌شود حامل گازوئیل بوده، آخرین بار صبح دوشنبه در سواحل لیوا عمان دیده شد، عصر دوشنبه صحار عمان را به مقصد بندر بوئنوس آیرس آرژانتین ترک کرد. به گزارش بلومبرگ، نفتکش مذکور آخرین بار سه‌شنبه موقعیت خود را نزدیک خلیج عمان اعلام کرد.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها