شکسته‌شدن سکوت عقلا و دلسوزان در برابر تندروی‌ها

کد خبر: 1187598

کنون نیروهایی که به‌دنبال خیر عمومی و برآوردن منافع و مصالح کشور هستند وارد میدان شده و دیدگاه خود را به شکل صریح در برابر رفتارها و مواضع رادیکال بیان می‌کنند.

شکسته‌شدن سکوت عقلا و دلسوزان در برابر تندروی‌ها

گروه سیاس سایت فردا: زمانی بود که نیروهای رادیکال چه در نمود سوپرانقلابی‌ها و چه در میان سوپراصلاح‌طلبان هر چه می‌خواستند و می‌گفتند و کسی کاری به کارشان نداشت. نتیجه این هر چه خواستن و گفتن‌ها آفرینش کینه و خشم در زیر پوست جامعه و افزایش شکاف‌ها و بی‌اعتمادی‌ها بین مردم و مسئولان بود. اکنون اما نیروهایی که به‌دنبال خیر عمومی و برآوردن منافع و مصالح کشور هستند وارد میدان شده و دیدگاه خود را به شکل صریح در برابر رفتارها  و مواضع رادیکال بیان می‌کنند. در این بین دستگاه قضائی نیز به احضار برخی از افرادی که با توئیت‌ها و مواضعشان بر دامنه خشم می‌افزایند اقدام کرده است آنچنانکه روز گذشته خبری مبنی بر احضار حسن عباسی به دادسرا از سوی مرکز اطلاع‌رسانی قوه قضائیه منتشر شد.

درست در شرایطی که عقلا و دلسوزان سعی در ایجاد آرامش در جامعه دارند حسن عباسی در توئیتی به فوتبالیست‌ها و هنرمندان حمله کرد و آنها را عوامل صهیونیستی خواند. در واکنش به وی اما سیدمحمود رضوی نوشت: «کاش دستگاه قضا به امثال آقای عباسی بفهماند از قضا متولی این فتنه تفکر #سوپرانقلابی هائی از جنس ایشان با حرف‌های شاذ و بی‌پایه و بی سرته شان هستند که به اسم دکترین سالها در حلق مردم فرو کرده‌اند. آقایان به همه اعلام کنید که حرف اینها از چه جنس است،جهالت، حماقت یا خیانت؟»

ماجرا به اینجا ختم نشد و مشاور رئیس مجلس از سوی همفکران حسن عباسی مورد حمله واقع شد. اما وی باز هم به ادامه روشنگری پرداخت و در پاسخ به توئیت سردبیر رجانیوز نوشت:‌ «زمانی که در اغتشاش ها ، رییس مجلس حامی امنیت مردم بود، از حامی مالی شما خبری نبود.»

او در رشته توئیت خود ادامه داد: «نمی‌دانم چه اصراری دارید که همانند همین استادتان با تهمت و افترا بنده را متهم به طرفداری از اغتشاشگران کنید! موضع من و امثال من از اول مشخص بوده و هزینه‌اش را هم داده‌ایم و میدهیم، برخلاف خیلی از دوستان شما که در این مدت به هر دلیلی در میدان نیستند. در مورد مواضع رئیس مجلس هم که کلامتان توهین آمیز و به سبک و سیاق همیشگی شماست، سخن گفتید بهترین راه حل یک جستجوی ساده است.»

علاوه بر اینها سخنان آیت الله احمد علم الهدی امام جمعه مشهد نیز که گفته بود زنانی که کشف حجاب می‌کنند، بدانند که آمریکا به آنان به چشم همان روسپی‌های کودتای 28 مرداد نگاه می‌کند نیز با واکنش مهدی فضائلی از مسئولان دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای مواجه شد. وی در توئیتی نوشت: جناب آقای #علم_الهدی! اینکه دولتمردان منحط آمریکا به زنان ما ولو متأسفانه بی حجاب،چگونه نگاه می کنند مهم نیست، مهم نگاه امثال جنابعالی است. یادآور می شوم که #مقام_معظم_رهبری به #ائمه_جمعه رفتار پدرانه با «همه» را توصیه و چندبار تکرار فرمودند.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها