آنچه تندروها نمی‌بینند/ دیدن ضعف‌ها، یادآوری نقاط قوت و افتخارآمیز

کد خبر: 1185617

روزنامه رسالت نوشته است: «هیچ ایرادی ندارد که ما معترف به نقص‌ها و کاستی‌ها باشیم و البته پر از ایراد است اگر با بی‌انصافی، نقاط قوت و افتخارآمیز نظام اسلامی را یادآور نشویم».

آنچه تندروها نمی‌بینند/ دیدن ضعف‌ها، یادآوری نقاط قوت و افتخارآمیز

در هفته‌های اخیر بازار تندروها حسابی گرم بوده است. جریان‌هایی از دو سوی میدان که یا همه‌چیز را نفی می‌کنند و یا یکسره مشغول تائیدند. اکنون اما زمان شنیده شدن مواضع متفاوت و راهگشا فرار رسیده است. حقیقت آن است که تغییر به سمت بهبود مثمرثمرترین مسیر در شرایط کنونی ایران است. آنها که ایران را تجزیه‌شده یا ایستا و متوقف می‌‌خواهند اما روی خوشی به دیدگاههای نوین نشان نمی‌دهند. نظیر این رویکرد را می‌توان عصبانیت تندروها از رویکرد تحول‌خواهی و تحول‌گرایی در ایده حکرانی نو قلمداد کرد. دیدگاهی که سعی می‌کند نقاط قوت را تقویت و نقاط ضعف و دارای اشکال را دچار تحول و بهبود کند.

در این شرایط روزنامه رسالت نوشته است: «هیچ ایرادی ندارد که ما معترف به نقص‌ها و کاستی‌ها باشیم و البته پر از ایراد است اگر با بی‌انصافی، نقاط قوت و افتخارآمیز نظام اسلامی را یادآور نشویم».

این روزنامه ادامه داده: است: «جمعیت زیادی از دو سمت بام، سقوط می‌کنند؛ گروهی که همه اجزاء جمهوری اسلامی را مقدس و منزه می‌پندارند و دسته‌ای که همه آنچه از آنان صادر می‌شود را به ناجوانمردانه‌ترین وضعیت، تعبیر و تفسیر و قضاوت می‌کنند. اما حق این است که باید به ضعف‌ها، نقص‌ها و کژکارکردها معترف بود و در حد وسع به حل آن مبادرت ورزید و از سویی حدیث و شکر نعمات کنیم تا هم زیادتی نصیب شود و هم امید روزافزون، حاصل».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها