مشکلات اقتصادی در حوادث اخیر چه نقشی داشت؟

کد خبر: 1188045

عامل اقتصادی را به عنوان ریشه اصلی ناآرامی‌های اخیر قلمداد می‌کنند و فوت مهسا امینی را صرفا بهانه‌ای برای بروز آن و برخی دیگر معتقدند که هیچ‌یک از اینها علت اصلی نبوده بلکه هدف قرار دادن یکپارچگی و امنیت ایران برنامه‌ای از پیش طراحی شده بوده که بر موج احساسات و هیجانات سوار شده است.

مشکلات اقتصادی در حوادث اخیر چه نقشی داشت؟

گروه سیاست سایت فردا: برخی عامل اقتصادی را به عنوان ریشه اصلی ناآرامی‌های اخیر قلمداد می‌کنند و فوت مهسا امینی را صرفا بهانه‌ای برای بروز آن و برخی دیگر معتقدند که هیچ‌یک از اینها علت اصلی نبوده بلکه هدف قرار دادن یکپارچگی و امنیت ایران برنامه‌ای از پیش طراحی شده بوده که بر موج احساسات و هیجانات سوار شده است.

در این خصوص روزنامه جوان نوشته: برخی وجود مشکلات اقتصادی و معیشتی را که در پی یک دهه تحریم بی‌سابقه جهانی به وجود آمده است، یکی از علل اصلی به وجود آمدن این اغتشاشات معرفی می‌کنند. هرچند نمی‌توان این عامل را نادیده گرفت و نقش آن را در تحریک برخی افراد برای حضور در صحنه اغتشاش کتمان کرد، ولی صرفاً آن را می‌توان یک شرط لازم در کنار شروط دیگر در نظر گرفت که بدون وجود یک شرط کافی امکان به وجود آوردن این اغتشاشات را نداشت.

این روزنامه بر این نظر است که هم شاخص‌های اقتصادی بهبود نسبی وضعیت را نشان می‌دهد و هم ثبات نسبی در بازار‌ها برقرار است و هم تا پیش از آغاز ماجرا‌های اخیر، اصلاً تجمعات اعتراضی معیشتی و اقتصادی در حد آن سال‌ها وجود نداشت.

کیهان نیز درباره دلایل آشوب‌های اخیر نوشته: دشمنی‌های کشورهای سلطه‌جو در هر سال و دهه‌ای به شکلی بروز می‌کند و یکی از آن روش‌های براساس موضوعی به نام جنگ نرم شکل گرفته که یکی از زیرمجموعه‌های آن «جنگ شناختی» است.

این روزنامه ادامه داده: به طور حتم و بدون شک رژیم منحوسی مانند آل‌سعود خواب تجزیه کردن ایران را می‌بیند؛ خوابی که به یاری حق تعالی هرگز تعبیر نخواهد شد. خب ماحصل بمباران اذهان جامعه توسط رسانه‌های دشمنان نظیر بی‌بی سی فارسی، سعودی اینترنشنال، من و تو، صدای آمریکا.... و چیزی به جز مسخ برخی و دگرگونی شناختی آنها خواهد بود؟

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها