شهریار حیدری: جمهوری اسلامی اقدامات سیاسی را بی جواب نمی گذارد

کد خبر: 1188086

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آغاز غنی سازی ۶۰ درصد اورانیوم در فردو یک گام فنی و قانونی در واکنش به اقدامات غیر حرفه‌ای و سیاسی طرف های غربی است.

شهریار حیدری: جمهوری اسلامی اقدامات سیاسی را بی جواب نمی گذارد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: آغاز غنی سازی ۶۰ درصد اورانیوم در فردو یک گام فنی و قانونی در واکنش به اقدامات غیر حرفه‌ای و سیاسی طرف های غربی است.

 شهریار حیدری ، با اشاره به آغاز غنی سازی ۶۰ درصد اورانیوم در فردو بیان کرد: پس از صدور قطعنامه در شورای حکام انتظار می‌رفت جمهوری اسلامی ایران نیز یک عکس العمل به این اقدام نشان دهد. یکی از بهترین عکس العمل ها اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها بوده که با محوریت کمیسیون امنیت و با اکثریت آراء در مجلس یازدهم به تصویب رسید.  در طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها تلاش شده تا واکنشی به کوتاهی آژانس و کشورهای طرف برجام نشان داده شود.

غربی‌ها کار تخصصی را به مسیر سیاسی بردند

وی در ادامه اظهار کرد: شورای حکام به استناد گزارش آژانس و با محوریت سه کشور اروپایی و با حمایت های آمریکا و لابی های صهیونیستی و عربی یک کار کاملا تخصصی را به یک کار سیاسی تبدیل کردند. این اقدام باعث شد تا شورای حکام از مسیر قانونی و تخصصی خود خارج و به سمت اقدام سیاسی هدایت شود. زمانی که موضوع سیاسی می شود، قطع به یقین باید یک پاسخ محکم و قاطع به این جریان سیاسی داد. با آغاز غنی سازی ۶۰ درصد اورانیوم در فردو پاسخ خوبی در چهارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها به غربی ها داده شد.

نماینده مردم قصرشیرین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: گام های جمهوری اسلامی در حوزه هسته ای در چهارچوب قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها که مصوب مجلس بوده است. افزایش غنی سازی در فردو یک کار قانونی و فنی است. زمانی که طرف های غربی بنا نیست همکاری لازم را داشته باشند، ما نیز نمی توانیم در همه حوزه ها با آژانس همکاری داشته باشیم. تمام سطوح نظارتی آژانس بر روی برنامه های هسته ای ایران فعال بوده و کوچک ترین انحرافی در برنامه هسته ای جمهوری اسلامی ایران مشاهده نکردند. در این وضعیت دیگر بهانه ای برای تحریم ها نداشتند اما با توصل به شورای حکام کاملا مسیر را سیاسی کردند.

جمهوری اسلامی اقدامات سیاسی را بی جواب نمی گذارد

وی در ادامه تاکید کرد: قطع به یقین جمهوری اسلامی در پاسخ به اقدامات غیر حرفه ای و سیاسی باید گام بردارد. جمهوری اسلامی در چهارچوب قانون اقدام راهبردی برنامه هسته ای خود را پیش خواهد برد. آغاز غنی سازی ۶۰ درصد در فردو پاسخ خوبی است. اگر آژانس نیز با ایران همکاری لازم را نداشته باشد و قطعنامه ها علیه جمهوری اسلامی افزیش یابد قطعا جمهوری اسلامی فعالیت های خود را در حوزه هسته ای توسعه خواهد داد. جمهوری اسلامی واکنش مناسبی به رفتار غربی ها نشان داد./ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها