در گفتگو با فردا مطرح شد؛

پارلمان اروپا نقشی در تنظیم روابط با تهران ندارد

کد خبر: 1188312

کارشناس مسائل سیاست خارجی گفت: پارلمان اروپا نقشی در قطع رابطه با تهران ندارد و تصمیماتش نمادین است.

پارلمان اروپا نقشی در تنظیم روابط با تهران ندارد

گروه سیاسی فردا: درمورد تاثیر تصمیم پارلمان اروپا مبنی بر قطع ارتباطات و گفت و گوهای مستقیم میان اروپا و جمهوری اسلامی بر مذاکرات برجامی تحلیل های متفاوتی وجود داشت تا آنکه سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  تصریح کرد «این اتحادیه برنامه‌ای برای قطع روابط دیپلماتیک با ایران ندارد و باب گفت‌وگو را باز نگه می‌دارد».

قاسم محبعلی در گفتگو با خبرنگار فردا درباره مصوبه پارلمان اروپا برای قطع رابطه با تهران گفت: اتحادیه اروپا چندین نهاد دارد که یکی از آنها پارمان اروپا و دیگری کمیسیون سیاست خارجی است. پارلمان اروپا نماینده تمام احزاب اروپایی محسوب می شود و در واقع افکارعمومی اروپا را نمایندگی می کند اما با این وجود این نهاد نقش اجرایی در حوزه تصمیم گیری ندارد.

وی افزود: تصمیمات پارلمان اروپا بیشتر جنبه نمادین و سمبلیک دارد، به عنوان مثال مصوبه اخیرش نسبت به ایران نشان می دهد اتحادیه اروپا می خواهد رابطه اش را با ایران بیشتر کاهش دهد بنابراین از این نظر دارای اهمیت است.

این کارشناس مسائل سیاست خارجی اظهار کرد: اگر اتحادیه اروپا تصمیم سیاسی به کاهش روابطش با ایران بگیرد، وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا به آن رأی می دهند و کمیسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز آن را به اجرا در می آورد، در واقع پارلمان اروپا در این موضوع نقشی ندارد. به عبارت دیگر اگر بنا به قطع رابطه با تهران باشد، کمیسیون سیاست خارجی اتحادیه اروپا مرجع اجرای تصمیم شورای وزرای خارجه است.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها