جلال زاده:اغتشاش در خیابان شکست خورده است

کد خبر: 1188638

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به اهداف و توطئه دشمنان جمهوری اسلامی برای کُند کردن سرعت پیشرفت‌ها، گفت: مسئولین انتظامی، امنیتی و بسیج اگر با اغتشاش گران مماشات می‌کنند بر اساس برنامه خنثی کردن توطئه دشمن است.

جلال زاده:اغتشاش در خیابان شکست خورده است

وحید جلال زاده در همایش یادواره شهدای دهقان ویلا واقع  در مسجد امام حسن مجتبی(ع) کرج ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای ایران اسلامی خصوصا شهدان دفاع مقدس، شهدای مدافع حرم، شهدای امنیت و شهیدان سلیمانی باکری و 38 شهید مسجد امام حسن مجتبی(ع و والدین شهدا که درگذشتند، گفت: هفته بسیج را گرامی می‌دارم و به همه ملت ایران و بسیجیان این هفته را تبریک عرض می‌کنم. هرچه داریم از شهدا است و پرچم بلند شهدا مظهر اقتدار نظام جمهوری اسلامی است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، افزود: اگر دشمن طمع کرده و می‌خواهد به انقلاب آسیب بزند، دنبال پایین آوردن پرچم بلند شهداست اما تا زمانی که نام و یاد شهدا در میان ما زنده است، قلب ایران بزرگ می‌تپد. مقام معظم رهبری نیز فرمودند که گرامیداشت یاد و نام شهیدان کمتر از شهادت نیست زیرا که عده ای به دنبال کم فروغ شدن نام شهیدان، کنگره ها، یادواره‌ها و بزرگداشت شهدا هستند.

وی در ادامه اظهار کرد: ما خود اهل شهادت، شهید، مسجد، بسیج و راهپیمایی هستیم لذا بعضا از بیرون گود خبر نداریم (ما ماهیان آبیم، در آب کی بدانیم اسرار تشنگی را). بسیاری دنبال گرفتن پرچم شهدا از دستان ما هستند لذا درود می‌فرستم به بانیان برگزاری چنین یادوره‌ای که بعد از 43 سال یاد شهدا را زنده نگه داشته است. بدانید اجر این مراسم کمتر از برپایی نماز نیست.

شهدا سنگ نشانه‌ای برای گم نکردن راه مسئولان و مردم

جلال زاده معتقد است: محک و معیار حرکت در مسیر انقلاب مسئولان و سایر افراد این است که مسیر را گم نکنند و دنباله رو شهدا باشند. شهدا سنگ نشانه ای برای گم نکردن راه ماست. برگذاری بزرگداشت و یادواره شهدا هم به این معناست که ما بعد از 4 دهه از پیروزی انقلاب و سی و اندی سال از پایان دفاع مقدس، همچنان بر سر آرمان‌های شهیدان ایستاده‌ایم و ارزش‌هایی که آنها رفتند تا نام امام حسین(ع)، اسلام و امام خمینی(ره) و ایران عزیز سرافراز بماند، برای ما حائز اهمیت است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس یازدهم با یادآوری فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد زیرکی و باهوش بودن شهدا، گفت: شهدا حیات خود را با شهادت عوض کردند. به تعبیر شهید چمران، شهادت هنر مردان خداست و به دلیل داشتن همین کیاست و زیرکیشان بود که دنبال شهادت دویدند. به تعبیر شهید سلیمانی ما باید شهید زندگی کنیم تا شهید شویم، شهادت دفعتی نیست.

شهدا اهل ادعا و کارهای نمایشی نبودند

وی افزود: 38 شهید سرو بلند منطقه دهقان ویلا و مسجد امام حسن(ع) اهل دعا بودند اما اهل ادعا نبودند و چه بسیار اهل ادعا که امروز با آنها طرف هستیم. شهدا اهل نیایش بودند اما اهل نمایش نبودند. رهبری مکرر به کارگزاران نظام فرمودند که اهل کارهای نمایشی نباشید. شهدا رسم و مرام و معرفت داشتند اما اهل اسم نبودند. دعای شهید حججی پیش از شهادتش همین بود که خدایا شهادت من را شهادت موثر قرار بده. مقام معظم رهبری فرمودند شهید حججی، حجتی برای ما در این روزگار بود که همچنان ارزش‌ها زنده است. این شهید مانند امام حسین(ع) سر بریده به محضر الهی شتافت.

رئیس کمیسیون امنیت ملی با اشاره به اینکه خیلی‌ها با شهدا، فرمانده هان و بزرگان جنگ و دفاع مقدس بودند، گفت: امروز اما با شهدا بودن برای ما معیا نیست بلکه با شهدا ماندن امروز مهم است. در طول 43 سال گذشته افرادی بودند که در مسیر انقلاب بودند و جنگ و جبهه را درک کردند و حتی جانباز شدند اما امروز در قافله انقلاب نیستند.

جلال زاده با اشاره به هفته بسیج، اظهار کرد: هفته بسیج متعلق به امام(ره) سفر کرده ماست که صد قافله دل همراه اوست. امامی که ما حیات و دنیا و آخرتمان را مدیون آن مرد بزرگ هستیم. ما هنوز امام خود را نشناختیم، امام هنوز در بین ما مظلوم و هم مغفول است. نسل جوان امام بزرگ را نمی‌شناسد. امام خمینی (ره) با پیروزی نهضت ملت ایران تحولی در دنیا به وجود آورد، تحول نه تنها در منطقه بلکه مراودات بین المللی را تغییر داد. امامی که فقیه و مرجع دینی بود.

وی یادآور شد: از برکات زندگی امام(ره) تشکیل بسیج بود. از جملات ایشان اینکه «بسیج میقات پابرهنگان و معراج اندیشه پاک اسلامی است که تربیت یافتگان آن نام و نشان در گمنامی و بی نشانی گرفتند و هر کسی بخواهد بسیجی باشد باید بی نام و نشان باشد.» یا «بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است که شکوفه‌های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین حدیث عشق می‌دهد.» یا « بسیج مدرسه عشق و مکتب شاهدان و شهیدان گمنامی است که پیروانش بر گلدسته های رفیع آن اذان شهادت و رشادت سر دادند.»

نوک پیمان دشمن قلب بسیجیان را نشانه رفته است/ دشمن هدفش خالی کردن مساجد است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی تصریح کرد: در همین حوادث اخیر هم ملاحظه فرمودید که نوک پیمان دشمن قلب بسیجیان را نشانه رفت، اوج نفرت و کینه دشمنان ما و دنباله‌های آنها در داخل پایگاه و قلب بسیج بود زیرا پایگاه های بسیج، پایگاه انقلاب هستند. پایگاه بسیج هم در مساجد است.

وی با اشاره به خاطرات زندانیان قبل انقلاب و انقلابی‌ها، گفت: نطفه حرکات انقلابی در هیات و مساجد بسته شده و انقلاب مساجد به پیروزی رسید. در مقابل فتنه‌های سال‌های اول انقلاب، مساجد دژ و سنگر دفاع از انقلاب بودند، ما دفاع مقدس را از مساجد به پیروزی رساندیم و همه کاروان‌ها و شهدا اهل مسجد و هیات و بسیج بودند و از بسیج راهی سنگرهای دفاع مقدس شدند. دشمن هدفش خالی کردن مساجد است لذا اگر دیدید جمعیت مسجدی کم شد یا نمازگزارانش کم فروغ‌تر شدند بدانید که کار دشمن است ما نباید اجازه  دهیم که صف‌های مساجد ما کم شود بنابراین همچنان باید شعله انقلاب در مساجد، شعله ورتر باشد.

جلال زاده معتقد است: دشمن هدفش ضربه رساندن به بسیج و ریشه های انقلاب اسلامی است. اغتشاش‌گران به مساجد و حوزه‌های علمیه حمله می‌کنند و به این معناست که این اماکن را دشمن خود می‌دانند زیرا انقلاب از مساجد آغاز شده و مساجد همچنان انقلاب را زنده نگه می‌دارند. هنوز مبدا و آغاز راهپیمایی‌های 22 بهمن و حرکت مردم از مساجد است و این نشانه است لذا این صف‌های خود را کم نپندارید.

وی با اشاره به مسئولیت خود در ستادی کشوری 13 آبان ماه، گفت: تمام جمعیتی که نزدیک به دو ماه در سراسر کشور در اغتشاشات به خیابان ها آمدند کمتر از یک میلیون نفر در سراسر کشور است اما در راهپیمایی 13 آبان‌ماه نزدیک به 13 میلیون نفر با شعار «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر فتنه گر» و «مرگ بر اسرائیل» به خیابان‌ها آمدند.

اغتشاش در خیابان شکست خورده است

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم افزود: در اغتشاشات اخیر چند مرتبه مردم در اجتماع رسول الله و بعد از شهادت شهیدان در شاهچراغ و در مراسم 13 آبان، روز مبارزه با استکبار به میدان آمدند و دشمن را ناامید کردند. اخیرا هم آمریکایی‌ها و اراذل و اوباش منطقه که چشم دیدن بزرگی ایران را ندارند، در یکی از کشورهای منطقه جلسه‌ای داشتند، گرگ‌های طمع کرده به بزرگی و عزت ایران سه نکته را گفتند؛ نخست اینکه اغتشاش شکست خورد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: بدانید اگر آنها برگه داعش، دموکرات و کومله تجزیه طلب را رو می‌کنند یعنی اغتشاش در خیابان شکست خورده و اگر امیدی به خیابانها و اغتشاشات خیابانی داشتند این ریسک بزرگ را نمی‌کردند که دست داعش را باز کنند، سلاح به دستش دهند تا در محل عبادت در شاهچراغ شیراز آن طور کور و بی هدف به سوی زن و بچه مردم تیراندازی کند. این یعنی دشمن به بن بست رسیده است.

جلال زاده گفت: دومین نکته مطرح در این جلسه این بود که مردم با اغتشاشات همراهی نکردند. درود و آفرین به شعور ملت ایران باد البته این به معنای آن نیست که آنهایی که با اغتشاش گران همراهی نکردند اعتراض و انتقادی ندارند، چنین ادعایی نمی‌کنم، مردم تفاوت اعتراض و اغتشاش را  قبل از اینکه مسئولین بگویند، تشخیص دادند. مردم فهمیدند آنهایی که به شهید عجمیان رحم و کودکان ما رحم نمی‌کنند دنبال صلاح و پیشرفت نیستند.

مدارای نیروهای انتظامی و امنیتی با اغتشاش‌گران برنامه‌‌ای برای خنثی کردن توطئه دشمن

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه برخی از مردم حزب الله پیام می‌دهند که مماشات بس است، چرا بسیجی باید به دست اراذل کشته شوند به سومین نکته مطرح در این جلسه مذکور اشاره کرد و گفت: سومین موضوعی که عنوان شده اینکه از مدارای جمهوری اسلامی در خیابان شوکه شدیم، آنها خیال می‌کردند اگر خشونت را در خیابان افزایش دهند و قمه و قداره و کلاش و هفت تیر به دست اغتشاش گران دهند، جمهوری اسلامی هم دست به اسلحه می‌شود. آنها می خواسند 3 تا 4 هزار نفر در روزهای گذشته کشته بگیرند. درست است که ما شهدایی را تقدیم کردیم و این برای ما سخت است، اما اصل انقلاب از همه چیز بالاتر است. مسئولین امر هم مماشات نمی‌کنند بلکه با برنامه توطئه دشمن را خنثی می‌کنند. خیال نکنید به بسیجی و نیروهای انتظامی سلاح نمی‌دهیم، یک برنامه و دور اندیشی داریم که اجازه ندهیم دشمن به دست ما کُشته سازی کند البته پاسخ تجزیه طلب دموکرات و کومله یا داعش جداست. ما پاسخ تجزیه طلب و ضد انقلاب را به نحو احسن می‌دهیم و نیروی زمینی سپاه هم چندین نوبت مقرها و پایگاه دشمن را در اقلیم کردستان مورد هدف قرار داد تا پاسخ آنها داده شود.

جلال زاده تصریح کرد: مدارا و این رواداری نیروهای انتظامی و امنیتی و بسیج بر اساس برنامه است که نگذاریم دشمن در هدفش موفق شود.

جلال زاده

وی تصریح کرد: معترضین دنبال توقف پیشرفت جمهوری اسلامی ایران هستند. رهبر معظم انقلاب نیز در میان مردم اصفهان فرمودند که «چالش امروز ما چالش پیشرفت و توقف است». این یعنی امروز چالش ما حجاب، بی‌حجابی، امنیتی، حقوق بشر و مسائل هسته‌ای نیست، چالش امروز نظام مقدس ما پیشرفت و توقف است. ما دنبال سرعت گرفتن پیشرفت و دشمن دنبال متوقف کردن ماست. از جمله اهداف اغتشاشات اخیر که در سرویس های جاسوسی بیگانه طراحی شده بود هم گرفتن سرعت ما بود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به مشکلات امروزر کشور در حوزه اقتصاد، گفت: رهبر معظم انقلاب فرمودند که «دهه 90 دهه خوبی به لحاظ اقتصادی برای ما نبود». متاسفانه مسئولان و مدیرانی که غرب را باور کرده بودند و می‌پنداشتند پیشرفت کشور از مسیر غرب عبور می‌کند، امروز جزء مدعیان انقلاب هستند. آنها تمام دنیا را منحصر به غرب و وزارت خارجه را به وزارت برجام تبدیل کرده بودند و همسایگان، کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین فراموش کردند و تنها غرب مورد توجه آنها بود. آنها می‌پنداشتند با لبخند غربی‌ها کشتی کشتی بار وارد کشور می‌شود و نفتمان را به فروش می‌رسانیم و رستگار می‌شویم اما  ما را سر چشمه بردند و تشنه برگرداندند.

دولت سیزدهم و مجلس یازدهم دنبال بهبود وضعیت اقتصادی مردم

جلال زاده افزود: دولت قبل تا روز آخر تلاش کردند تا برجام را امضا کنند و منافع جمهوری اسلامی ایران را قربانی منافع غرب کنند. به جهت مسئولیتی که داشتم در جریان جزئیات 8 ما مذاکرات دولت سابق قرار گرفتم، آنها آماده بودند تا سریع توافق کنند، حتی رئیس جمهور وقت گفت یک هفته فرصت دهید تا مذاکرات را به سرانجام برسانیم و توافق کنیم. اما آنها آنچه نباید را امضا کرده بودند و عکس یادگاری گرفته بودند، روز نحس مجلس دهم را مگر نیافریدند؟ روزی که نمایندگان با آن خانوم عکس گرفتند یا روزی که با هواپیمای خریداری شده در فرودگاه مهرآباد عکس گرفتند. قرار بود چرخ های صنعت چرخ  سانترفیوژها را بچرخاند اما هم سانترفیوژها نچرخید و هم چرخ صنعت متوقف شد

وی یادآور شد: ما در همان ماه‌های اول مجلس یازدهم قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها را امضا کردیم، هرچند وزیرخارجه وقت گفت اگر این قانون تصویب شود، جنگ می‌شود.  همان جنگی که رئیس جمهور فرانسه به رئیس جمهور سابق ما گران فروخت. با جنگ ما را می‌ترساندند که از منافع خود چشم پوشی کنیم و از منافع خود عبور کنیم. دشمن دنبال متوقف کردن ماست اما دولت سیزدهم و مجلس یازدهم با تمام توان تلاش می‌کند که وضعیت اقتصادی را بهبود ببخشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به گلایه‌های مردم از وضعیت اقتصادی و معیشتی، گفت: حرف مردم را باور داریم اما این اتفاقات یک روزه نیفتاده است. کشور چند سال رها بوده است، نزدیک به 11 سال رشد اقتصادی ما منفی بوده و برای اولین سال بعد از 11 سال در سال 1401 رشد اقتصادی مثبت شد البته این به معنای آن نیست که وضعیت اقتصاد خوب شده بلکه اقتصاد در ریل خودش قرار گرفته است. الان صادرات غیرنفتی نزدیک 70 درصد رشد داشته و اگر همین مسیر را ادامه دهیم بر مشکلات خود فائق می‌آییم اما دشمن نمی‌خواهد که به آن نقطه برسیم و این اغتشاشات را بر ما تحمیل کرد.

وی هدف اصلی و اول دشمن را کُند کردن پیشرفت ملت ایران اسلامی دانست و اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در سخنان اخیر خود فرمودند در همین دو ماهی که اغتشاش بود و شهید دادیم، پیشرفت هایی توسط جوانان و دانشمندان ما حاصل شده است که دشمن از این موضوع می‌ترسد. رهبری در دانشگاه افسری فراجا نیز فرمودند که مسئولین و کارگزاران مشغول کار خودشان باشند، دشمن می‌خواهد حواس ما را از داخل و منطقه پرت کند، ما نباید فریب پروژه اغتشاشات و خیابان را بخوریم و نباید اجازه دهیم دشمن روی اعصاب و روان ما راه رود و ما را از آینده کشور ناامید کند. یکی از تیرهای زهرآگین شیطان ناامیدی در بین مردم است.

جلال زاده با اشاره به صدها محله کرج و وجود بیش از 2 هزار محله در تهران، گفت: در 70 یا 80 نقطه 20 تا 100 نفر آمدند اما با رأفت و مدارای فرزندان سلحشور ما در دستگاه امنیتی و انتظامی مواجه شدند. در حادثه کرج افسر پلیسی که با سلاح سرد مورد ضربه قرار گرفت، هفت تیر به کمر داشت اما از سلاح خود استفاده نکرد چراکه به نیروهای انتظامی، امنیتی و بسیج ما گفتند که فحش بشنوید، اما فحش ندهید، کتک بخورید اما کتک نزنید. شهید شوید اما کُشته نگیرید زیرا کشته سازی پروژه دشمن است.

بانیان نقض حقوق بشر دنبال صدور قطعنامه علیه ایران هستند

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم یادآور شد: برخی می‌خواهند علیه جمهوری اسلامی ایران در شورای حقوق بشر سازمان ملل قطعنامه صادر کنند، این جزء تلخندهای کشور ماست. کشورهایی که دستشان به خون هم وطنان خود آلوده است، بانیان قطعنامه حقوق بشر علیه جمهوری اسلامی شدند. همین چند ماه قبل تصویر و فیلم گورهای دسته جمعی دانش آموزان بومی کانادا منتشر و کشف شد اما دریغ از یک معذرت خواهی. امریکا و رژیم صهیونیستی هم که تشت رسواییشان از بام افتاده است، عربستان هم می‌خواهد نزدیک 50 نفر از مردم خود که در بین آنها جوان و نوجوان هم هست را اعدام کند. این کشورها علیه جمهوری اسلامی متحد شدند تا قطعنامه حقوق بشر صادر کنند، این کشورها چطور می‌خواهند در بین مردم دنیا باور پذیر باشند؟

دشمن دنبال کُند کردن سرعت پیشرفت نظام جمهوری اسلامی

جلال زاده معتقد است: به گفته فردی اگر کسی رسانه‌های خارج از کشور را ببیند، خیال می‌کند تهران سقوط کرده است. نیرنگ دشمن ناامید کردن مردم است لذا رهبر معظم انقلاب در سخنرانی نیست که در آن موج امید را در بین قلوب و نفوس امت حزب الله ندواند. اگر می‌خواهید امروز با دشمن مقابله کنید نگذارید دلتان بلرزد و امیدتان به آینده مخدوش شود، همچنین اجازه ندهید دوست و فامیل و هم مسجدیتان ناامید شود. نگویید به ما ارتباطی ندارد، امروز نباید از یکدیگر غافل شویم. نباید اجازه دهیم از ما یارگیری کنند و با تک تیرانداز ما را از صف انقلاب جدا کنند. دشمن دنبال کُند کردن سرعت پیشرفت نظام جمهوری اسلامی و دمیدن ناامیدی در بین امت حزب الله است.

مسئولان، رسانه داران وروحانیت باید در صف اول مقابله با دشمن بیاستد

وی ادامه داد: امروز روحانیت و کسانی که صاحب تریبون هستند، گروه های مرجع، رسانه داران، منبر داران، کارگزاران و مسئولین همه باید در صف اول مقابله با دشمن بیاستیم و احتکار مواضع نکنیم.  شهید بهشتی فرمودند که محافظه کاری قتلگاه انقلاب است یعنی از روی حوادث نگذریم. بنابراین این روزها، روزهای بسیار مهمی است. چند سال پیش حضرت آقا فرمودند انقلاب تمام نشده است، پس از آن حرف‌های هرزی زدند که یعنی چه، آنها کسانی بودند که می‌خواستند ما به خانه هایمان برویم و انقلاب را تمام شده بدانیم و هر کاری دوست دارند، بکنند. بنده خدایی هم وقتی جنگ تمام شد همین صحبت را در نماز جمعه مطرح کرد و گفت دیگر بسیج  و دوره رزمندگی تمام شده و مردم دنبال معیشت و سفرهایشان بروند. دوره موشک پایان یافته و دوره گفتگو است. انشالله از روی جهل این سخنان را گفتند. دشمن امروز به ما تعرض نظامی نمی‌کند زیرا قدرت و توان نظامی ما بالا است والا حتما مانند اول انقلاب به ما حمله می‌کردند.

جلال زاده تاکید کرد: ما باید سنگر انقلاب و مساجد را پُر کنیم و نباید لحظه‌ای از پاسداشت ارزش‌های انقلاب درنگ کنیم. امیدواریم توفیق شهادت نصیبمان شود و رهبریِ رهبر بزرگ و دور اندیش را تا قیام حضرت مهدی(عج) مستدام بدارد و فشردگی و صمیمت و صف های نماز را بیش از این و فشرده تر بگرداند./خانه ملت

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها