ابراهیم رضایی: غرب دنبال امنیتی سازی پرونده ایران است

کد خبر: 1189409

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: غربی‌ها با مطرح کردن پرونده حقوق بشری و به موازات آن پرونده هسته‌ای در آژانس انرژی اتمی به دنبال امنیتی سازی پرونده ایران هستند.

ابراهیم رضایی: غرب دنبال امنیتی سازی پرونده ایران است

ابراهیم رضایی با اشاره به اینکه صدور قطعنامه حقوق بشری علیه جمهوری اسلامی ایران را باید از دو منظر نگاه کرد، اظهار داشت: بحث اول این است که چنین اقدامی در راستای سیاست افزایش فشار بر جمهوری اسلامی است که در دو ماه اخیر آغاز شده است.

وی بیان کرد: هدف غربی‌ها از سیاست زنجیره‌ای فشار بر جمهوری اسلامی، وادار کردن ایران به دادن امتیاز در پرونده‌های روی میز مانند مذاکرات هسته‌ای است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: هدف دوم غربی‌ها، امنیتی سازی پرونده جمهوری اسلامی است. غربی‌ها با مطرح کردن پرونده حقوق بشری و به موازات آن پرونده هسته‌ای در آژانس انرژی اتمی به دنبال امنیتی سازی جمهوری اسلامی در حوزه‌های مختلف مانند افزایش ریسک سرمایه گذاری در ایران، کاهش امنیت کریدورها و … هستند.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه ۲۵ کشور به این قطعنامه رأی مثبت داده و ۲۲ کشور رأی منفی یا ممتنع دادند، نشان می‌دهد که اولاً آمریکایی‌ها توان اجماع سازی خود را در سطح جهانی از دست دادند و ثانیاً نطق‌های جلسه نشان داد که بسیاری به ماهیت رفتار آمریکایی‌ها و غربی‌ها پی برده و از رویکرد دوگانه آن‌ها در حوزه حقوق بشر ناراحتند.

رضایی متذکر شد: تجربه همکاری ما با آژانس انرژی اتمی در چند سال گذشته نشان داده است که این شوراها یک رویکرد حقوقی یا فنی ندارند، بلکه کاملاً تابعی از رفتار و سیاست غربی‌ها تصمیم می‌گیرند. لذا ما از رابطه با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یاد گرفته‌ایم که در مواجهه با آن‌ها کاملاً معقولانه، منطقی و به دور از فشارهای وارد شده از سوی این سازمان‌ها حرکت کنیم و تصمیم بگیریم.

وی با تاکید بر اینکه قطعاً ما اجازه مداخله کمیته حقیقت یاب مدنظر آن‌ها را نخواهیم داد، تصریح کرد: همان‌گونه که قبلاً هم پیگیر بوده‌ایم، در سطح ملی و با استفاده از همه ظرفیت‌های داخلی خودمان کمیته حقیقت‌یاب جهت بررسی حوادث اخیر تشکیل داده و مسائل درون کشور را با استفاده از ظرفیت داخلی پیگیری و حل خواهیم کرد.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها