ابوترابی: جمهوری‌ اسلامی شعار «زن، زندگی، آزادی» را در عمل اجرا کرده‌ است

کد خبر: 1189539

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: این روزها شعار بعضی‌ها زن، زندگی، آزادی شده است؛ شعاری که جمهوری اسلامی ایران نه در شعار بلکه در عمل آن را اجرا کرد

ابوترابی: جمهوری‌ اسلامی شعار «زن، زندگی، آزادی» را در عمل اجرا کرده‌ است

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی گفت: این روزها شعار بعضی‌ها زن، زندگی، آزادی شده است؛ شعاری که جمهوری اسلامی ایران نه در شعار بلکه در عمل آن را اجرا کرد.

ابوالفضل ابوترابی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی و در نطق میان دستور خود، گفت: این روزها شعار بعضی‌ها زن، زندگی، آزادی شده است. شعاری که جمهوری اسلامی ایران نه در شعار بلکه در عمل آن را اجرا کرد. طبق آمار بین‌المللی قبل از انقلاب شکوهمند کشورمان میزان سواد زنان کشور ۵۴ درصد بوده و درحال حاضر به ۸۷ درصد رسیده است و ۵۲ درصد دانشجویان دانشگاه‌های کشور را دختران تشکیل می‌دهند و اولین کشور از لحاظ سواد آموزی دختران در کوتاهترین زمان جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم نجف‌آباد و تیران و کرون در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق آمار بین‌المللی میزان امید به زندگی که میانگین طول عمر انسان را نشان می‌دهد پیش از انقلاب ۵۴ سال بوده و درحال حاضر همتراز کشورهای پیشرفته دنیا به ۷۶ سال رسیده که نشان دهنده دسترسی مردم به درمان و آب آشامیدنی سالم و تغذیه مناسب است.

ابوترابی عنوان کرد: و اما شعار آزادی؛ این شعار به معنی واقعی در جمهوری اسلامی ایران اعمال شد، اول انقلاب که رفراندوم به جمهوری اسلامی ایران بیش از ۹۸ درصد و در سال ۱۳۶۸ رای مجدد به قانون اساسی و به طور میانگین یک انتخابات برگزار شد و همچنین پاسخگویی مسئولین تراز اول و انتقاد از مسئولین که در کمتر جای دنیا وجود دارد، مستند صحبت‌های من انتقاد و بیان کاملا آزاد دانشجویان با رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی خاطرنشان کرد: شما کجای دنیا را سراغ دارید دانشجویان با رهبران و روسای جمهور کشورها حداقل سالی یک بار بدون لکنت‌ زبانی صحبت‌های خود را بیان کنند. اگر حرف من را قبول ندارید در اینترنت جست و جو کنید و جلسات رهبری را با دانشجویان ببینید و با سایر کشورها مقایسه کنید./ایرنا

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها