تکرار ادعای آمریکا درخصوص کمک ایران به روسیه

کد خبر: 1191241

لیندا توماس گرینفلید نماینده دائم آمریکا در شورای امنیت سازمان ملل متحد جمعه شب بار دیگر بدون اشاره به حجم سلاح هایی که واشنگتن در اختیار اوکراین قرار داده است، ادعا کرد: روسیه به استفاده از پهپادهای ایرانی علیه غیر نظامیان اوکراین ادامه می‌دهد.

تکرار ادعای آمریکا درخصوص کمک ایران به روسیه

به گزارش الجزیره، این ادعا را گرینفلید در جلسه شورای امنیت گفته که به ابتکار عمل مسکو برگزار شد.

ادعای گرینفلید درحالی است که واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده دائم روسیه در سازمان ملل ارسال سلاح از ایران را اتهام بی‌اساس خواند و گفت که مجموعه صنعتی و نظامی روسیه می‌تواند بدون کمک گرفتن از دیگران به اهداف خود دست پیدا کند.

گرینفلید در ادامه در پاسخ به نگرانی چین از انحراف مسیر سلاح های وارداتی که در اختیار اوکراین قرار داده شده است، ادعا کرد: شواهد متقنی در این خصوص وجود ندارد که مسیر ورود تجهیزات و سلاح های آمریکایی اعطا شده به اوکراین منحرف شده است.

سخنان نماینده آمریکا همزمان با آن صورت می گیرد که جان کربی هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا جمعه شب تایید کرد که واشنگتن یک بسته کمک نظامی ۲۷۵ میلیون دلاری به اوکراین می‌فرستد.

آمریکا از آغاز جنگ اوکراین تاکنون، حدود ۱۹.۱ میلیارد دلار کمک نظامی و امنیتی به کی‌یف ارائه کرده است. قانونگذاران آمریکایی پنجشنبه موافقت کردند که سال آینده میلادی دستکم ۸۰۰ میلیون دلار دیگر کمک‌های امنیتی در اختیار اوکراین قرار دهند.

نماینده اوکراین در شورای امنیت

سرگی کیسلیسا، نماینده دائم اوکراین در سازمان ملل متحد نیز با رد اظهارات مطرح شده در خصوص انحراف مسیر سلاح های وارداتی به اوکراین گفت: کی یف سازو کارهایی برای نظارت بر واردات و استقرار سلاح دارد.

وی بدون اشاره به جزییات بیشتر تنها افزود: برخی از دستگاه های ذیربط اوکراین مانع از قاچاق سلاح [وارداتی] به خارج از اوکراین می شوند.

گنگ شوانگ نماینده چین در سازمان ملل متحد جمعه شب گفت که حجم عظیم سلاحی که در اختیار اوکراین قرار گرفته است، این نگرانی را در مورد احتمال در اختیار قرار گرفتن آن به دست افراد و گروه های افراطی را شدت بخشیده است.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها