نمایش جدید ضد ایرانی آمریکا

کد خبر: 1182736

ایران در واکنش به تلاش آمریکا برای برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت: واشنگتن متهم ردیف اول اغتشاشات است

نمایش جدید ضد ایرانی آمریکا

همزمان با اوج گرفتن موج محکومیت علیه حمله تروریستی به حرم شاهچراغ  در کشور  و درحالی که  ناآرامی های جسته گریخته ای نیز در برخی مناطق به چشم می خورد  ، آمریکا در اقدامی خصمانه در تلاش است تا نشست شورای امنیت را با موضوع اغتشاشات در ایران برگزار کند . نمایندگی دایم ایران در سازمان ملل نیز در واکنش به تلاش آمریکا برای برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت ، ادعاهای این کشور در حمایت از زنان ایرانی را فریبنده و فاقد حسن نیت خواند. آمریکا در راستای سیاست خود برای جلوگیری از خاموش شدن آتش اغتشاشات در ایران قصد دارد در یک جلسه غیررسمی شورای امنیت، تحولات اخیر ایران را بررسی کند. خبرگزاری رویترز در یک خبر اختصاصی نوشت ایالات متحده هفته آینده (میلادی)توجه سازمان ملل را به سمت «اعتراضات در ایران» معطوف خواهد کرد.این خبرگزاری در توضیح بیشتر با استناد به یادداشتی درباره این جلسه نوشته آمریکا و آلبانی چهارشنبه  یک همایش غیررسمی درباره این موضوع برگزار خواهند کرد. در یادداشتی که رویترز به آن استناد کرده، آمده جلسه شورای امنیت روی آن چه «استفاده غیرقانونی از زور علیه معترضان» و تلاش ایران برای «ربودن یا ترور مخالفان در خارج از کشور» تمرکز خواهد کرد.  نمایندگی دایم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک در واکنش به اخبار منتشرشده مبنی بر تلاش آمریکا برای برگزاری نشست غیررسمی شورای امنیت این سازمان درباره مسائل داخلی ایران اعلام کرد: با توجه به ریاکاری، استفاده از استاندارد دوگانه و اعمال گزینشی حقوق بشر، ادعاهای آمریکا در حمایت از زنان ایرانی را فریبنده و فاقد حسن نیت می‌دانیم.نمایندگی ایران تصریح کرد: براساس گزارش جامعه اطلاعاتی ایران، آمریکا متهم ردیف اول اغتشاشات است و ایالات متحده و متحدانش به طور مداوم از چنین بستری (سازمان ملل) برای پیشبرد برنامه سیاسی خود حتی به قیمت نقض قوانین بین‌المللی و منشور ملل متحد سوءاستفاده کرده‌اند،گفتنی است، خبرگزاری رویترز بخش مربوط به ارزیابی جامعه اطلاعاتی ایران از نقش آمریکا در اغتشاشات اخیر در جوابیه نمایندگی ایران را حذف کرده است.

فرا خبر    

دلایل فشارهای سنگین اخیر آمریکا بر ایران  /  در 42 سال اخیر هیچ‌گاه به اندازه 40 روز گذشته، فشار سیاسی – تبلیغاتی غرب به رهبری آمریکا بر جمهوری اسلامی این اندازه گسترده، آشکار و تمام عیار نبوده است. این رویکرد بیش از این که برگرفته از تحولات داخلی  ایران درباره مرگ مهسا امینی و اعتراضات پس از آن باشد (که در غرب از آن به عنوان «انقلاب زنانه» یاد می شود) ، ریشه در دو نگرانی عمده غرب از سیاست خارجی و سیاست امنیتی ایران دارد:

1 – دستیابی ایران به ظرفیت ساخت سلاح اتمی در پی بی نتیجه ماندن مذاکرات  برجام

2 – نزدیکی نظامی – امنیتی ایران به روسیه حول موضوع پهپادها

تا زمانی که این دو نگرانی رفع نشود، فشارهای سیاسی – تبلیغاتی غرب علیه جمهوری اسلامی حول موضوع اعتراضات/اغتشاشات داخلی در ایران ادامه و حتی افزایش نیز خواهد یافت.

خراسان

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها