مصطفی‌هاشمی‌طبا در گفت‌وگو با «فردا»:

ساخت خانه اساسا کار دولت نیست

کد خبر: 1191382

فعال سیاسی گفت: تغییر رویکرد دولت در حوزه مسکن را عقب نشینی نمی دانم بلکه معتقدم دولت دارد به واقعیت می رسد چون حرف زدن ساده است اما عمل با حرف فرق دارد.

ساخت خانه اساسا کار دولت نیست

گروه سیاسی فردا: دولت سیزدهم در حوزه مسکن نگاه ساخت خانه ارزان قیمت را دنبال می کرد و بر این باور بود که می تواند سالی یک میلیون واحد مسکونی بسازد و تحویل متقاضیان دهد اما بعد از 16 ماه به نظر می آید در حوزه مسکن تغییر سیاست داده است، به طوری که وزیر جدید راه و شهرسازی نیز به کلی سیاست ساخت مسکن را از برنامه های خود حذف کرد.

مصطفی هاشمی طبا در گفتگو با خبرنگار فردا درباره علت بازگشت دولت از اعمال سیاست ساخت یک میلیون واحد مسکونی در سال گفت: هزار وعده خوبان یکی وفا نکند، این دولت نیز چون خوب است به وعده اش وفا نمی کند. فارغ از این موضوع معتقدم ساخت خانه اساسا کار دولت نیست.

وی افزود: آنقدر مسائل مهمتر ما در کشور داریم که خانه سازی در آن صفر است. اصلا دولت نباید خودش را وارد خانه سازی کند چون مسائل حساس دیگری وجود دارد مثلا کشاورزی مملکت به دلیل کمبود آب با بحران جدی مواجه است بنابراین دولت باید به بحران های واقعی بپردازد.

این فعال سیاسی با اشاره به مشکلات کشور در حوزه راه و شهرسازی اظهار کرد: مردم خودشان در حوزه ساخت مسکن می دانند باید چه کار کنند، البته دولت باید سیاستگذاری کند و مردم خودشان خانه سازی را انجام می دهند. در عوض راه آهن کشور در حال اضمحلال است، در جاده ها 5 هزار نقطه پرخطر داریم که سال 20 حدود هزار نفر بر اثر حوادث رانندگی کشته می شوند و هزاران میلیارد تومان خسارت روی دست کشور می گذارد.

وی با بیان اینکه دولت باید به مسائل زیربنایی کشور رسیدگی کند، افزود: زیربناهای کشور در حال تخریب هستند وقتی بودجه محدود داریم نیاز نیست که دولت دست به هر اقدامی بزند. در حوزه حمل و نقل هوایی نیز ناوگان ما فرسوده است و با هواپیماهای بیش از 20 سال داریم پرواز می کنیم.

هاشمی طبا گفت: در مجموع این تغییر رویکرد دولت در حوزه مسکن را عقب نشینی نمی دانم بلکه معتقدم دولت دارد به واقعیت می رسد چون حرف زدن ساده است اما عمل با حرف فرق دارد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها