طائب: دولت انقلابی اصلاحات اساسی انجام داد

کد خبر: 1191613

مشاور فرمانده سپاه پاسداران گفت: راه گذر از اغتشاشات و فتنه‌های اخیر استقامت و رفع شبهات و جلوگیری از هویت‌زدایی از گفتمان های انقلاب اسلامی از جمله دفاع مقدس است.

طائب: دولت انقلابی اصلاحات اساسی انجام داد

مشاور فرمانده سپاه پاسداران گفت: راه گذر از اغتشاشات و فتنه‌های اخیر استقامت و رفع شبهات و جلوگیری از هویت‌زدایی از گفتمان های انقلاب اسلامی از جمله دفاع مقدس  است.

حجت الاسلام حسین طائب یکشنبه در همایش "اقتدار در سایه امنیت" در مدرسه عالی نواب و در جمع حوزویان مشهد با ارایه تحلیلی در خصوص وقایع اخیر و اینکه چرا اغتشاشات و فتنه در این مقطع رخ داد، گفت: برای شناسایی ریشه های این اغتشاشات و اینکه برای مقابله چه باید کرد، بایستی به فراتر از گفتمان درونی و با چشم انداز تقابل انقلاب اسلامی و استکبار جهانی به رهبری آمریکا تمرکز کرد.

وی با اشاره به ۲ سند قانون امنیت ملی آمریکا و استراتژی آمریکا در قرن ۲۱ و یک سند اسرائیلی نامه نخست وزیر سابق رژیم غاصب صهیونیستی یک ماه قبل از سقوط دولت خطاب به جامعه خاموش اسراییل تصریح کرد: آنچه در جهان و منطقه از جمله در ایران و روسیه و چین در حال وقوع است، نتیجه تغییر موازنه قدرت های جهانی است.

حجت الاسلام طائب ادامه داد: بدین منظور از یکسو با نگاه به احتمال برتری یافتن چین بر آمریکا در سال ۲۰۳۰ و همچنین افزایش قدرت منطقه ای و فرا منطقه ای ایران با توجه به انسجام درونی در کشور که آن را به بازیگری موثر بین‌المللی تبدیل خواهد کرد، باید مورد ارزیابی و تحلیل قرار گیرد.

به گفته وی، برآورد آمریکایی ها از ایران بویژه پس از روی کار آمدن دولت جدید با از بین رفتن دوگانگی قدرت، افزایش قدرت منطقه ای و فرامنطقه ای و تبدیل شدن به بازیگری بین المللی موثر و همزمان افزایش انسجام داخلی است که منجر به تبدیل ایران به یکی از ابرقدرتهای جهانی می شود، به همین دلیل همه تمرکز آنان برای برهم زدن امنیت داخلی کشور با به راه انداختن اعتراضات و اغتشاشات است.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به اینکه ‌هر دو ابر قدرت غرب و شرق پیش از این بدنبال جلوگیری از پیروزی و استقرار جمهوری اسلامی بودند، افزود: اما هم اینک بعد از ۳۱ سال، آمریکایی ها و دشمنان با ناامیدی از تغییر انقلاب اسلامی، بدنبال تغییر رفتار ایران با راه اندازی و تشدید تحریم ها هستند.

سقوط آمریکا با ناتوانی در حل مشکلات داخلی

رییس سابق سازمان اطلاعات سپاه تاکید کرد: در دهه پنجم انقلاب ایران و در سال ۲۰۲۵ سال سرنوشت آمریکاست، شاهد دو تغییر اثرگذار در سطح جهان خواهیم بود ، آمریکاییها تا سال ۲۰۲۵ اگر مشکلات داخلی خود را حل نکنند، همانند شوروی سقوط خواهد کرد.

وی با اشاره به تحولات رخ داده در کشورهای عراق و لبنان و حتی روسیه که به نوعی سیاست های آمریکا در ایجاد تنش های داخلی با شکست مواجه شده است،تصریح کرد: آمریکا و اسراییل با تقسیم کار بین ۲ کشور بدنبال ایجاد تنش ها، اعتراضات و افزایش گسست های مختلف نسلی، قومی و مذهبی هستند تا بتوانند با افزایش کینه و نفرت در جامعه، برای تغییر دولت در ایران و نهادسازی و ایجاد دولت همسو شوند.

حجت الاسلام طائب در تحلیل خود بر این نکته پافشاری می کند که از نگاه آمریکایی ها ، ایران به عنوان تضعیف کننده دمکراسی غربی به دنبال ایجاد الگوی جدید حکمرانی است و لذا برای مقابله با جمهوری اسلامی، راهبرد تشدید مهار ایران در ۲ سال باقیمانده دولت بایدن را انتخاب کرده اند و مطمئن هستند اگر طی این مدت نتوانند ایران را مهار کنند، دمکرات ها در انتخابات دو سال آینده بازنده خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: آمریکا تلاش کرد چین را با تایوان، روسیه را با اوکراین و ایران را با برجام مورد تهدید و مهار خود قرار دهد که تقریبا در مورد هر سه کشور نتوانست به نتیجه مطلوب برسد.

وی سفر بایدن و رییس جمهور چین به عربستان را در همین راستا ارزیابی کرد و گفت: چین هم بدنبال ایجاد موازنه مد نظر خود در منطقه و جهان است.

دولت انقلابی اصلاحات اساسی انجام داد

مشاور سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه آمریکایی ها بدنبال سیاست نفت در برابر غذا و تهدید امنیت غذایی ایران بودند، تصریح کرد: دولت انقلابی با اصلاحات اساسی و حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی در واقع تهدید امنیت غذایی را با قطع وابستگی واردات به دلار ۴۲۰۰ تومانی خنثی کرد.

به گفته وی، دولت انقلابی هم اینک نفت را با دور زدن تحریم می فروشد و اقلام مورد نیاز را نیز وارد کشور می کند و هم با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی، سالانه ۲۵۰ هزار میلیارد تومان را به صورت مستقیم بین مردم توزیع می کند.

حجت الاسلام طائب در ادامه تحلیل خود تصریح کرد: آمریکا با جنگ ترکیببی به دنبال معتبرسازی تهدید نظامی است و همزمان نیز تلاش می کند با هویت زدایی از ایران و هویت زایی کاذب از جمله لذت گرایی در بستر رسانه های ارتباطی زمینه های تبدیل گسست نسلی، قومی و مذهبی را به نفرت و کینه و ایجاد ۲ دستگی با افزایش نفرت ها و تبدیل آن به نافرمانی مدنی و نهایتا با ایجاد نافرمانی، تقابل های امنیتی، اقتصادی و سیاسی را برای کشور ایجاد کند.

به گفته وی، دشمنان تلاش می کنند هویت های انقلاب اسلامی را با شبهه افکنی و تکرار سوالات غلط و همزمان با بی تفاوت شدن مردم به دلیل عدم روشنگری خواص، تردید را تبدیل به گسست و با افزایش نفرت در درون کشور، اقتدار امنیتی کشور را با شکست روبرو کنند.

رییس اسبق سازمان اطلاعات سپاه مقابله با جنگ ترکیبی را پیچیده تر از جنگ های نرم و نیمه سخت توصیف کرد و گفت: در جنگ ترکیبی باید جمعیت معترضان تفکیک شوند تا با از بین بردن زمینه های خشونت، جلوی هیجانی شدن معترضان گرفته شود.

به گفته وی، در جنگ ادراکی باید با تدبیر عمل شود، هیجان ها کنترل شود، دادگاه ها باید به موقع برگزار و مجازات خائنان باید بازدارنده باشد./ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها