در گفت‌وگو با «فردا» مطرح شد:

راهکاری موثر برای مدیریت بازار ارز

کد خبر: 1192071

نماینده ادوار مجلس گفت: گر 5 میلیارد دلاری که در خانه ها وجود دارد به بانکها برگردد هم صاحب ارز سودش را می گیرد و هم دولت ناگهان با حجم خوب ارزی برای سرمایه گذاری در پروژه های ارز بر کشور مواجه می شود.

راهکاری موثر برای مدیریت بازار ارز

گروه سیاسی فردا: قیمت ارز دوباره صعودی شده است در حالیکه دولت یک ماه پیش مکانیزمی را برای مدیریت بازار طراحی و عملیاتی کرد. این مکانیزم گرچه در ابتدا قیمت ارز را کاهشی کرد اما بعد از چند هفته روند برعکس شد و هر روز شاهد رکوردی جدید در قیمت ارز هستیم.

عزت الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با خبرنگار فردا درباره راهکار مدیریت بازار ارز گفت: امروز احتکار یا گرانفروشی ارز مجازات ندارند، وقتی هم در پیاده رو دست به دست شود عملا یک کالا برای خرید و فروش است. عده ای بدون هیچ مبنایی روی ارز قیمت می گذارند و کافی است یک نفر آن را در پیاده رو فریاد بزند، خیلی سریع این موج فراگیر می شود.

وی با بیان اینکه افزود: چند سال پیش این ایده مطرح شد که پس انداز ارزی همراه با سود امکان پذیر باشد اما چون پشتوانه قانونی نداشت وقتی مردم ارز تحویل دادند، بانک ها به آنها ریال برگرداندند بنابراین آن ایده جا نیفتاد. این دولت نیز اعلام کرد همان ایده را عملیاتی می کند اما این نیاز به قانون دارد.

فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: خود آقایان اعلام کردند «بیش از 5 میلیارد دلار در خانه ها ارز وجود دارد.» اگر پشتوانه قانونی باشد، همان طور که مردم می توانند ریال را پس انداز کنند و سودش را سر ماه بگیرند، این امکان می تواند برای آنها فراهم شود که ارز خارجی پس انداز کنند و سود آن را از بانک بگیرند.

یوسفیان ادامه داد: اگر 5 میلیارد دلاری که در خانه ها وجود دارد به بانکها برگردد هم صاحب ارز سودش را می گیرد و هم دولت ناگهان با حجم خوب ارزی برای سرمایه گذاری در پروژه های ارز بر کشور مواجه می شود و قطعا این مسئله تأثیر زیادی بر قیمت ارز در بازار می گذارد و بشدت قیمت دلار کاهش می یابد.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها