طائب: ایران توانمندی این را دارد که دموکراسی موجود غربی را تضعیف و حکمرانی جدیدی ارائه دهد

کد خبر: 1192098

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: ایران توانمندی این را دارد که دموکراسی موجود غربی را تضعیف و حکمرانی جدیدی ارائه دهد از این رو آمریکا به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در داخل ایران است.

طائب: ایران توانمندی این را دارد که دموکراسی موجود غربی را تضعیف و حکمرانی جدیدی ارائه دهد

 عصر امروز نشست سیاسی حوادث اخیر و مسائل بین‌المللی در فرهنگسرای شهرکرد با حضور اقشار مختلف بسیج برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسین طائب در این همایش گفت: در پنجمین دهه انقلاب استکبار جهانی برای رقابت با انقلاب اسلامی و تسلط بیشتر بر منطقه به پاخاسته است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئول سابق سازمان اطلاعات سپاه خاطرنشان کرد: آمریکا در دهه سرنوشت‌ساز خود قرار گرفته و طبق سند منتشر شده در این کشور باید برای رسیدن به تسلط جهانی تا ۳ الی ۸ سال آینده بر مشکلات داخلی و بین‌المللی خود فایق آید.

وی با بیان اینکه خاورمیانه قلب جهان است، افزود: آمریکا تلاش کرده برای تصرف ایران دور تا دور ایران را خلوت کند تا این کشور منزوی و به راحتی براندازی شود اما هیچ کدام از عملیات‌های نظامی و هزینه‌های سنگین در اطراف، ایران را متزلزل نکرد.

طائب با بیان اینکه دنیا در حال تغییر است به چالش‌های پیش روی آمریکا اشاره کرد و ادامه داد: رقابت‌های قدرت‌های بزرگ، چالش‌های مشترک تغییرات آب و هوایی، جنگ آب و غذا، بیماری‌های واگیر، کمبود انرژی و گرانی از چالش‌های اساسی است.

وی اظهار داشت: باید تلاش کنیم وضعیت ناپایدار آمریکا ادامه پیدا کند و امنیت اسرائیل در منطقه خدشه‌دار شود.

وی افزود: ایران توانمندی این را دارد که دموکراسی موجود غربی را تضعیف و حکمرانی جدیدی ارائه دهد از این رو آمریکا به دنبال ایجاد بی‌ثباتی در داخل ایران است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مسئول سابق سازمان اطلاعات سپاه تصریح کرد: آمریکایی‌ها با همه توان در ایران اغتشاشات را با موضوعات امنیتی، سیاسی و اجتماعی کلید زدند تا ایران یکپارچه را از بین ببرند اما به این نتیجه رسیدند که برآورد‌های اشتباهی داشتند‌.

وی به راهبرد‌های آمریکا در مقابل ایران اشاره کرد و گفت: بی‌ثبات‌سازی کشورهای منطقه مقاومت، ایجاد اغتشاش، ایجاد اجماع بین‌المللی علیه ایران، طرح مسائل حقوق بشری و تهدید نظامی از جمله این راهبردها هستند.

طائب اظهار داشت: تحقق هدف راهبردی آمریکایی‌ها در خصوص داخل ایران در این مقطع با جنگ ترکیبی انجام می‌پذیرد، جنگ ترکیبی عبارت است از یک راهبرد دفاعی آمیخته به جنگ سیاسی و کلاسیک و نامنظم، مجازی، خبررسانی جعلی، برهم زدن بافت جمعیتی و ایجاد تضاد دینی.

وی عنوان کرد: اساس جنگ ترکیبی جنگ نرم و نیمه‌سخت است که در جنگ نرم دشمن تلاش می‌کند جای عشق و نفرت را عوض کند و افراد را با ارزش‌های خود بیگانه کند و در جنگ نیمه‌سخت تلاش می‌کند با ترور و خرابکاری و اعمال خشونت ایجاد ناامنی کند.

طائب تصریح کرد: مهار قدرت انقلاب اسلامی در جنگ ترکیبی با اولویت دادن به اقدامات نرم و نیمه سخت و دو اقدام محوری هویت‌زدایی و هویت‌زایی دنبال می‌شود.

وی ادامه داد: شبهه‌افکنی از طریق طرح سوالات راهبردی، عملیاتی، تاکتیکی و تکرار سوالات با پاسخ‌های ناقص و دروغ، تردید در صداقت، ایجاد بی‌تفاوتی در مردم و ترس در خواص، ایجاد گسست اجتماعی، تشدید نفرت و کینه در مردم نسبت به حاکمیت، نافرمانی در همه سطوح، تقابل امنیتی سیاسی و اجتماعی و تبدیل نافرمانی فردی به اجتماعی، شکست اقتدار امنیتی و شکل‌گیری هرج و مرج از گام‌های هویت‌زدایی است.

طائب افرود: توسعه اینترنت و شبکه‌های ماهواره‌ای، تبلیغ لذت‌گرایی و سبک زندگی غربی، شبکه‌سازی، تولید هیجان از طریق بازی‌های رایانه‌ای و تبدیل به خشونت، تخلیه هیجانات علیه حکومت و معرفی لیدر داخلی از گام‌های هویت‌زایی است.

مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: واقعیت در نظر بیگانگان با تصویرسازی که دارند متفاوت است چرا که در واقع ایران کشوری مستقل، مبتکر الگوی حکمرانی جدید، بی‌ثبات‌کننده امنیت اسرائیل و آمریکا و پیش‌برنده مقاومت در داخل و خارج ایران است.

وی افزود: اما بیگانگان با تصویرسازی غلط ایران را کشوری حامی تروریست، ناقض حقوق بشر، گرفتار فساد، دارای گسست‌های قومی، مذهبی و نسلی، دروغگو و دیکتاتور معرفی می‌کنند.

طائب شرط پیروزی در این جنگ جهانی را استقامت دانست و تصریح کرد: با همت دولت سیزدهم و تربیت نسلی آماده با سرعت پیشرفت می‌کنیم و اجازه نمی‌دهیم دشمن تصویر ناامید‌کننده‌ای از ایران در ذهن مردم ایجاد کند./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها