انتقاد نماینده مجلس از بازار متلاطم و نوسانات دلار

کد خبر: 1192234

نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی خطاب به سران قوا گفت: فشار اقتصادی و قدرت پایین خرید مردم توان خرید اقشار کم درآمد را پایین آورده و پذیرفته نیست که هر روز بازار متلاطم و قیمت دلار در حال بالا رفتن و از آن طرف تأثیرپذیری و به هم ریختگی بازار باشد.

انتقاد نماینده مجلس از بازار متلاطم و نوسانات دلار

احمدحسین فلاحی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز چهارشنبه (۲۳ آذر ماه) مجلس شورای اسلامی ضمن تسلیت ایام فاطمیه و درود به روح پرفتوح شهدا به ویژه شهدای اخیر که به دست عمّال صهیونیستی و دنباله روهای آنها در کف خیابان ها ریخته شد، گفت: مجازات قاتلان و جانیان، آنها که زنده زنده مانند کومله و دموکرات جنایتکار، پوست بدن شهدای مظلوم را بریده و مانند حرامیان عاشورا بر روی سینه آنها بالا و پایین پریده و به چادر، مسجد، اموال عمومی و حقوق مردم رحم نکردند خواست عموم مردم و حکم الهی است.

وی در ادامه  با متهم کردن جمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم به همراهی با رسانه های صهیونیستی و ایران اینترنشنال و منافقین، مدعی شد: این مجمع مقابل جامعه مستحکم علمی و انقلابی مدرسین حوزه علمیه و در مقابله با این جامعه علمی شکل گرفت. اما جامعه مدرسین نماینده اصلی و انقلابی حوزه بوده که مورد تأیید امام(ره) است نه مجمع محققین که اظهار نظر آنها فقهی نیست و در دوران گذشته فکاهی مجامع علمی و مذهبی شد. جمعی که از افراد با پایه های علمی ضعیف و صرفا سیاسی شکل گرفت.  مردم بدانند آنها نماینده حوزه های علمیه نیستند؛ کاش اگر خود را عالم دین می دانند، یک بار هم حامیان و قاتلان ده ها طلبه و روحانی مظلوم که فقیرترین و همراه ترین اقشار با مردم هستند را محکوم می کردید. شما نماینده مردم و حامی حوزه نیستید و مردم گول شما شکست خوردگان سیاسی را نخواهند خورد.

فلاحی به نگرانی متدینین از وضعیت هنجارشکنی در جامعه و فرصت طلبی عده ای در کشف حجاب، ترویج، تبلیغ و تشویق آن اشاره کرد و گفت: از بیرون مرزها دشمنان نظام و در داخل آشوب طلبان و داعشیان وحشی، زمینه سوء استفاده آنها را فراهم کرده اند. امر حجاب نه تنها یک حکم الهی بلکه یک قانون در این کشور است که با خون بیش از ۲۰۰ هزار شهید به دست آمده، لذا مسئولان آن موظف هستند در اجرای قانون در جامعه اهتمام ورزند.

این عضو کمیسیون آموزش،‌ تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی افزود: این قانون اصناف، کسبه و اماکن عمومی را شامل می شود و هرگونه هنجارشکنی در جامعه محکوم و باید جلوی آن گرفته و به هنجارشکنان تفهیم شود که قانون شیوه اداره جوامع انسانی بوده و تفاوتی میان آنها نیست و دستگاه های قضایی باید بدون مماشات و طبق مقررات با اینگونه هنجارشکنی ها به خصوص از سوی مروجین و عاملان اصلی برخورد کند.

وی در ادامه خطاب به سران قوا گفت: فشار اقتصادی و قدرت پایین خرید مردم توان خرید اقشار کم درآمد و بی درآمد را پایین آورده و پذیرفته نیست که هر روز بازار متلاطم و قیمت دلار بی پشتوانه هر روز در حال بالا رفتن و از آن طرف تأثیرپذیری و به هم ریختگی بازار باشد.

فلاحی تاکید کرد: دولت موظف است بازار را تنظیم و کالاهای اساسی مردم را مدیریت کرده و کالابرگ الکترونیکی را درباره آن به کار گیرد و از افزایش قیمت در خدمات تا رفع مشکل مردم اعم از آب، برق، گاز و تلفن خودداری کند.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: هرچند به هم ریختگی بازار داخلی قسمتی متأثر از بازار جهانی، جنگ های منطقه ای و بخشی از تحریم های ظالمانه است، اما می توان با تکیه بر درون و استفاده از ظرفیت های داخلی و منطقه ای مشکل را حل کرد، البته بخش زیادی از مشکلات مالی کشور حاصل بی تدبیری و پیش خوری های دولت تدبیر و ناامیدی است که پرداخت بدهی های آنها همچنان ادامه دارد و با تلاش دولت فعلی بخش زیادی از آن تا کنون پرداخت شده است.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها