زارع‌پور: ماهواره‌ها در صف پرتاب هستند

کد خبر: 1192253

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان سال پرتاب فضایی خواهیم داشت و ماهواره‌ها در صف پرتاب هستند که اقدامات نهایی آنها در حال انجام است.

 زارع‌پور: ماهواره‌ها در صف پرتاب هستند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تا پایان سال پرتاب فضایی خواهیم داشت و ماهواره‌ها در صف پرتاب هستند که اقدامات نهایی آنها در حال انجام است.

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه جلسه هیات دولت امروز چهارشنبه (۲۳ آذر) در جمع خبرنگاران گفت: انشاالله تا پایان سال پرتاب فضایی خواهیم داشت و ماهواره‌ها در صف پرتاب هستند که اقدامات نهایی آنها در حال انجام است.

وی در مورد اختلال در برخی پلتفرم ها تصریح کرد: این مسأله تنها در دو مورد از پلتفرم ها وجود دارد مربوط به نهادهای امنیتی است و فعلا چیزی به ما ابلاغ نشده است.

زارع پور در مورد اظهارات برخی از نماینده های مجلس در مورد همکاری با برخی پلتفرم های خارجی گفت:  بنده در این مورد اطلاعی ندارم؛ اینستاگرام در عمده کشورهایی که فعالیت دارد به درخواست آن کشورها در آنجا دفتر  راه اندازی کرده‌ است و قواعد آن را می پذیرند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه موضوعی که در روزهای اخیر مطرح شده است ظاهراً حدس و گمان است، تصریح کرد: اما در مورد مسائلی که یکی از نمایندگان مجلس مطرح کرده است، اطلاعی ندارم چون مرکز ملی به این پلتفرم نامه زده است و صبح که پرسیدم اظهار داشتند که هنوز پاسخی دریافت نکرده اند.

وی در مورد افزایش قیمت تعرفه‌های تلفن ثابت تصریح کرد: شرکت مخابرات ایران شرکتی خصوصی است و باید درآمد و هزینه اش همخوانی داشته باشد وگرنه نمی تواند به مردم خدمت ارائه دهد. از طرفی برای نو سازی شبکه داخلی به منابع نیاز دارد و با وجود تورم چندساله اخیر قیمت های آن تغییر نکرده است، برای ارائه سرویس خوب به مردم باید منابعش تامین شود در کمیسیون تنظیم مقررات در ستاد تنظیم بازار تصویب شد و در مقابل حداقل کارکردی که در قبوض انجام شود بسته مکالمه هم برای مردم عزیز درنظر گرفته شده است، این بسته هدیه در تهران ۴۰۰۰ دقیقه تماس با تلفن ثابت و ۳۰۰ دقیقه با تلفن همراه در نظر گرفته شده است./فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها