تهیه دستورالعمل لایحه ساماندهی تجمعات

کد خبر: 1192271

وزیر کشور با بیان اینکه با برگزاری تجمعات قانونی کاملا موافق هستیم،گفت: دستور العمل لایحه ساماندهی تجمعات تهیه شده و بسترهای آن را هم فراهم خواهیم کرد.

تهیه دستورالعمل لایحه ساماندهی تجمعات

وزیر کشور با بیان اینکه با برگزاری تجمعات قانونی کاملا موافق هستیم،گفت: دستور العمل لایحه ساماندهی تجمعات تهیه شده و بسترهای آن را هم فراهم خواهیم کرد.

احمد وحیدی وزیر کشور درباره آخرین اخبار از لایحه ساماندهی تجمعات، گفت: ما تجمعات فراوانی در شهرهای مختلف با درخواست‌های متعدد صنفی و مسائل گوناگون داشتیم البته اخیرا عده‌ای تلاش کردند که کشور را به آشوب بکشانند.

وی بیان کرد: وزارت کشور با تجمعات قانونی کاملا موافق است و بسترهایش را هم فراهم می‌کنیم.

وزیر کشور در ادامه افزود: تجمعات در گذشته هم برگزار شده لذا تلاش می‌کنیم این لایحه را دقیق‌تر تنظیم کنیم البته دستور العمل آن تهیه شده است.

وحیدی یادآور شد: سه، چهار موضوع از دید ما در این خصوص مهم است که باید رعایت شود. این موضوع را در شرایط مناسب که خیالمان از امنیت تجمع کنندگان راحت باشد، دنبال می‌کنیم. *وزارت کشور لایحه جامع انتخابات را به دولت فرستاده است .

وحیدی در گفت‌وگو با خانه ملت در خصوص آخرین وضعیت لایحه جامع انتخابات، گفت: لایحه جامع انتخابات را آماده کردیم و به دولت فرستادیم، به طور طبیعی دولت این لایحه را به کمیسیون تابعه‌اش خواهد داد و در این کمیسیون‌ها بررسی خواهد شد و نتیجه نهایی به دولت برای تصمیم گیری نهایی خواهد آمد.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا منابع لازم برای افزایش تعداد نمایندگان مجلس را تامین می‌کنید؟ گفت: بله؛ اگر قانون در مجلس تصویب شود، حتما منابع مالی آن تامین خواهد شد.

وی اظهار کرد: یک ابهامی در این زمینه وجود دارد مبنی بر اینکه 20 یا 40 نماینده افزایش یابد، این موضوع در حال بحث و گفتگو است چون ما هر 10 سال می‌توانیم 20 نماینده را اضافه کنیم اما برخی از دوستان معتقدند چون دو دهه گذشته و افزایش تعداد نماینده نداشتیم، حدود 40 نماینده باید اضافه کنیم.

وحیدی یادآور شد: بر همین اساس این موضوع نیاز به استفسار از شورای نگهبان دارد تا ببینیم از نظر قانون اساسی مجاز به افزایش چه تعداد نماینده هستیم./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها