حسن هانی زاده در گفت‌وگو با «فردا»:

جنگ جهانی ترکیبی علیه ایران راه انداختند/ عربستان با چراغ سبز آمریکا پذیرای چین شد

کد خبر: 1193106

حسن هانی‌زاده گفت: غربی‌ها در پی شکست سناریوی پیشین خود سناریوی دیگری را در دستور کار قرار دادند؛ اینکه قطعنامه‌هایی را علیه ایران در مجامع بین‌المللی تصویب کنند تا ایران را منزوی کنند.

جنگ جهانی ترکیبی علیه ایران راه انداختند/ عربستان با چراغ سبز آمریکا پذیرای چین شد

گروه سیاست سایت فردا: غربی‌ها روز به روز فشارها بر ایران را افزایش می‌دهند و در فاز جدیدشان مشغول صدور قطعنامه‌هایی در مجامع بین‌المللی‌اند اما از این روش در پی چه اهدافی هستند؟

حسین هانی‌زاده، تحلیلگر مسائل سیاست خارجی، درباره این موضوع به «فردا» گفت: «از مدت‌ها پیش غربی‌ها سناریوی سوریه‌سازی ایران را در دستور کار خود قرار دادند و بیش از چهل کشور از هم‌پیمان‌های آمریکا سعی کردند شکاف قومیتی و بحران منطقه‌ای برای ایران ایجاد کنند. این پروژه از حدود سه ماه پیش جدی‌تر شد و 200شبکه سعودی و صهیونیستی وارد عمل شدند تا در ایران اغتشاش به راه اندازند و با تحریک عده‌ای شرایط داخلی ایران را ناامن کنند که بعد از گذشت این مدت کاملا مشخص است که پروژه وسیعشان با شکست روبه‌رو شد. در واقع غربی‌ها علیه ایران یک جنگ جهانی ترکیبی راه انداختند اما شکست خوردند».

او ادامه داد: «وقتی خودشان هم به شکستشان پی بردند، سناریوی دیگری را در دستور کار قرار دادند؛ اینکه قطعنامه‌هایی را علیه ایران در مجامع بین‌المللی تصویب کنند که لغو عضویت ایران از کمیسیون مقام زن یا قطعنامه اخیری که مجمع عمومی صادر کرده در راستای همین سناریو است. آنها با این اقدامات می‌خواهند ایران را منزوی کنند».

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی همچنین بیان کرد: «ایران برگ برنده‌های زیادی در دست دارد و می‌تواند به مقاومت خود ادامه دهد اما آمریکا هم از چندین سمت فشارها را افزایش داده است. حتی من باور دارم عربستان برای تضعیف ایران با چراغ سبز آمریکا پذیرای چین شد. غربی‌ها با محوریت کشورهای غربی طرح فروپاشی سه کشور روسیه، چین و ایران را در دستور کار دارند؛ به همین منظور روسیه را وارد جنگ اوکراین کردند، می‌خواستند چین را در تایوان درگیر کنند که با هوشمندی چین نتوانستند و از همه مهم‌تر ایران است که وارد درگیری‌های داخلی کرده‌اند که البته در مواجهه با ایران هم ناکام ماندند».

هانی‌زاده در پایان گفت: «در این شرایط وزارت خارجه باید رویکرد مبتنی بر انتظار و تسامح خود را کنار بگذارد و با کشورهای مهاجم با قاطعیت برخورد کند. مهم‌ترین گام در راستای برخورد قاطع با دشمنان خارجی، اخراج سفرای آنها از ایران است».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها