اسماعیل کوثری در گفت‌وگو با «فردا»:

حتما برای مذاکره آمادگی داریم

کد خبر: 1193233

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: حتما برای مذاکره آمادگی داریم اما مهم نتیجه است. آمریکایی ها باید به تعهدات شان عمل کنند و تحریم ها را بردارند تا نتیجه حاصل شود.

حتما برای مذاکره آمادگی داریم

گروه سیاسی فردا: ایران در هفته های اخیر از آمادگی برای جمع بندی مذاکرات برجامی خبر می دهد و اتفاقا بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی نیز این هفته به ایران آمدند، بر این اساس می توان این طور برداشت کرد که بعد از چند ماه توقف مذاکرات، روزنه امیدی برای بازگشت دیپلمات ها به وین گشوده شده است.

اسماعیل کوثری در گفتگو با خبرنگار فردا درباره ظهور نشانه‌های از سرگیری مذاکرات برجامی گفت: آمریکایی ها به دروغ از مذاکره حرف می زنند. آنها از یک طرف برای مذاکره پیغام می فرستند اما بعد صورت مسئله را طور دیگری مطرح می کنند. به عبارت بهتر آمریکایی ها در رسانه ها به گونه ای وانمود می کنند که آماده مذاکره اند اما در واقع دروغ می گویند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی مقامات ایران برای مذاکره افزود: ما از مذاکره نمی ترسیم اما مذاکره ای هم نمی کنیم که تنها نتیجه به نفع آمریکایی ها باشد. تا زمانی که آنها به تعهدات شان عمل نکنند مسئله به همین منوال دنبال می شود چون ما تعهدات مان را عمل کردیم اما آنها نه تنها تعهدات شان را عمل نکردند بلکه تحریم ها را نیز بیشتر کردند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: اگر آمریکایی ها تحریم ها را برداشتند، معلوم می شود که مذاکره نتیجه خواهد داشت اما مذاکره ای که بخواهد نتیجه اش تحمیل خواست های آمریکایی ها به ما باشد قطعا پذیرفته نیست. دیگر گذشت آن زمانی که آمریکایی ها تیم مذاکره کننده ما را می بردند و هر طور دل شان می خواست نظرات شان را اعمال می کردند، بعد هم به همان تعهدات کمی هم که پذیرفته بودند عمل نمی کردند.

وی افزود: حتما برای مذاکره آمادگی داریم اما مهم نتیجه است. آمریکایی ها باید به تعهدات شان عمل کنند و تحریم ها را بردارند تا نتیجه حاصل شود.

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها