مرعشی: روحانی دیگر عددی در سیاست امروز نیست

کد خبر: 1193261

با توجه به نگاه منفی دبیر کل کارگزاران به ایفای نقش حسن روحانی در اردوگاه اصلاح طلبی، همه نگاه ها به سمت لاریجانی معطوف خواهد شد؟

مرعشی: روحانی دیگر عددی در سیاست امروز نیست

حسین مرعشی، دبیرکل حزب کارگزاران، با اشاره به خبرهای منتشر شده درباره کاندیداتوری حسن روحانی در انتخابات مجلس ۱۴۰۲ گفت: «نمی‌دانم، اطلاعی از این موضوع ندارم. خیلی این بحث‌ها زود است و این خبر شایعه ای بیش نیست و صحت ندارد.»  او با اشاره به سکوت حسن روحانی از آغاز اعتراضات تاکنون و احتمال کناره‌گیری او از سیاست، بیان کرد: «خیر، درباره‌ این موضوع نمی‌شود حرف زد.»  مرعشی درخصوص برخی گمانه ها مبنی بر رایزنی های پشت پرده رئیس جمهور سابق با مقامات، درباره اعتراضات هم گفت: «این بحث‌ها دعوایی است، من تحلیل دارم اما نمی‌خواهم بگویم. مسائل کشور این موضوعات نیست. وضع اقتصاد ایران، اجتماعات و نحوه بازسازی اعتماد در کشور مهم تر است و آقای روحانی کجای ماجراست؟ او هیچ مسئله‌ای از سیستم را حل نمی‌کند. آقای روحانی دیگر عددی در سیاست امروز ایران نیست.» وی افزود:« ملانصرالدین گفت من الان که پیر شدم با جوانی‌ام هیچ فرقی نکردم. گفتند به چه استنادی؟ گفت: من سنگ جلوی در خانه‌مان را نه زمان جوانی می‌توانستم بردارم نه الان. برخی از مقامات کشور ایران در زمانی که در ریاست بودند هم نمی‌توانستند این بار سنگین را از دوش مردم بردارند دیگر چه برسد به الان.»  دبیرکل حزب کارگزاران درباره اظهارات باهنر مبنی بر برگزاری جلسات انتخاباتی اصلاح طلبان و اصولگرایان اظهار کرد: «اصلا، هیچ جلسه‌ای در هیچ سطحی نیست و هنوز نظام به  این موضوع ورود نکرده است. آقای باهنر و خیلی از اصولگرایان معتقدند که انتخابات آینده، انتخابات رقابتی و پرشوری باشد اما تصمیم گیر آقای باهنر نیست....»  این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: «برداشت عمومی و تحلیل نظام این است که این اعتراضات صرفا توسط شیطنت دشمن اتفاق افتاده است مادامی که چنین برداشتی باشد و دشمن چنین قدرتی داشته باشد که دست به این کار بزند، ما باید تکلیف را با دشمن روشن و بعد مسائل داخلی را حل کنیم.»  حسین مرعشی تاکید کرد: «ما برداشت دیگری داریم و می‌گوییم در بستری که اعتراضات حداکثری به وجود‌ آمده، دشمن هم بهره خودش را می‌برد. دشمن فعال بوده و بهره خودش را گرفته است. تا این مسائل مشخص نشود نمی‌توان وارد هیچ بحثی از جمله انتخابات شد.»   

گفتنی است پیش از این  روزنامه شرق در گزارش اخیر خود  از احتمال حضور حسن روحانی در انتخابات مجلس خبر داده و مدعی شده بود: «آن‌گونه که از اخبار برمی‌آید، در تقسیم کار تیم سیاسی راست میانه با محوریت کارگزاران پیشنهاد‌شده حسن روحانی کاندیدای مجلس شود و با چهره‌هایی مانند آذری‌جهرمی، سورنا ستاری و عبدالناصر همتی فهرست تهران را تشکیل دهند. همچنین در این تقسیم کار، لاریجانی جدی‌ترین گزینه و جهانگیری گزینه بعدی راست میانه برای انتخابات ریاست‌جمهوری هستند و محسن هاشمی برای شهرداری تهران پیشنهاد شده است.» ادعایی که از نگاه دبیرکل حزب کارگزاران  چندان اعتباری ندارد. با حذف حسن روحانی از جریان راست اردوگاه اصلاح طلبی، نگاه ها بیش از گذشته به علی لاریجانی است و باید منتظر ماند و دید که آیا او در انتخابات آینده مجلس حضور خواهد یافت یا بنادارد همچون انتخابات 1400 در قامت یک کاندیدای ریاست جمهوری به میدان سیاست ورودی دوباره داشته باشد؟

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها