طائب: روند آمریکایی‌ها نزولی و روند انقلاب اسلامی صعودی است

کد خبر: 1193962

مشاور فرمانده سپاه پاسداران گفت: روند آمریکایی‌ها نزولی و روند انقلاب اسلامی صعودی است و به همین دلیل آمریکا برای جلوگیری از روند صعودی انقلاب اسلامی مجبور به عملیات پدافندی و ایجاد اغتشاشات شده است که این فرضیه با استفاده از اسناد آمریکایی قابل اثبات است.

طائب: روند آمریکایی‌ها نزولی و روند انقلاب اسلامی صعودی است

به گزارش مرکز خبر حوزه، نشست تبیینی بصیرتی اساتید بسیجی حوزه علمیه قم روز گذشته با سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین طائب مشاور فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سالن همایش‌های مرکز فقهی ائمه اطهار قم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والسلمین طائب در این نشست با گرامی‌داشت ایام فاطمیه٬ موضوع بحث خود را چرایی و چگونگی و چه باید کرد در زمینه فتنه اخیر دانست و گفت: دو برآورد نسبت به فتنه اخیر وجود دارد؛ نخستین برآورد آمریکایی‌ها این است که با توجه به فشارهای متحمله بر انقلاب اسلامی، یک اغتشاش داخلی می‌تواند ضربه نهایی به انقلاب اسلامی باشد که این حرکت آمریکایی‌ها آفندی است.

وی ادامه داد: برآورد دوم این است که روند آمریکایی‌ها نزولی و روند انقلاب اسلامی صعودی است و به همین دلیل آمریکا برای جلوگیری از روند صعودی انقلاب اسلامی مجبور به عملیات پدافندی و ایجاد اغتشاشات شدکه این فرضیه با استفاده از اسناد آمریکایی قابل اثبات است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین طائب افزایش قدرت انقلاب اسلامی٬ مطرح شدن ایران به عنوان بازیگر در نظم نوین جهانی و انسجام حاکمیتی را سه عنصر برای صعودی بودن روند انقلاب اسلامی دانست و افزود: پس از فروپاشی شوروی٬ آمریکایی‌ها تلاش کردند جهان را به سمت تک‌مدیریتی به همراه پیشرفت بدون دخالت دین حرکت دهد، اما انقلاب اسلامی در تلاش است که جهان را به سمت پیشرفت براساس مبانی دین خدا حرکت دهد که اکنون بیش از ۳۰ سال است این تقابل وجود دارد.

رئیس سابق سازمان اطلاعات سپاه محاصره کردن اقتصادی و دوگانه‌سازی در درون حکومت را از شیوه‌های مبارزاتی آمریکا دانست و گفت‌: این دو گانه‌سازی می‌تواند افرادی را برسر کار آورد که موجب تغییر رفتار در حرکت حکومت اسلامی شود به گونه‌ای که انقلاب به اهدافش دست پیدا نکند.

مشاور فرمانده سپاه پاسداران اضافه کرد: از سوی دیگر به دلیل این که ایران دارای بحران آب است آمریکایی ها تلاش کردند ایران در مقابل فروش نفت، آب یا غذا وارد کند و از سوی کسی که باید دوگانگی را اجرا می‌کرد گفته شد اگر آب، هوا و غذا می‌خواهید باید دم کدخدا را ببینیم.

حجت الاسلام والمسلمین طائب خاطرنشان کرد: در زمینه برق دوسال به خاموشی خوردیم که امروزه این مشکل مشاهده نمی‌شود یا این که در برخی موارد بنزین وارد می‌کردیم در حالی که مصرف میانگین ما بیش از ۸۰ میلیون لیتر بود، اما امروزه با این که مصرف میانگین ما بالای ۹۰ میلیون لیتر و در زمان پیک ۱۱۶ میلیون لیتر مصرف داریم اما به صادره کننده بنزین تبدیل شدیم.

وی ادامه داد: در دولت قبل به دلیل این که بیان می‌کردند نتوانسته ایم نفت بفروشیم ۲۰ درصد از سهم فروش نفت را به صندوق توسعه ملی واریز می‌کردند اما در این دولت به دلیل افزایش فروش نفت ۴۰درصد از سهم فروش نفت به صندوق توسعه ملی واریز می‌شود که چنین کاری برابر است با توسعه زیرساخت های کشور.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با طرح سوالی مبنی بر دلیل وجود گرانی با این کارهای صورت گرفته، بیان کرد: هنگامی که دولت بر سر کار آمد تمامی اقشار از جمله معلمان، پرستاران، کامیون‌داران برای دریافت مطالبات خود تحصن داشتند که همه این موارد برطرف و معوقات آن‌ها پرداخت شد در نتیجه قدرت خرید می‌آورد همچنین این دولت باید هر ماه چندین هزار میلیارد تومان بدهی‌های دولت گذشته را واریز کند؛ البته زیرساخت‌های کشور نیز هنوز آماده نیست.

وی با تصریح بر این که دهه پنجم انقلاب با دهه تعیین سرنوشت آمریکایی ها مطابق شده است، اظهار کرد: آمریکایی ها در آخرین سند امنیت ملی خود می گویند اکنون در دهه‌ای به سر می‌بریم که سرنوشت آمریکا و جهان تعیین و پنجره فرصت‌ها به روی آمریکا بسته خواهد شد بنابراین آمریکایی‌ها یا سه سال یا هشت سال فرصت دارند.

مشاور فرمانده کل سپاه ادامه داد: می‌گویند در این هشت سال باید با چالش‌های درونی و بیرونی را از بین برد که چالش‌های درونی جنگ، آب، غذا، بیماری‌های فراگیر، تروریسم، مسئله تورم و گرانی‌های جهانی و مسئله انرژی است و برای چالش‌های بین‌المللی سه کشور چین، روسیه و ایران را معرفی می‌کند که چین از جهت مسأله رهبری، روسیه، تهدید و ایران به عنوان معرفی حکمرانی جدید به دنیا چالش معرفی می‌شوند که باید با این سه کشور تا ۲۰۳۰ برخورد شود.

وی ادامه داد: در ادامه این برخوردها مسأله تایوان را برای چین، و مسأله اوکراین را برای روسیه و ناامن کردن جبهه مقاومت را برای ایران مطرح کردند که اولویت نیز ایران است به گونه‌ای که پس از تمام شدن کار ایران اوکراین را مسلح کند که به شهرهای روسیه حمله کند و بعد سراغ چین رود.

حجت الاسلام والمسلمین طائب در ادامه با اشاره تاریخچه جنگ ترکیبی گفت: جنگ ترکیبی از سال ۲۰۱۵ در کنفرانس مونیخ وارد ادبیات شد؛ جنگ ترکیبی جنگی است دارای راهبرد دفاعی منظم و نامنظم، خبرسازی جعلی و دروغ و موارد دیگر که پایه‌اش جنگ نرم است و می‌گوید جنگ نرم جابه‌جایی عشق و نفرت نسبت به ارزش‌های خودی و بیگانه است، یعنی نفرت به ارزش‌های بیگانه باید تبدیل به عشق و عشق به ارزش‌های خودی باید تبدیل به نفرت شود.

وی افزود: برای این فرآیند چند گام بیان می شود گام اول شبهه افکنی و سوال تاکتیکی عملیاتی در ابعاد مختلف بیان و جواب ناقص داده شود تا این شبهه تبدیل به تردید شود و تردید باید به بی‌تفاوتی در عوام و خواص شود و موضع بگیرد. در مرحله بعد تبدیل به گسست قومی٬ نسلی و مذهبی و پس از آن نفرت صورت گیرد که نفرت را باید داخلی کرد به گونه‌ای که در دانشگاه عده‌ای این طرفی و عده ای آن طرفی شوند. همچنین در خانه و جامعه دو دسته ایجاد شود و پس از آن نافرمانی و مرحله آخر تقابل است که تقابل اول امنیتی و بعد اجتماعی سیاسی شود که آمریکا در این قسمت شکست خورد و نتوانست فتنه را اجتماعی کند.

مشاور فرمانده سپاه با بیان این که جنگ امنیتی با جنگ ترکیبی متفاوت است، اظهار کرد: در جنگ ترکیبی سه دسته نیروی دارای خشونت، مزدور و هیجانی مشاهده می‌شود که باید بتوان هر سه دسته را کنترل کرد و اگر دادگاه به موقع برگزار شود موفق خواهد بود.

فارس

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها