نماینده مجلس: همتی و محسن هاشمی از بانیان وضع موجود هستند

کد خبر: 1194176

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همتی و هاشمی را از بانیان مشکلات اقتصادی کشور خواند و گفت: دولت روحانی در صدد تأمین منافع رانت خواران بود.

نماینده مجلس: همتی و محسن هاشمی از بانیان وضع موجود هستند

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همتی و هاشمی را از بانیان مشکلات اقتصادی کشور خواند و گفت: دولت روحانی در صدد تأمین منافع رانت خواران بود.

محمد صفایی دلویی اظهارداشت: همتی رئیس (وقت بانک مرکزی) و محسن هاشمی (رئیس وقت شورای اسلامی تهران) در حقیقت بانیان وضع موجود هستند و هشت سال کشور را معطل اقدامات خود قرار دادند و حتی آب مردم را وابسته به مذاکرات برجام می‌دانستند.

وی ادامه داد: امروز که با تلاش‌های دولت سیزدهم گشایش‌هایی در حوزه دیپلماسی کشور ایجاد شده و ایران به عضویت دائم پیمان شانگهای در آمده و ارتباطات و تعاملات منطقه‌ای و صادرات غیر نفتی کشور افزایش یافته است، افرادی مانند همتی و محسن هاشمی که به نوعی احساس ناکامی می‌کنند بر دامنه حملات خود بر علیه دولت سیزدهم افزوده‌اند.

رئیس مجمع نمایندگان مردم استان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: در دولت‌های یازدهم و دوازدهم هیچ فعالیت مؤثری در زمینه‌های رفع مسائل و مشکلات مردم در عرصه‌های مختلف و از جمله اقتصادی انجام نشد و مسؤولان این دولتها نتوانستند گره‌ی از تنگناهای مردم باز کنند.

صفایی اظهار داشت: ظریف وزیر امور خارجه دولت‌های یازدهم و دوازدهم نیز به صراحت عنوان کرد که امضای "جان کری "در مذاکرات برجام یک نوع تضمین است، در حالی که هیچکدام از این امضاها تضمین به شمار نمی‌رود.

وی تصریح کرد: در دولتهای یازدهم و دوازدهم قدم از قدم برای رفع مسائل و مشکلات کشور بر نداشته شد و کشور به طور کامل طی هشت سال متوقف شده بود و رشد اقتصادی ایران در این مدت منفی بود.

وی در زمیه نگرش حزب کارگزاران و دولتهای یازدهم و دوازدهم به معیشت طبقه متوسط و پایین جامعه هم گفت: این دولتها مخالف عدالت اجتماعی بودند و این عدالت را در تعارض با پیشرفت می‌دانستند به همین دلیل توجهی به طبقات محروم جامعه نداشتند.

نماینده مردم گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: از جمله تبعات عملکرد دولت روحانی افزایش ۶۰۰ درصدی قیمت ارز ترجیحی بود.

وی بیان کرد: سیاست ارز ترجیحی که در دولت روحانی دنبال شد، در واقع تأمین کننده منافع تاجر پیشه‌ها و رانت خواران بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: بانیان وضع موجود که سر منشأ چالش‌های کنونی کشور هستند با کم رنگ کردن دستاوردهای دولت سیزدهم در مبارزه با فساد و رانت به نوعی به دنبال پوشاندن بی هنری‌های خود در گذشته هستند./مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها