چه خبر از استیضاح وزیر بهداشت؟

کد خبر: 1194315

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر عملکرد مثبت وزیر بهداشت، اظهار کرد: در این شرایط مجلس و نمایندگان باید به کمک وزارت بهداشت بروند و استیضاح وزیر بهداشت نیز در شرایط کنونی در اولویت مجلس قرار ندارد.

چه خبر از استیضاح وزیر بهداشت؟

حجت الاسلام سیدکاظم موسوی روز یکشنبه به ایرنا، گفت: در دوران فعالیت دولت سیزدهم و وزیر بهداشت، نسخه نویسی الکترونیکی حدود ۱۰۰ درصد اجرا شد، ضمن اینکه ظرفیت پذیرش دانشجوی پزشکی سه هزار و ۸۰۰ افزایش یافت و برای نخستین بار چهار هزار نیروی متخصص در تمام رشته ها نیز جذب شد.

وی اظهار داشت: توزیع ۱۳۲ دستگاه تجهیزات پزشکی سرمایه ای گرانقیمت بین استان ها و ارسال ۷۲ دستگاه به مناطق کم برخوردار و نیز تاسیس صندوق بیماران خاص برای حمایت از بیماران صعب العلاج از دیگر اقدامات مثبت وزیر بهداشت است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از نمایندگان از استیضاح وزیر بهداشت، اعلام انصراف کرده و امضای خود را پس گرفتند، افزود: الویت مجلس استیضاح دکتر عین اللهی نیست.

نماینده اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی، گفت: در میان وزرای دولت سیزدهم، وزیر بهداشت با ویژگی هایی چون مدیریت جهادی، اهل کار شبانه روزی بودن، حضور در مناطق محروم، پیگیری جدی برای رفع مشکلات و سفرهای استانی (۷۷ سفر) متعدد شناخته شده است.

وی اظهار کرد: وزیر بهداشت در مدت یک سال و چهار ماهی که از مسئولیتش می گذرد، اقداماتی مانند واکسیناسیون سراسری و موفقیت در برابر کرونا، ارتقای خدمات سلامت و افزایش دسترسی عادلانه مردم به خدمات بهداشتی و درمانی به ویژه در مناطق کم برخوردار کشور را انجام داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از ۱۵ سال وقفه، تقویت نظام بیمه ای و سطح بندی خدمات، توزیع عادلانه نیروی انسانی در کنار جذب و بکارگیری آنها در حوزه سلامت، تحقق سلامت الکترونیک، مقابله مؤثر با مافیای دارو و توسعه بیمه خدمات ناباروری را از دیگر فعالیت های وزارت بهداشت برای دستیابی به عدالت و تعالی نظام سلامت عنوان کرد.

حجت الاسلام موسوی افزود: تعداد قابل توجهی از نمایندگان مجلس از استیضاح وزیر بهداشت، اعلام انصراف کردند و امضای خود را پس گرفتند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها