محرابیان: بدهی‌های دولت در حوزه برق را تسویه می‌کنیم

کد خبر: 1194560

وزیر نیرو گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته بدهی‌های مختلف دولت از جمله بدهی‌های بانکی و مطالبات صاحبان صنعت برق را تسویه خواهیم کرد.

محرابیان: بدهی‌های دولت در حوزه برق را تسویه می‌کنیم

 علی اکبر محرابیان وزیر نیرو صبح امروز (دوشنبه ۵ دی ماه) در صحن علنی مجلس در جریان بررسی تقاضای دو فوریت لایحه اصلاح تبصره ۵ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور گفت: نمایندگان مستحضر باشند که در حوزه برق نیز با دو ناترازی مواجه بوده و هستیم ناترازی اول در فاصله میان میزان تولید و تقاضای مصرف برق است که امید داریم با همکاری مجلس و دولت این ناترازی را به حداقل برسانیم.

وی افزود: ناترازی دوم درباره حوزه اقتصادی و اختلاف میان سطح درآمدها و هزینه‌های صنعت برق است.

محرابیان اظهار کرد: بر اساس گزارش سازمان حسابرسی کل کشور تا پایان سال ۱۴۰۰ مجموعه فاصله بین درآمد و هزینه فرش برق حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان بوده است.

وزیر نیرو بیان کرد: این ناترازی باعث شد نتوانیم به تعهدات قانونی و حقوقی برای پرداخت مطالبات نیروگاه‌های کشور، صاحبان صنایع، تولیدکنندگان تجهیزات برق و پیمانکاران این حوزه عمل کنیم.

محرابیان تصریح کرد: بر اساس گزارشی که به دولت ارائه دادیم برنامه ریزی کردیم ظرف مدت زمان مشخصی بدهی‌های مختلف از جمله بدهی‌های بانکی، بدهی‌های نهادهای عمومی و همچنین مطالبات صاحبان نیروگاه‌ها، صنایع و پیمانکاران را تسویه کنیم.

وی تاکید کرد: در این چارچوب بر اساس لایحه‌ای که دولت تصویب کرده پیش بینی شده است ۲۰ هزار میلیارد تومان اوراق دولتی منتشر شود و از محل این اوراق بتوانیم بخشی از تعهدات خود را ایفا کنیم.

محرابیان بیان کرد: تصویب این دو فوریت کمک می‌کند تا بتوانیم ناترازی اقتصادی را تا حد قابل توجهی کاهش دهیم. قطعاً پرداخت این بدهی‌ها می‌تواند در تأمین برق مستمر و برق مورد نیاز ماه‌های آینده و تابستان پیش رو و همچنین تکمیل نیروگاه‌های کشور نقش کلیدی و اساسی ایفا کند.

مهر

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها