خبر دهقان از پیگیری استرداد مجرمان و اموال ناشی از فساد

کد خبر: 1194806

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: متاسفانه در سال‌های گذشته نسبت به اعاده اموال ناشی از فساد که به خارج از کشور منتقل شده‌، غفلت صورت گرفته و اقدام موثری طی سال‌های طولانی در این زمینه انجام نگرفته است.

 خبر دهقان از  پیگیری استرداد مجرمان و اموال ناشی از فساد

 محمد دهقان معاون حقوقی رئیس‌جمهور درباره اینکه در حوزه بین‌الملل آیا تلاشی برای بازگرداندن افرادی که اختلاس اقتصادی انجام دادند، صورت گرفته؟ به خانه ملت گفت: جلساتی در این زمینه برگزار شده و وزارتخانه‌های مربوطه که اطلاعات لازم درباره این موضوع را در اختیار داشتند، در این جلسات دعوت شدند.

وی با بیان اینکه مرکز امور حقوق بین‌الملل‌ معاونت حقوقی در این زمینه فعال شده، عنوان کرد: متاسفانه در سال‌های گذشته نسبت به اعاده اموال ناشی از فساد که به خارج از کشور منتقل شده‌، غفلت صورت گرفته و اقدام موثری طی سال‌های طولانی در این زمینه انجام نگرفته است به این معنا که برای استرداد مجرمین و مفسدین پیگیری‌هایی صورت گرفته اما برای اعاده اموال ناشی از فساد کار دقیقی صورت نگرفته است.

دهقان، با بیان اینکه ما در معاونت حقوقی جلسات مربوط به این موضوع را برگزار کردیم و از افراد دست اندر کار و متولی این امر دعوت کردیم، گفت: پیگیری می‌کنیم که به نتیجه برسیم، ممکن است نیازمند برخی احکام قانونی باشیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور همچنین درباره اینکه آیا مجلس باید مصوبه‌ای در حوزه اعاده اموال ناشی از فساد که به خارج از کشور منتقل شده، داشته باشد، گفت: اکنون در حال کارشناسی هستند؛ در کنار جمع آوری اطلاعاتی که در حال انجام است و با برخی از وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها مکاتباتی صورت می‌گیرد و در واقع مقدمات توسط خودمان انجام می‌شود، برخی از اقدامات نیز ممکن است نیازمند مقرراتی باشد که آن را در کمیته‌ای دیگر دنبال می‌کنیم.

تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها