پژمانفر: سرمایه بانک‌ها را به بازار طلا و ارز سوق ندهید

کد خبر: 1194972

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم ناامن‌سازی فضای اقتصادی کشور برای جولانِ ابربدهکاران بانکی گفت: این افراد با استفاده از رانت، تسهیلات بانکی دریافت کرده و منابع بانک‌ها را به بازار طلا و ارز سوق می‌دهند.

پژمانفر: سرمایه بانک‌ها را به بازار طلا و ارز سوق ندهید

حجت‌الاسلام «نصرالله پژمانفر» با تأکید بر لزوم اجرای قوانین مربوط به ایجاد شفافیت اقتصادی، گفت: باید نورافکن‌هایی را در فضاهای تاریک قرار دهیم تا بتوانیم جلوی بسیاری از فسادها و رانت‌های موجود در جامعه را بگیریم.

وی، استفاده از رانت قدرت و ثروت برای بهره‌مندی از تسهیلات بانکی را یکی از زمینه‌های ایجاد فساد اقتصادی دانست و افزود: تسهیلاتی که باید در راستای رونق تولید به کار گرفته شود، با سفته‌بازی و واسطه‌گری به بازار خرید زمین، سکه، دلار و طلا انتقال می‌یابد و موجب افزایش تورم و فقیرتر شدن مردم می‌شود.

رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش دولت و مجلس برای شفاف‌سازی درباره ابربدهکاران بانکی برای جلوگیری از اخذ تسهیلات غیرقانونی و مجدد توسط آنها، گفت: در حال حاضر مقاومت‌هایی برای اعلام اسامی این افراد حقیقی و حقوق وجود دارد و هر کدام از بانک‌ها بهانه‌هایی برای عدم ارائه اطلاعات این افراد اعلام می‌کنند.

پژمانفر خاطرنشان کرد: تلاش داریم شفاف‌سازی اسامی بدهکاران بانکی را با جدیت پیگیری کنیم و تا امروز حدود ۵۰ درصد این کار انجام شده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مردم مطمئن باشند که مانع از سوءاستفاده بدهکاران بانکی از منابع کشور خواهیم شد تا دارایی‌ها و سرمایه‌های کشور در مسیر تولید قرار گیرد.

پژمانفر افزود: به عنوان رئیس کمیسیون اصل ۹۰ اعلام می‌کنم که هر کسی که در مسیر تولید قرار بگیرد باید احساس حمایت و امنیت کند و هر کسی که بخواهد سرمایه‌های کشور را در مسیر فساد قرار دهد، حتماً با وی مبارزه خواهیم کرد.

وی به کسانی که با فعالیت‌های سوء اقتصادی دنبال تلاطم در بازار و اخلال در نظام اقتصادی و زندگی مردم هستند هشدار داد با تصمیماتی که کشور و مجلس می‌گیرد، باید نسبت به ادامه اقدامات خود احساس ناامنی داشته باشند.

ایرنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها