مسخ حقیقت به سبک رئیس جمهور سابق

آقای روحانی، چه کسی انتخابات را تضعیف کرد؟

کد خبر: 1195071

اگر بخشی از مردم نسبت به مشارکت در انتخابات بی توجه شده اند ناشی از عملکرد ضعیف روحانی و مجموعه دولت تحت حمایت اصلاح طلبان بوده است.

آقای روحانی، چه کسی انتخابات را تضعیف کرد؟

گروه سیاست فردا: حسن روحانی به تازگی گفته است که اگر مردم را از صندوق مایوس کردید، یعنی به خیابان می‌رانید. اگر می‌خواهیم مردم را به کف خیابان نرانیم، راه آن این است که جاذبه صندوق رای را از بین نبریم. 

رئیس جمهور سابق در حالی به نهاد انتخابات در ایران حمله می کند که او خودش با استفاده از همین سازوکار به ریاست جمهوری رسید. روحانی مانند نیروهای جبهه اصلاحات، انتخابات خوب را انتخاباتی می داند که صرفا منافع خودشان را تامین کند و در صورتی که در انتخابات شکست بخورند علیه آن می شورند و به نوعی اصل انتخابات در ایران را زیر سوال می برند؛ چه آنکه در ادوار مختلف مشاهده شده است که نیروهای جبهه اصلاحات با عناوین مختلف از جمله تحریم انتخابات عدم مشارکت در انتخابات یا مشارکت مشروط همین حربه را پیش گرفتند حالا روحانی بار دیگر بر طبل ناکارآمدی انتخابات در ایران می کوبد تا به نوعی عدم مقبولیت خویش را توجیه کند.

نکته مهم دیگر آن است که اگر بخشی از مردم نسبت به مشارکت در انتخابات بی توجه شده اند ناشی از عملکرد ضعیف روحانی و مجموعه دولت تحت حمایت اصلاح طلبان بوده است؛ بنابراین به نظر می رسد مهمترین تقصیرها در حوزه تضعیف انتخابات متوجه خود روحانی است.

نکته دیگر آن است که روحانی و دولتش با ایجاد امیدهای واهی نسبت به گشایش های متعاقب امضای برجام اولاً سطح مطالبات را بدون هیچ منطقی بالا بردند و ثانیاً وقت و انرژی کشور را که می توانست مصروف ظرفیت های داخلی و ارتباط گیری های دیپلماتیک فراتر از چند کشور اروپایی و آمریکا شود را به هدر داد. چنین شرایطی باعث شد که مردم نسبت به سیاستمداران بی اعتماد شوند و سالها طعم ناکارآمدی در حوزه سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را احساس کنند. با ذکر چنین اوصافی باید خطاب به آقای روحانی گفت که این شما بودید که بر انتخابات تاختید و از جذابیت آن کاستید؛ با استمرار ناکارآمدی در سالهای متمادی.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها