محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با «فردا» مطرح کرد:

نارضایتی از عملکرد دولت به حامیان روحانی فرصت داده

کد خبر: 1173498

محمدصادق کوشکی معتقد است که روحانی و همکارانش این روزها فعال شده‌اند چون در بستر نارضایتی موجود از عملکرد دولت به خصوص در حوزه اقتصادی، ازگشت به قدرت را برای خود مقدور می‌بینند.

نارضایتی از عملکرد دولت به حامیان روحانی فرصت داده

گروه سیاست سایت فردا – سکوت روحانی و همکارانش از جمله اسحاق جهانگیری شکسته است. در قالب کتاب و خاطره و مصاحبه و ... حرف می‌زنند ولو حرف‌های تکراری؛ جلسات و گعده‌های سیاسی را نیز آغاز کرده‌اند و از همه این اقدامات بوی تلاش برای بازگشت به قدرت شنیده می‌شود. 

محمدصادق، فعال سیاسی اصولگرا در این باره به «فردا» گفت: «جناح اصلاح‌طلب و حامیان آقای روحانی بسیار مایل هستند که به قدرت برگردند. این طبع همه افرادی است که طعم قدرت را چشیده‌اند. در کشور ما نیز سازوکار انتخابات وجود دارد و این امکان به گروه‌های و جریان‌های سیاسی داده شده که برای برگشت به قدرت تلاش کنند. لذا آنها مایل هستند که بافت خود را حفظ کرده و بخت خود را در حوزه سیاست و انتخابات سال آینده بیازمایند. اگر بخت با آنها یار باشد، پا فراتر گذاشته و به فکر پس گرفتن قدرت در 1404 خواهند افتد:.

وی افزود: «بر این اساس، تحرکات اخیر این طیف به خاطر آن است که اولا منسجم بشوند، دوما هوادران خود را جمع کرده و تجدید قوا کنند. آنها به تدریج می‌سنجند که امکان شرکت در انتخابات سال آتی را دارند یا خیر و به صورت پله پله پیش خواهند رفت».

کوشکی در پاسخ به اینکه آیا با این رویکرد می‌توانند به هدف برسند یا خیر؟ گفت: «اینکه این اقدامات موجب انسجام آنها و تجدید روحیه حامیانشان شده و پایگاه اجتماعی آنان را تقویت خواهد کرد یا خیر بعدا مشخص می‌شود و باید صبر کرد و دید».

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا این مقطع زمانی را برای افزایش فعالیت‌ها انتخاب کرده‌اند؟ گفت: «چند دلیل دارد. نخست اینکه فضای فعلی جامعه به صورتی است که نقد و اعتراضاتی متوجه دولت آقای رئیسی است. در چنین مواقعی ممکن است که رقبای او فرصت را برای طرح خود مناسب بینند. اگر در شرایط کنون آقای رئیسی در حوزه اقتصاد موفقیتی به دست آورده بود و جامعه احساس رضایت می‌کرد اینها اصلا امکان مطرح کردن خود را نداشتند. این نارضایتی موجود به خصوص در حوزه اقتصاد شرایط را برای آنها فراهم کرده که خود را به عنوان نیروی توانمند و جایگزین مطرح کردند».

وی افزود: «دلیل دوم هم این است که به هرحال در آستانه انتخابات مجلس هستیم و این فرصت مناسبی است».

کوشکی در پاسخ به اینکه آیا با توجه به اینکه از تجربه هشت ساله کشورداری این طیف خیلی نگذشته، قادر به جلب نظر افکار عمومی خواهند بود یا خیر؟ نیز گفت: «به هرحال این گروه هم حامیانی دارند که از قدرت آنها بهره می‌بردند و منتفع می‌شدند. با این رویکردها و مواضع می‌توانند آن حامیان خود را منسجم کنند. نکته دیگر اینکه امیدوار هستند توانمندی آنها در حوزه رسانه بتواند به حافظه مردم غلبه کند. یعنی می‌خواهند خود را به عنوان منجی معرفی کنند و امیدوار هستند که با توان رسانه‌ای که دارند، جامعه از آنها این جایگاه را بپذیرد.»

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها