وزیر کشور: سیستان و بلوچستان از ارکان مهم قدرت ایران است

کد خبر: 1195146

وزیر کشور با تشریح اقداماتی که در یک سال گذشته برای پیشرفت کشور و استان سیستان و بلوچستان انجام شده، گفت: این استان یکی از ارکان مهم قدرت ایران اسلامی است.

 وزیر کشور: سیستان و بلوچستان از ارکان مهم قدرت ایران است

وزیر کشور با تشریح اقداماتی که در یک سال گذشته برای پیشرفت کشور و استان سیستان و بلوچستان انجام شده، گفت: این استان یکی از ارکان مهم قدرت ایران اسلامی است.

احمد وحیدی در مراسم تکریم و معارفه استاندار سیستان و بلوچستان که با حضور نماینده ولی‌فقیه در این استان و امام جمعه زاهدان، علمای شیعه و سنی و سران طوایف برگزار شد، با تشریح اقداماتی که در یک سال گذشته برای پیشرفت کشور و استان سیستان و بلوچستان انجام شده، گفت: این استان یکی از ارکان مهم قدرت ایران اسلامی است.

وی افزود: سیستان و بلوچستان دارای مردم غیور، شریف، صمیمی، باصفا و با وفایی دارد که همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده و همچنان هستند.

وزیر کشور بیان کرد: مردمی که با عشق خود با ایثار و فدارکاری در همه دوران‌ها در کنار نظام و انقلاب بوده و هستند و این صداقت خودشان را با بذل جان و مال در همه مقاطعی که بر این انقلاب عزیز گذشته است، نشان دادند.

وحیدی ادامه داد: مردم سیستان و بلوچستان نشان دادند که تمام توطئه‌های دشمنان این ملک بر اراده فولادین آنان در دفاع از مرز کمترین اثری نگذاشته است.

وی اضافه کرد: غیورمردان سیستان و بلوچستان نشان دادند که تمام توطئه‌های دشمنان نمی‌تواند در بین آنان گسستگی ایجاد کند. نشان دادند که با اقتدار، صمیمیت و با عزت، موقع‌شناسی و دشمن‌شناسی در برابر تمام مکائد دشمنان و شیاطین ایستانده‌اند و صف در صف و دست در دست، قدرتمندانه از سرزمین ایران عزیز دفاع می‌کنند.

وزیر کشور با یادآوری رشادت شهدایی چون شهید سلیمانی که خودشان را خدمت‌گزار مردم می‌دانستند، تصریح کرد: ما امروز از برادر عزیزم حسین مدرس خیابانی، استاندار سابق سیستان و بلوچستان که به حق مدیری توانمند و باهوش و پرکار هستند و در صحنه خوش درخشیدند؛ یکی از بهترین استانداران ما بودند؛ علمکرد بسیار خوبی داشتند و شبانه روز نداشتند و تلاش می‌کردند، تقدیر می‌کنیم.

وحیدی بیان کرد: استاندار سابق سیستان و بلوچستان شناخت کاملی از این استان داشتند به دلیل اقداماتی که در چابهار انجام داده بودند و در همان هفته اول انتصاب به عنوان استاندار شناخت بسیار خوبی از منطقه به دست آوردند.

وی بیان کرد: خدمات بسیار ارزشمندی از سوی استاندار سابق در سیستان و بلوچستان انجام شد که این خدمات در جای خودش حائز اهمیت است.

وحیدی تصریح کرد: اقدامات بسیار خوبی که در سیستان و بلوچستان رخ داده را باید ببینیم. آسفالت 300 کیلومتر راه روستایی که انجام شده را ببینیم و همین امروز در سطح شهر زاهدان اقدامات خوبی در حال انجام است و شهردار مشغول خدمت‌رسانی است، اینها را باید ببینیم.

وزیر کشور اظهار داشت: بعد از اینکه دولت مستقر شد در سیستان و بلوچستان حاضر شدند و من خودم هفت بار توفیق حضور در این استان را دارم و وزیر نیرو هم پنج بار به این استان سفر کردند. همه وزرا حداقل یک نوبت آمدند و این به معنی این است که این استان بسیار اهمیت دارد.

وی خاطرنشان کرد: باید ببینیم دولت سیزدهم در چه شرایطی دولت را تحویل گرفته و اکنون در چه شرایطی قرار داریم؛ اگر اینها را نبینیم ممکن است در قضاوت‌هایی که داریم، بی‌انصافی ‌کنیم.

ذخایر خالی هنگام شروع به‌کار دولت سیزدهم

وزیر کشور با بیان اینکه رئیس جمهور برای خدمت‌رسانی به مردم شبانه‌روز ندارد و از این نقطه به آن نقطه سفر می‌کند، گفت: مگر شما یادتان نیست که این دولت در چه شرایطی تحویل گرفت؛ چون برخی از عزیزان نکاتی را گفتند من ناچارم نکاتی را بگویم همان موقع که تحویل گرفتند، می‌گفتند ما پول حقوق مردادماه را که در آن قرار داشتیم، نمی توانیم پرداخت کنیم، می‌گفتند باید آنچه را که آمریکایی‌ها از ما می‌خواهند بپذیریم. این حرف مربوط به مرادماه 1400 است.

وحیدی ادامه داد: ذخایر ما بسیار خالی بود. ذخایر کالاهای راهبردی ما کم بود یا نبود. ما در آن موقع بدهکاری‌های فراوانی داشتیم، 50 هزار میلیارد تومان تنخواهی بود که دولت می‌توانست دریافت کند، اما این مبلغ دریافت شده بود.

وی تاکید کرد: هشت میلیارد دلار کالاهای اساسی را خرج کرده بودند و این دولت آمد و شما شنیدید که یکی از دولتمردان بگوید ما به دلیل این مسائل نمی‌توانیم کار را به جلو بیریم؟ ما نباید خودمان را تضعیف کنیم ما باید محیط داخلی و محیط بین‌المللی خودمان را بشناسیم. محدودیت‌ها و ظرفیت‌ها را بشناسیم.

وزیر کشور تصریح کرد: روزی که این دولت تحویل گرفت نزدیک به 700 نفر روزانه به خاطر کرونا کشته می‌شدند، اما دولت و همه دوستان تلاش کردند و کشور توانست بر این مسئله مسلط شود. چرا اینها را نباید ببینیم؟

وحیدی ادامه داد: همین وضعی را که امروز می‌بینید در آمریکا، ژاپن، چین و اروپا درگیر کرونا هستند، به حمدالله ما از این شرایط عبور کردیم.

وی بیان کرد: در حالی که گفته می‌شد ما نمی‌توانیم کالاهای اساسی را تامین کنیم امروز به لطف الهی نه تنها کالاهای اساسی، بلکه گاهی تا 130 درصد انبارهای ما از کالاهای اساسی پر است.

وزیر کشور گفت: می‌گفتند قبل از اینکه دولت بیاید قحطی می‌شود، شما دیدید چیزی قحطی شود؟ اخیرا هم که چند قلم دارو به خاطر بی‌تدبیری بعضی از شرکت‌ها و دیر عمل کردنشان کم شد، اتفاقا برخورد شد و همه از رئیس جمهور تا معاون اول و وزیر بهداشت وارد عمل شدند که همین اقلامی که کم بود را تامین کنند.

وحیدی ادامه داد: مگر ما غیر از این را می‌خواهیم که اگر مشکلی پیدا شد، همه بسیج شوند و آن را حل کنند؟ در دنیا در جاهای مختلف یعنی هیچ مشکلی ندارند؟ چرا کشور خومان را تضعیف کنیم؟ چرا به مردم خودمان توضیح ندهیم که اگر کمبودی هست دلیل آن چیست؟

200 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری

وزیر کشور اظهار داشت: همین حالا 200 میلیارد دلار در کشور در حال سرمایه‌گذاری یا قراردهای آن در حال اجراست. فاز یازدهم پارس جنوبی که در دولت سیزدهم آغاز شد و من دیدم، بودند دولت‌هایی که می‌خواستند در این فاز سرمایه‌گذاری کنند، اما نیامدند.

وحیدی بیان کرد: حدود 24 هزار میلیارد تومان به سیستان و بلوچستان اختصاص یافت تا کارهای این استان پیش برود. حدود چند هزار میلیارد تومان آن وصول شد که خود دوستان گفتند تاکنون این میزان تخصیص سابقه نداشته است. چرا اینها را نباید ببینیم؟

وی یادآور شد: مشکلات مردم منطقه سیستان و بلوچستان را از نزدیک دیدم و حق دارند. همان جا بلافاصله قرارگاه غدیر برای برطرف کردن مشکلات مردم این منطقه تشکیل شد. ما نمی‌گوییم که همه مشکلات حل شده، اما مهم این است که جدیت فراوانی برای حل مسائل وجود دارد و کار دنبال می‌شود.

وزیر کشور بیان کرد: امسال حدود 60 تا 80 میلی‌متر باران در کنارک آمد، خودم برای حل مشکلات به منطقه سفر کردم و با اقداماتی که از سوی دولت انجام شد امسال شاهد آبگرفتگی معابر نبودیم./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها