علم‌الهدی : دشمن جرئت ندارد قدمی به سمت مرزهای ایران اسلامی بردارد

کد خبر: 1195455

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی گفت: فتنه‌ها از جایی آغاز می‌شوند که قدرت‌طلبی‌ها و زاویه داشتن با رهبری باعث به راه افتادن جریانی شود که حتی با قرآن هم مخالفت کنند.

علم‌الهدی : دشمن جرئت ندارد قدمی به سمت مرزهای ایران اسلامی بردارد

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی گفت: فتنه‌ها از جایی آغاز می‌شوند که قدرت‌طلبی‌ها و زاویه داشتن با رهبری باعث به راه افتادن جریانی شود که حتی با قرآن هم مخالفت کنند.

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی امروز در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته که با حضور پرشور مردم مشهد در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: ۹دی، حقیقتی را در ذهن ما تداعی می‌کند و آن اینکه در کنار فتنه در نهایت منجر به دو چیز می‌شود؛ یکی زمینه‌سازی برای ضعف امت و اسلام که به سرکوب ملت ختم می‌شود و دومی زمینه‌سازی برای انحراف و سقوط اعتقاد و باورمندی جامعه نسبت به ذات اقدس پروردگار و اصول و مبانی انقلاب است.

وی افزود: دو شخصیت در تقابل با فتنه اثرگذار بودند؛ یکی آیت‌الله مصباح یزدی که عمار انقلاب بود و دیگری حاج قاسم سلیمانی که مالک اشتر زمانه ما بود و این دو به‌موازات یکدیگر با سلطه فرهنگی و هجمه سخت دشمن مقابله می‌کردند و برای اسلام جز عزت و سرافرازی و برای استکبار جهانی جز ذلت و شکست به ارمغان نیاوردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با بیان اینکه نهم دی، قیام مردم در مقابل فتنه‌ای بود که ملت با بصیرت انقلابی خود، ماهیت پلید آن را شناخت و آن را در نطفه خفه کرد، خاطرنشان کرد: مردم در آن ایام اولاً دشمن را شناختند و دوماً قصد سوء و شیطانی او در براندازی اسلام را کشف کردند. بصیرت کامل عیاری که در آن روز به دست آمد، به برکت رهنمودهای انسان‌ساز رهبر معظم انقلاب و ولایت‌مداری این ملت بود و این موضوع همچون یک نسخه شفابخش در تمام طول دوران‌ها قابلیت اثرگذاری دارد.

 علم‌الهدی ادامه داد: دشمن یک تهاجم بیرونی دارد و آن‌جایی که قدرت داشته باشد، با زور سلاح و تجهیزات جنگی بر ملت‌ها می‌تازد؛ همان‌طور که در هشت سال دفاع مقدس این را تجربه کرد، اما با مقاومتی که ملت ما نشان داد، معیارهای پیروزی در جنگ‌ها را در دنیا تغییر داد و ثابت کرد که پیروزی در جنگ‌ها نه به تجهیزات و ادوات جنگی بلکه به خواست مردم است و هیچ جنگی ختم به پیروزی نمی‌شود تا زمانی که اراده ملت‌ها مغایر با آن باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: از دوران دفاع‌مقدس تا به امروز قریب به سی سال می‌گذرد و در طول این زمان، دشمن از خلیج‌فارس گرفته تا سرزمین‌های اطراف ما همچون سگ پارس می‌کند، اما جرئت ندارد قدمی به سمت مرزهای ایران اسلامی بردارد و در نهایت هم مفتضحانه مجبور به فرار و عقب‌نشینی می‌شود، اما با این حال، دشمن هنوز دست از دشمنی برنداشته و در امتداد همان هجمه سرکوبگرانه خارجی، پیاده‌نظام خود را در قالب جریان‌های سیاسی و رسانه‌های داخلی به کار گرفته تا این بار به دست برخی افراد خاص، نظام و انقلاب را سرکوب کند.

علم‌الهدی با بیان اینکه یکی از مظاهر استخدام نیرو از داخل توسط دشمن در جریان فتنه ۸۸ صورت گرفت، گفت: باید برای جوانان تبیین شود که در فتنه ۸۸ چه گذشت. این ماجرا از مصاحبه روزنامه لوموند فرانسه شروع شد؛ آن‌جایی که یکی از سران فتنه با این رسانه فرانسوی مصاحبه کرد و وقتی از او سؤال شد که به نظر شما، رئیس‌جمهور آینده ایران باید چه هدفی را در دستور کار قرار دهد، وی پاسخ‌هایی ارائه کرد، اما خبرنگار این روزنامه خارجی بلافاصله به او تذکر داد که مطالبی که مطرح کرده در حقیقت در زمره اختیارات رهبری در ایران است و همین مکالمه، نشانه‌ای شد برای جریان استکبار خارجی و براندازان داخلی تا در نهایت همه باور پیدا کنند که آن آقا مناسب‌ترین سوژه برای فتنه‌افکنی و ایجاد آشوب سیاسی در ایران است.

امام‌جمعه مشهد ابراز کرد: دشمن چنین ارزیابی کرد که اگر این جریان در ایران رأی بیاورد، می‌تواند به‌عنوان یک پرچم بزرگ در تقابل با رهبری عمل کند و اگر هم رأی نیاورد، می‌تواند بهانه‌ای برای القای انحراف و اغتشاش داخلی با عنوان تقلب در انتخابات باشد؛ یعنی زمینه‌ای که یا مردم را به جان هم بیندازد و یا یک جریان ضدرهبری در آن به قدرت می‌رسد. پس از آن مصاحبه بود که نظام سلطه از خارج و عده‌ای در داخل، دور آن آقا را گرفتند و آغازگر جریانی شدند که مدت‌ها کشور را درگیر کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به خطبه ۵۰ نهج‌البلاغه بیان کرد: یک آقایی گفته که این‌ها به هر چیز که برخلاف اصولشان باشد، لقب فتنه می‌دهند. خیر این‌طور نیست؛ فتنه دو نشانه آشکار دارد که یکی حرکت دشمن از خارج در قالب رسانه‌ها و موج تبلیغاتی آن برای تحقق یک جریان است که از این طریق می‌توان خواست سلطه گران در ایران را کشف کرد. ملاک دوم را هم امیرالمؤمنین (ع) به ما تعلیم می‌دهد؛ آن‌جا که می‌فرماید فتنه‌ها از جایی آغاز می‌شوند که قدرت‌طلبی‌ها و زاویه داشتن با رهبری باعث به راه افتادن جریانی شود که حتی با قرآن هم مخالفت دارند.

 علم‌الهدی در تشریح نشانه‌های فتنه ادامه داد: این الگو را ما به‌وضوح در جریان فتنه ۸۸ مشاهده کردیم؛ زمانی که حتی خواص هم به خاطر بی‌بصیرتی در دام فتنه گرفتار شدند و در این شرایط، مردم بودند که با بصیرت انقلابی خود کشور را نجات دادند. البته بصیرت انقلابی مردم هم به این دلیل حاصل شد که چشم به کلام رهبری داشتند و با تبیین‌ها و رهنمودهای، ولی‌فقیه به‌گونه‌ای به میدان آمدند که حتی از خواص هم پیشی گرفتند.

امام‌جمعه مشهدمقدس با بیان اینکه دشمن در اغتشاشات اخیر هم مشابه با الگوی فتنه ۸۸ عمل کرد، اظهار کرد: فتنه اخیر هم دقیقاً طبق همین الگو انجام شد. یعنی همان‌طور که با دروغ یک موضوع را بهانه کردند و در ادامه، خواص بی‌بصیرت را هم به دنبال خود کشاندند تا در نهایت با اغفال عناصر ناآگاه و البته مزدورتراشی از اراذل و اوباش، به خشونت خیابانی حتی بیشتر از فتنه ۸۸ دامن بزنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی خاطرنشان کرد: تأسف اصلی ما به خاطر آن است که خواص بی‌بصیرت در جریان فوت یک دخترخانم، طبق الگوی دشمن عمل کردند و نه‌فقط در آن زمان پیاده‌نظام معاندان در داخل شدند بلکه تا به امروز هنوز هم در برابر اجرای قانون و محکومیت‌های قضایی عاملان این جنایت‌ها ایستادگی می‌کنند. همچون خواص بی‌بصیرت فتنه ۸۸، در جریان اغتشاشات اخیر هم عده‌ای به‌صف شدند و اگر یک زمان بیانیه برای دعوت جوانان به اغتشاش می‌دادند، الان علیه رأی محارب بیانیه می‌دهند.

 علم‌الهدی تصریح کرد: امام علی (ع) فرمودند نابینابودن و نداشتن چشم سر از کوردل بودن و نداشتن چشم دل بهتر است. با این حال، بازهم خوشبختانه آگاهی ملت ما و وابستگی‌شان به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باعث به وجود آمدن بصیرتی شده که حتی در برابر خواص بی‌بصیرت هم خنثی نمی‌شود و این مردم حتی در این شرایط هم از مبارزه فکری و مبنایی باکی ندارند.

وی خاطرنشان کرد:این مردم همچنان پای‌کار و در میانه میدان ایستاده و مثل همیشه دشمنان را ذلیل و نابود و ریشه‌کن کرده‌اند، اما برادران و خواهران، بدانید که فتنه یک جریان خطرناک است. چه بسیار افرادی که وحی را بی‌واسطه از دهان پیامبر اکرم (ص) شنیده بودند، در غزوات دوشادوش پیامبر (ص) جنگیده بودند و حتی جانباز اسلام هم بودند، اما زمانی که فتنه رخ داد، در شناخت جریان دچار انحراف و لغزش شدند و این الگوی عبرت‌آموزی است که در طول تاریخ باید موردتوجه قرار بگیرد./تسنیم

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها