خرید 5 فروند هواپیمای ایرباس و بوئینگ بدون برجام و FATF

کد خبر: 1195491

رئیس‌ سازمان هواپیمایی کشوری از ورود پنج فروند هواپیمای جدید به کشور خبر داد و گفت: این هواپیما‌ها از مدل ایرباس و بوئینگ و میانگین سن هواپیما‌های جدید ۱۵ سال است.

خرید 5 فروند هواپیمای ایرباس و بوئینگ بدون برجام و FATF

محمد محمدی‌بخش در گفت‌وگو با صداوسیما افزود این پنج فروند هواپیما به زودی در سه شرکت هوایی داخلی پرواز و به هموطنان خدمات‌دهی می‌کند. ناوگان هوایی کشور با وجود تحریم‌ها درحال نو‌سازی و پوست ‌انداختن است و ورود این هواپیماها در همین راستا رخ داد.

به گزارش فارس، از هواپیماهایی که به تازگی وارد ناوگان هوایی کشور شده چهار فروند ایرباس ۳۴۰ سری ۳۰۰ است که توسط شرکت هواپیمایی ماهان وارد کشور شده است. ورود این هواپیماها از برنامه‌های مهم سازمان هواپیمایی کشوری در دولت سیزدهم در توسعه ناوگان هوایی مسافری کشور است.

پیش از این محمد محمدی‌بخش؛ رئیس ‌سازمان هواپیمایی کشوری گفته بود: ورود هواپیما به کشور نظیر سابق ادامه دارد و نهضت تعمیر هواپیما و موتور، ساخت هواپیما در داخل و خرید هواپیمای دست دوم برای افزایش ناوگان در دستور کار است. به گفته معاون وزیر راه و شهر‌سازی بر اساس نیازسنجی‌های کارشناسی  به ۵۵۰ فروند هواپیما برای پوشش تقاضای داخلی سفرهای هوایی نیاز داریم.

استیصال و هذیان‌گویی غرب

ورود هواپیماهای فوق به ناوگان هوایی کشور‌، غربی‌ها را دچار استیصال کرده و به هذیان‌گویی ‌انداخته است. به گونه‌ای که دویچه‌وله خبر داد که چهار ایرباس «ناپدید شده»‌(!) از ایران سر درآورده‌اند و یک مقام مسئول جمهوری اسلامی ورود این ایرباس‌های ۳۴۰ دست دوم به کشور را تایید کرد.

این رسانه آلمانی، هواپیماهای خریداری شده ایران را در حالی زمین‌گیر اعلام کرده که دیگر رسانه آلمانی یعنی «آئرو تلگراف» خبر داده این هواپیماها در حال پرواز از آفریقای جنوبی به ازبکستان سر از ایران درآورده است. این‌گونه خبرپراکنی ناشی از استیصال غرب در برابر پیشرفت اهداف ایران بدون برجام و FATF است و به همین دلیل برخی رسانه‌ها به طنز نوشتند که چهار فروند هواپیما مگر شکلات است که ناپدید شود.

چهارشنبه هفتم دی، رسانه آلمانی «آئرو تلگراف» که اخبار صنعت هوانوردی را پوشش می‌دهد، خبر داد که چهار فروند ایرباس «ناپدید شده» که از آفریقای‌جنوبی به سمت ازبکستان پرواز کرده بودند، از ایران سر درآورده‌اند. یک روز بعد، معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی ایران اعلام کرد که «چهار فروند هواپیمای ایرباس ٣۴٠» به کشور وارد شده است.

ورود این هواپیماها در حالی است که فرزادی‌پور؛ مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما اعلام کرد که ای‌تی‌آرهای برجامی زمین‌گیر هستند اما تلاش‌هایی برای بازگرداندن آنها به چرخه پروازی در دست انجام است. این هواپیماها در دولت روحانی و در دوران وزارت راه و شهر‌سازی عباس آخوندی با تبلیغات بسیار وارد ایران شد. مدیرعامل شرکت هواپیمایی هما افزود که تقریبا همه این هواپیماها زمین‌گیر هستند و ما برنامه داریم تا آنها را به چرخه پروازی بازگردانیم و به مرور این هواپیماها وارد چرخه خواهند شد اما برای به‌کارگیری این هواپیماها حتما یک برنامه متفاوتی خواهیم داشت که بتوانیم حداکثر بهره‌وری را از آنها ببریم.

کیهان

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها