ذاکر: با ۳۰۰۰ پروژه نیمه تمام مواجه هستیم

کد خبر: 1195773

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: زمانی که ما در لایحه بودجه منابع درآمدی دولت را منوط به دارایی‌های غیر واقعی یا تحقق نیافته می‌کنیم با ناترازی در تخصیص بودجه و عدم تحقق آن مواجه می شویم.

ذاکر: با ۳۰۰۰ پروژه نیمه تمام مواجه هستیم

سید سلمان ذاکر در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به عدم تخصیص قابل توجهی از بودجه سالانه مصوب مجلس و ضرورت تدوین بودجه ای واقع گرایانه برای سال آتی، بیان کرد: لایحه بودجه سنواتی باید منوط به واقعیت ها و دارایی های کشور باشد. در لایحه بودجه باید نگاه ما در بخش درآمدی به دارایی هایی باشد که نقد شده و صد درصد در تملک دولت است.

مصارف بودجه باید بر اساس درآمدهای واقعی نوشته شود

وی در ادامه اظهار کرد: اما متاسفانه منابع درآمدی را در لایحه بودجه منوط به فروش نفت یا دریافت بدهی ها و یا منابع ارزی که باید به کشور بازگردد، کرده و این منابع خود معلق است. در ادامه شاهد هستیم که این منابع درآمدی به موقع عملیاتی نمی‌شود. ما باید قرض دولت و کسری دولت را به طور جداگانه دیده و بر اساس منابع درآمدی که باقی می ماند لایحه بودجه را تصویب کنیم.

تخصیص بودجه باید به بخش هایی باشد که رضایتمندی مردم را فراهم می‌کند

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، تشریح کرد: مصارف در لایحه بودجه سنواتی باید بر اساس منابع درآمدی واقعی که باقی می ماند نوشته شود. باتوجه به شرایط لازم است برخی از امورات به طور کلی تعطیل شده و بودجه به بخش هایی تخصیص یابد که موجبات رضایتمندی مردم در حوزه معیشتی و فرهنگی فراهم شود. اگر ما این مسیر را دنبال کنیم دیگر نه شاهد عدم تخصیص بودجه بوده و هم پروژه ها ضروری به اتمام میرسد.

با ۳۰۰۰ پروژه نیمه تمام مواجه هستیم

وی در ادامه تاکید کرد: امروز بالغ بر ۳۰۰۰ پروژه نیمه تمام در سطح کشور داشته که ضعف بزرگی است. با تصویب بودجه ای واقع بینانه می توان بخشی از این پروژه ها را تکمیل کرد و موجب رضایتمندی مردم فراهم آورد.

ایسنا

 

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها