سعدالله زارعی: با مشی سردار سلیمانی به موقعیت‌هایی در منطقه رسیدیم

کد خبر: 1196056

یک کارشناس مسایل منطقه گفت: اگر بخواهیم یکی از محصولات انسانی جمهوری اسلامی را سر دست بگیریم و بگوییم اینها را پرورش می‌دهد آن سردار شهید سلیمانی‌ و سلیمانی‌هاست.

سعدالله زارعی: با مشی سردار سلیمانی به موقعیت‌هایی در منطقه رسیدیم

سردار سعدالله زارعی در همایش مکتب سلیمانی و نظم جدید جهانی گفت:  شهید سلیمانی باور داشتند که کشور باید توسط مدیرانی اداره شود که به لحاظ اقناعی و عقلی و عاطفی بتوانند جمعیت و مردم را به سمت توسعه و پیشرفت سوق دهند.

وی گفت: جذب حداکثری یعنی تلاش شود داخل جامعه ایران جریانات و گروه ها با رشته ای به جمهوری اسلامی و ولایت فقیه وصل شوند، این روش یکی از خصوصیات برجسته شهید سلیمانی بود. به عنوان مثال تعریف می کنند که قرار بود شهید سلیمانی در داراب سخنرانی داشته باشد، از وقتی که در ماشین در فرودگاه شیراز نشست، شروع کرد یکی یکی با بچه رزمنده هایی که در فارس بودند تماس می گرفت و اصرار داشت اگر کسی مساله دار شده با او حرف بزند تا کسی از قافله انقلاب دور نماند.

وی ادامه داد: ویژگی دیگر شهید توجه به انسانیت و مسایل انسانی بود. او معتقد بود مخلوقات خدا وسیله رسیدن ما به خدا هستند و از میان بندگان خدا باید به خدا برسید و به میزانی که عطوفت داشتید با مردم مورد توجه خدا قرار می‌گیرید. او وقتی شنید دختران ایزدی به دست داعش گرفتار شده اند دل سوزاند و در جهت آزادی انها تلاش کرد در حالی که شیعه هم نبودند.

زارعی گفت: از موضوعات دیگری که در شهید سلیمانی برجسته است مساله شور و مدیریت بود. گاهی برخی اهل یکی از اینها هستند اما ایشان به شدت اهل مشورت و مدیریت هم زمان مسایل بود و نظر می گرفت و بعد تامل می کرد و عادت داشت در جلسات وقتی همه صحبت می‌کردند دقت می کرد، بعد سر بالا می کرد و نظرش را قاطع می‌گفت و بعد این را اجرایی می‌کرد.

این کارشناس مسایل منطقه اظهار کرد: اگر بخواهیم یکی از محصولات انسانی جمهوری اسلامی را سر دست بگیریم و بگوییم اینها را پرورش می‌دهد آن شخص سردار شهید سلیمانی‌ و سلیمانی هاست. او  مسلمان تراز جمهوری اسلامی و در مسیر حرکت جمهوری اسلامی بود. ما با مشی سردار به موقعیت هایی در منطقه رسیدیم. تلاش کشورها برای هم جبهه شدن با ایران و قرار دادن ایران در جبهه های مختلف در کنار خودشان یک مساله اساسی است؛ چینی ها اصرار دارند در هر جایی که هستند ایران باشد و روس ها و بخشی از کشورهای جهان اسلام. این از نتایج کار خالصانه سردار سلیمانی بوده است.

ایسنا

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها