نیکزاد: هر سه‌شنبه یک سوال در دستور کار صحن قرار دارد

کد خبر: 1196340

سیدناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی نوبت صبح امروز مجلس عنوان کرد: متأسفانه مجلس بر اساس سلیقه اداره می‌شود؛ بنده چند سوال از وزرای مختلف داشته‌ام و مدت آنها گذشته است.

نیکزاد: هر سه‌شنبه یک سوال در دستور کار صحن قرار دارد

سیدناصر موسوی لارگانی در جلسه علنی نوبت صبح امروز (سه‌شنبه 13 دی‌ماه( مجلس شورای اسلامی در تذکر آیین‌نامه‌ای با استناد به ماده (16) آیین‌نامه داخلی مجلس با یادآوری اینکه قرار بود دو هفته پیش سوال من در دستور کار مجلس قرار گیرد، ادامه داد: دو سوال از وزیر صمت داشتم که بیش از 8 ماه است که اعلام وصول شده و آیین‌نامه در این خصوص اجرایی نشده است و هیأت رئیسه هرگونه خواستند عمل کردند.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس تصریح کرد: این روزها شاهد هستیم که موافق و مخالف صحبت کردند و پیش از رأی‌گیری آقای دکتر قالیباف در بحث ورود می‌کند. قانون آیین‌نامه می‌گوید آقای قالیباف حق ورود ندارد و اگر می‌خواهد موافق یا مخالف صحبت کند باید از نمایندگان موافق و مخالف وقت بگیرد بنابراین این روش اداره جلسه به هیچ وجه صحیح نیست.

موسوی لارگانی با یادآوری اینکه 4 دوره  در مجلس حضور دارم و هیچ‌گاه روسای سابق مجلس در مباحث ورود نکرده‌اند، ادامه داد: اینگونه ورود کردن به بحث‌ها درست نیست و باید در هیأت رئیسه مجلس مطرح شود. همچنین هیأت رئیسه پاسخ دهد چرا سه‌شنبه های نظارتی مجلس محقق نمی‌شود و سوالات در دستور کار قرار نمی‌گیرد.

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت: هر هفته روزهای سه‌شنبه برای موضوعات نظارتی در نظر گرفته شده و قبلا روال به این صورت بود که دو سوال در جلسات مطرح می‌شد اما برخی همکاران به ما مراجعه داشتند و گفتند که وقتی دو سوال در دستور کار است موضوعات خوب تبیین نمی‌شود به همین دلیل سوالات زیاد بوده و ما به نوبت در دستور کار قرار می‌دهیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در خصوص نکته دوم نیز رئیس جلسه هر کسی باشد باید بی‌طرف عمل کند اما گاهی اوقات لازم است برخی موضوعات برای همکاران توضیح داده شود./

خانه ملت

 

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    سایر رسانه ها